Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vanguard of B&W 62mm UV filter?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vanguard of B&W 62mm UV filter?

Ik kan tweedehands een Nikkor telelens kopen en de aanbieder geeft er een UV filter bij. Ik kan echter kiezen tussen twee. Eentje van Vanguard en B&W. B&W is mij redelijk bekend en kan ik gerust als degelijk beschouwen (?), maar het andere merk is mij iets minder bekend. Nu de voor de hand liggende vraag: welk merk raad je mij aan? En waarom? Zijn er verschillen?

Alhoewel ik denk dat élke UV filter extra reflecties geeft: heb een Hama filter en een B&W filter en beiden geven evenveel of even weinig reflecties bij extreem licht.

De prijs blijft gelijk, onafhankelijk van mijn keuze. Uiteraard zal ik eerst zien of er geen krassen op zitten.

Re: Vanguard of B&W 62mm UV filter?

Laat beide filters liggen.
    Op mijn site, helemaal onderaan een foto die het verschil tussen 2 UV filters laat zien.
    Kijk naar het verschil in zwarting (contrast) en scherpte.
    Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

De gratis filter niét nemen vind ik geen optie, ik kan altijd een 62mm filter gebruiken. Ik zou hem dan inderdaad ook niet de hele tijd dragen, maar alleen in omstandigheden waar mijn glas een risco loopt.

Niemand info over Vanguard?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Braakhuis Bekijk bericht
        Een graag gedane uitspraak van mij is:
        een vreemd merk filter is eigenlijk alleen maar te gebruiken als objectief bescherming. Je moet het er af halen als je gaat fotograferen.
        Zeg dan welke hij moet gebruiken als bescherming. GRATIS.

Er valt weinig te vinden over Vanguard en wat je vindt is betrekkelijk goedkoop... De meeste links geven ook geen enkel resultaat maar HOYA etc filters, dan mag je mijns inziens concluderen dat het niet bepaald beter zal zijn dan de B+W.

De volle 6 euro, de verpakking alleen, lijkt mij brol verkocht als brol. UV-filters die je in de Legerstock koopt. Ook te gebruiken als onderlegger

Comment

Ik zou niet twijfelen en voor de B+W gaan...
          BD0910BE

Comment

Working...
          X