Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Sb 800

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon Sb 800

    Hallo,

    Ik ben er al enige tijd over aan het nadenken om een Nikon Sb 800 flits te kopen vr trouwreportages. Ik heb al veel opzoekwerk gedaan en deze flits krijgt over het algemeen goede reviews

    Ook heb ik al veel gelezen/geleerd op dit forum (vandaar dat ik me ook aangesloten heb) en jullie spreken veel van bepaalde winkels waar het goedkoop zou zijn enz... Ik heb ook wat gesurft en dit is op één na het goedkoopste wat ik vind vr deze lens:

    http://www.cameraland.nl -> 349 euro

    Een betere lees goedkopere optie is dit:

    http://www.adorama.com -> 230 euro!!!

    Dit scheelt hem alweer (sorry vr het copy pasten van deze mail ) +-120 euro maar is dit wel te vertrouwen? De lens komt van Amerika. Ik heb een mailtje gestuurd met wat dit me zou kosten aan verzendingskosten.

    Weet er nog iemand iets goedkoper/beter en/of dichterbij?

    Alvast bedankt

    Kenny

  • #2
    Re: Nikon Sb 800

    BTW en rechten bijtellen en je zit al aan een veel hoger bedrag dan 230. En naar garantie kan je fluiten...

    Comment


    • #3
      Re: Nikon Sb 800

      Is zeker te vertrouwen maar doe dit enkel als je ginder op reis bent. Via de post zul al gauw douanecontrole hebben en mag je er nog eens (alle kosten! btw+rechten+...) +- 30% bovenop betalen.
      Voor zo'n materiaal zou 'k toch eerder binnen europa blijven, kijk eens naar duitsland bvb.
      Eventueel vanuit azie, maar dan ook enkel en alleen als de prijs al 50% minder is. (voor die btw+rechten enz)
      Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
      MySite - All your base are belong to us - What you say

      Comment


      • #4
        Re: Nikon Sb 800

        Er staat er eentje te koop hier op BD voor net geen 300 EUR

        Comment


        • #5
          Re: Nikon Sb 800

          Op www.studio73.be kost hij 385€.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon Sb 800

            Ik ben er al enige tijd over aan het nadenken om een Nikon Sb 800 flits te kopen vr trouwreportages. Ik heb al veel opzoekwerk gedaan en deze flits krijgt over het algemeen goede reviews
            Ik heb er drie in gebruik, en dat tot mijn volle tevredenheid, volgens mijn bescheiden mening veruit het beste wat er momenteel op de markt is, snel, lange levensduur batterijen, heel goede uitballancering van het flitslicht, en heel goede samenwerking met andere SB800 flitsen

            Comment


            • #7
              Re: Nikon Sb 800

              Oorspronkelijk geplaatst door KennyVan Bekijk bericht
              Een betere lees goedkopere optie is dit:
              http://www.adorama.com -> 230 euro!!! De lens komt van Amerika. Kenny
              Bedenk ook dat je een verlengsnoer van USA naar je huis moet leggen, want de Amerikaanse versie komt met een Amerikaanse stekker voor 110 Volt.
              Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

              Comment


              • #8
                Re: Nikon Sb 800

                Damned, dan ben ik bedrogen...
                Bij mijn Amerikaanse sb-800 zat helemaal geen netsnoer.

                Jo.

                Oorspronkelijk geplaatst door Hans Braakhuis Bekijk bericht
                Bedenk ook dat je een verlengsnoer van USA naar je huis moet leggen, want de Amerikaanse versie komt met een Amerikaanse stekker voor 110 Volt.
                A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                Nikon stuff

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon Sb 800

                  Hans, flitser en netsnoer? Het ding werkt toch op batterijen?

                  Maar eerlijk gezegd zou ik hem ook lang hier kopen ipv de VS. Het profijt (indien dat er al is) zal zeer marginaal uitvallen).

                  En de SB800 is inderdaad een uitstekende flitser met een erg laag verbruik.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon Sb 800

                    destijds was het wel de moeite. voor de prijs van een d70 in belgie had ik in america de sb-800 erbij.

                    bij Ritz staat hij 369$, dat is 268EUR. + de salestax die varieert per staat en stad .
                    Bij Konijn kost hij 385.

                    Als je dan toch in de US bent, moet je niet twijfelen.
                    Laten opsturen zou ik niet doen, wegens mogelijke problemen met douane etc.

                    Jo.

                    Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                    Hans, flitser en netsnoer? Het ding werkt toch op batterijen?

                    Maar eerlijk gezegd zou ik hem ook lang hier kopen ipv de VS. Het profijt (indien dat er al is) zal zeer marginaal uitvallen).

                    En de SB800 is inderdaad een uitstekende flitser met een erg laag verbruik.
                    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                    Nikon stuff

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon Sb 800

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hans Braakhuis Bekijk bericht
                      Bedenk ook dat je een verlengsnoer van USA naar je huis moet leggen, want de Amerikaanse versie komt met een Amerikaanse stekker voor 110 Volt.
                      ????????????????????????????????????? Er zit helemaal geen stekker of oplader bij een sb-800. Het zijn gewoon penlites waar dat ding op werkt en die zijn OVERAL hetzelfde
                      Website : www.alextimmermans.com
                      Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                      Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon Sb 800

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Ik heb er drie in gebruik, en dat tot mijn volle tevredenheid, volgens mijn bescheiden mening veruit het beste wat er momenteel op de markt is, snel, lange levensduur batterijen, heel goede uitballancering van het flitslicht, en heel goede samenwerking met andere SB800 flitsen
                        Ook een minpunt: te weinig knoppen waardoor je te ver in het menu moet duiken als je van modus verandert, waardoor kosbare tijd verloren gaat.
                        Zwakke punten zijn ook het batterijklepje dat makkelijk uit het scharnierpunt valt bij het batterijrenwisselen en het breekbare groothoekraampje.
                        Last edited by Binnenuit; 10 augustus 2007, 18:28.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon Sb 800

                          Met een sb-800 moet je misschien even om leren gaan als je niet alles op automatisch wilt doen, maar er is nuiets kwetsbaarders aan dan aan andere Nikon of Canon flitsers .

                          230 euro klinkt leuk, tot je ziet dat Adorama voor het opsturen van een filtertje of omnibounce al 40 euro rekent.
                          Daarna slaat de douane zijn slag en ben je duurder uit dan hier.
                          Sony en Olympus
                          Fotoseries

                          Comment

                          Working...
                          X