Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iets tegen de regen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Iets tegen de regen?

Gisteren op Suikerrock bij het begin van het optreden van Lauren Hill begon het toch niet te regenen zeker...
    Normaal gezien gaat de D70s onmiddellijk de rugzak in, maar er zat per geluk een handdoek in mijn rugzak die erover kon om toch nog even door te fotograferen.
    Natuurlijk trekt dat op niets zo een keukenhanddoek
    Zijn hiervoor goedkope en goede alternatieven? En dan bedoel ik niet die camouflage dingen voor in het bos
    gewoon om op een evenement snel erover te doen, body + max een 80-200 lens...
    Bedankt!
    StijnDeGrauwe.be

Re: Iets tegen de regen?

Stevige plastic zak met een gat er in aan de ene kant voor de lens. Die tape ik vast op de zonnekap (met Scotch Magic Tape, de groene ). Aan de andere kant is er een kleiner gaatje voor de zoeker. Ook vasttapen met Scotch Magic Tape. (Voor de zoeker is echter de blauwe aan te raden .)

Comment

De kata E702

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
        Stevige plastic zak met een gat er in aan de ene kant voor de lens. Die tape ik vast op de zonnekap (met Scotch Magic Tape, de groene ). Aan de andere kant is er een kleiner gaatje voor de zoeker. Ook vasttapen met Scotch Magic Tape. (Voor de zoeker is echter de blauwe aan te raden .)
        Ja, die groene Scotch Magic is onmisbaar geworden in de fotografie
        fotosite

Comment

Goedkope oplossing:

koop in de wibra of zeeman een k-way'tje van 3 euro. Knip de mauw eraf en trek deze over je lens. Het gedeelte waar de schouderaanzet is is breder en kan over de body. Ik doe dit met mijn d200 met grip en 70-200 erop...en alles past er netjes in....
          Makkelijk mee te nemen ook....En speel je het eens kwijt....dan heb je altijd de andere mauw nog op reserve liggen....
          Alles moet weg.....

Comment

hehe de truk met de mouw kende ik nog niet.........is het proberen waard, heb er nog een liggen op zolder.........mijn madam zal weer een vreemde blik toewerpen
            Sony RX10 Mark IV
            nog een fijne dag verder!
            Guido

Comment

Een douchekap mét elastiek. Bij de betere hotels gratis geleverd.

-M-
              Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Die kata 702 lijkt me interessant, maar ik zou graag eens weten of mijn lens erin past. Ik werk met een Canon 350D (met grip), en een Sigma 70-200 f2.8.
                En wie heeft er ervaring met die kata op een monopod?
                www.i-mac.be
                http://www.cerclebrugge.be

Comment

Wat ik gebruik is een doorschijnend douchekapje (om je haar te beschermen tijdens het douchen), daar past mijn D50 en elk van mijn lenzen goed in. aan het einde van de lens, net voor de zonnekap maak ik de douchekap vast met een rekker.

Doordat het plastiek doorzichtig is en vrij dun kan je alle knopjes goed zien en bereiken.

Ik weet dat er ook echte raincovers bestaan, maar die kosten teveel voor wat ik ze zou gebruiken...
                  Flickr! :: Blog
                  Nikon D50 : Nikkor 18-55mm f3.5 : Nikkor 50mm f1.8 : Tamron 28-200mm f3.8 : Tokina 12-24mm f4 : SB 600

Comment

Ik gebruik een doorzichtige plastic draagtas (gratis bij de bakker )waarin ik onderaan een opening maak voor de lens. Dit wordt vastgezet met een elastiek. De rest rond de lens en body. De twee draaglussen doe ik over mijn polsen om te voorkomen dat de zak zou wegvliegen bij sterke wind. De knoppen, de zoeker en het scherm zijn goed te bedienen en te bekijken door de tas. Dit systeem heeft zijn diensten bewezen voor mij in Madeira dit voorjaar waar we vijf van de acht dagen verlof regen gehad hebben. Ik ga sindsdien niet meer buiten zonder een dergelijke draagtas bij mij te hebben. Je weet maar nooit hier met dat weer in België.

Comment

Optech heeft bvb de rainsleeve http://www.fotoshopaalten.nl

Iets duurzamer zijn de raincovers van Tenba http://www.fotokonijnenberg.be

Maar een mouw van een K-way werkt even goed hoor
                      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                        Maar een mouw van een K-way werkt even goed hoor
                        OK, maar kan je dan gemakkelijk aan je zoomlens?
                        www.i-mac.be
                        http://www.cerclebrugge.be

Comment

Hi,

De speciale rainsleeve kost bij Grobet in Antwerpen 6.90 euro. Er staat op de balie een volle doos van die dingen.
                          Dpaul
                          DPaul - A.FIAP
                          D810, nikkors and other stuff

Comment

Working...
                          X