Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"Oordopjes" op maat laten maken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• "Oordopjes" op maat laten maken

Hoi!!!

Ik zie vaak op concerten fotografen met op maat gemaakte "oordopjes", of hoe noem je dat, om het geluid te dempen.
    Ik vraag dan wel eens waar ze dat laten maken hebben maar ben dat alweer vergeten voordat ik thuis ben.
    Blijkbaar zijn er toch meerdere bedrijven die dit doen en de prijzen verschillen ook wel.

Wie heeft er al van die dopjes op maat laten maken?
    Waar, wat was de prijs en zijn jullie er tevreden van (prijs/nut) of kan ik evengoed die wegwerpdingetjes blijven gebruiken?

Groetjes en alvast bedankt voor de info!!!

Loes

Re: "Oordopjes" op maat laten maken

Ik kan je ni zeggen waar je die kunt laten maken...want ik heb die via't werk (werk in 'n metaalbedrijf dus voor't vele lawaai)...
    ma wa ik je wel kan zeggen is da, mits de prijs meevalt, je idd beter kan overschakelen op op-maat-gemaakte-oordopjes.
    Van de gewoon, denk die geel die ge zo moet oprollen en dan in uw oor proppen, krijg je als je die lang in hebt hoofdpijn van...en bij die op maat gemaakte heb je daar totaal geen last van + ze zitten natuurlijk 'n pak beter.
    Dus ja ... als ik u was zou ik ZEKER overschakelen op die oordopjes...
    je gaat er geen minuut spijt van hebben...

-grtz-
    Canon EOS 350D EF-S 18-55mm / Canon 50mm 1.8 EF II / Sigma 55-200 / set uv-filters
    Compact camera : Kodak z740

Comment

http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=144110
      http://dirkmarien.wordpress.com/

Comment

Ik heb er op maat laten maken, bij gehoorcentrum Lapperre de depping kan je zelf kiezen ik heb er genomen van 25Db en ik ben er zeer tevreden over.
        Ze kosten slechts 100€ en je moet er een weekje op wachten.
        Nikon materiaal

Comment

Als je ze geregeld nodig hebt, laat er dan op maat maken. Maar als je die een paar keer per jaar wil gebruiken, dan ben je veel goedkoper af met wegwerp-oordopjes (van die gele dus).

Ik gebruik op het werk dagelijks van die gele (andere krijgen wij niet), en dat zijn dan ook de oordopjes die ik gebruik bij concertfotografie. Dan sta je meestal vlak bij de luidsprekers, en zonder oordopjes zal je al vrij snel gehoorbeschadiging oplopen.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Loesje
            Als je vaak op concerten fotografeerd kan je het beste toch gaan voor de opmaat gemaakte gehoor bescherming, ik gebruikte deze al een 15 tal jaren en zijn beter dan die gele proppen van Ear, voordeel, ze zitten veel prettiger/ en de demping is in te stellen, ik heb ze van het bedrijf waar ik werkte,en gebruik ze nu als ik naar Disco gaat om er te fotograferen.
            Ik weet dat de prijs +- 100 euro is

Groetjes NoName die alles nog hoort
            D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
            www.langenacker.nl

Comment

op maat laten maken als je meer dan 1x per week blootgesteld wordt aan zulk geluid. Als gitarist heb ik er ook en zonder was ik al lang doof.

Comment

Ik heb me zopas deze bezsteld op samenkopen.net
                Heer erg duur zijn ze niet, eens proberen eh
                De link: http://www.samenkopen.net/action/652815

Iemand hier ervaring mee?
                Groeten
                StijnDeGrauwe.be

Comment

Ik ben zeer tevreden van de "Musician Earplugs" van Variphone.
                  Prijs weet ik niet precies want gekregen van mijn werkgever, maar schat rond de 150euro.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Darth_Stijn Bekijk bericht
                    Ik heb me zopas deze bezsteld op samenkopen.net
                    Heer erg duur zijn ze niet, eens proberen eh
                    De link: http://www.samenkopen.net/action/652815

Iemand hier ervaring mee?
                    Groeten
                    Ik heb ooit zo'n setje gekocht toen ik nog met de motor reed, maar die waren zo pijnlijk dat ik al heel snel terug die gele oordopjes gebruikte.

Dat zal natuurlijk niet voor iedereen hetzelfde zijn, het is best mogelijk dat ze in jouw oren wel goed passen en dat je er niet veel last van hebt.
                    De gele oordopjes passen altijd, bij de andere moet je wat geluk hebben. Op maat gemaakte oordopjes zullen natuurlijk altijd de beste pasvorm hebben.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Op maat bij Laperre hoorcentra, kostelijk maar goed. Ik heb er zelf in, maar om te horen dan Maar ik weet dat ze daar ook "echte" oorstoppen maken. eerst wordt er een 2 componenten schuim in je oren gespoten, dat wordt onmiddelijk "hard" en hierop wordt dan de stop gemaakt.

Comment

Elacin-partner bvba-Herentalsebaan 151-2510 Borsbeek-03/366-27-37

Wij krijgen deze op het werk en iedereen is hier heel tevreden over.
                        Meer info:

http://www.elacin.nl/elacin_nl/index.html
                        Nikon d50+nikkor 18-55+tamron 28-75+nikkor 55-200vr+panasonic dmc-fz10

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lohad Bekijk bericht
                          Ik heb er op maat laten maken, bij gehoorcentrum Lapperre de depping kan je zelf kiezen ik heb er genomen van 25Db en ik ben er zeer tevreden over.
                          Ze kosten slechts 100€ en je moet er een weekje op wachten.
                          Ik ook en ben er zeer tevreden van !
                          HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
                          Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

Comment

Gehoorschade treed al op wanneer het voor jou stil blijkt, het is gewoon de blootstellingsfrequentie aan het geluid die ervoor zorgt dat je gehoor achteruit gaat...

fin soit, Beroepshalve moet ik me veel in lawaaierige omgevingen bevinden (houtbewerkingsmachines => 110 a 130db) daarom krijg ik van mn werk op maat gemaakte OTOPLASTIEKEN (op maat gemaakte gehoorbescherming)

Naast mn werk ben ik bassist in een rockgroep en daarnaast probeer ik nog wat tijd vrij te maken voor concertfotografie.

Daar mn oordoppen voor mn werk speciaal gemaakt zijn op basis van geluidsmetingen die ze uitgevoerd hebben, zijn ze minder geschikt voor concerten (lees muziek). Daarom heb ik mij nog een paar laten bijmaken met een vlakfilter van 22 db.

Kostprijs via mn werk 65euro.

Hoeveel het kost wanneer je ze particulier besteld weet ik niet. maar ik heb wel de gegevens van de leverancier.

Decicon

Reygerskreek 51
                            4585AP
                            HENGSTDIJK
                            06 53414931

Comment

Ben geluidstechnicus van beroep en regelmatig blootgesteld aan hoge geluidsniveau's (ja, soms ook van klassieke orkesten) en volop overtuigd van het gebruik van otoplastieken. Ze hebben de perfecte pasvorm, oa. door het maken van een afdruk van de gehoorgang, en laten het hele geluidsspectrum door. Het zijn ook de enige oordoppen die mij niet gaan irriteren en nog een verstaanbaar gesprek toelaten.
                              Een erg goed (maar duur) type is de ER FlexComfort van EXINORE. Ik ga geen concert mixen zonder, maar ik heb ze ook niet steeds in anders wordt het niveau voor het publiek te luid : soundcheck en eerste twee nummers zonder, maar daarna gaan ze onverbiddelijk in ... mijn oren zijn tenslotte onmisbaar voor mijn beroep. Ik betrap er mezelf op dat ik ze ook voor andere "gelegenheden" steeds meer ga gebruiken

Niet twijfelen maar doen ...
                              CANON EOS 20D - EFS 18-55mm f/3,5-5,6 - EF 50mm f/1.8 II - EF 75-300mm f/4-5.6 III USM - CANON Speedlite 430 EX - LOWEPRO Slingshot 300AW -LEXAR 1gB & Sandisk Ultra II 2gB CF

Comment

Working...
                              X