Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Selphy Cp720

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Selphy Cp720

De search geeft maar 1 topic weer.
    Dus hier komt de vraag:
    Iemand ervaring of bezitter van deze printer?

Canon SELPHY CP720

Ben van plan hem aan te schaffen (99 euro).
    Grote afdrukken stuur ik steeds naar een fotolab, kleine wil ik in de toekomst zelf afprinten. Deze zelf gedrukte foto's worden vooral eens aan familie gegeven om reisfoto's te laten zien, of van feestjes, ...
    Echte speciale dingen worden op groot formaat bij een fotolab gedaan.

Ik denk wel dat dit een goed toestel is, maar lijkt me niet echt stevig op foto. Iemand een idee?

Re: Selphy Cp720

ding is meer dan stevig genoeg.
    heb zelf de cp510 en das ongeveer hetzelfde toestel buiten het schermpje dan...

maar eh, wat is je vraag nu juist?
    5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jumper Bekijk bericht
      Dus hier komt de vraag:
      Iemand ervaring of bezitter van deze printer?
      Dacht dat het er duidelijk in stond. :-)
      Vertel je ervaringen met deze printer, kwaliteit van de afdrukken, snelheid, inktverbruik,...

Ik zal hem toch gaan halen denk ik, komende week ofzo.

Comment

Bezit dit toestel sinds vorig jaar, prima ding ( vervangt de vroegere polaroid )
        zeker als je optionele batterij er bij koopt
        Wat betreft inkt verbruik, je koopt best het pakket van 108 foto's ( briefkaart kun je ook nog echt voor dit doel gebruiken achterkant ) dit pakket bevat dus 108 foto's en 3 rolletjes dye inkt ( folie 3 hoofdkleuren en 1 beschremings laag) De foto gaat dus 4 x door de printer.kost ongeveer 29 € ( grobet antwerpen ) dus rond de 29 cent per foto

Bij rechtstreeks afdrukken pictbrigde vind ik de kleuren volgens mij niet goed.
        Plus de beperkte mogelijk heden van bewerken e.d.

Met bij geleverde programma's zijn ze beter, je kunt ook adrukken en bewerken van uit photoshop hier vindt het resultaat het beste. ( maakt een extra printer aan in map printers )

Ook nog een minpuntje vind ik voor elk type papier moet je nog een extra lade aanschaffen ( gemiddeld 12 € stuk )

ZW afdrukken zijn ook niet optimaal.Sepia wel

Ik gebruik hem ook maar af en toe ( als ik dadelijk een afdruk nodig heb, rest gaat ook naar het labo ). Dan komt de troef van Dye folie naar boven, wanner je dit doet met een type inkprinter zijn de inkt kanaaljes verstopt met alle miserie vandien ( men raad ook aan om wekelijks met zulk toestel te printen of dit nu nodig is of niet

Als je van plan bent deze extra's ook aan te kopen, ben je goedkoper al met de ES1 ( prijs is rond de 180 €) Gebruikt 1 papier lade voor alle beschikbare types papier en kan ook beter overweg met zw afdrukken.
        Ik had mijn toestel al voor dit op de markt kwam.

Dit zijn mijn ervaringen tot nu toe
        The problem with my brain is on the left side is nothing right and on the right side is nothing left

Comment

Prachtige uitleg. Bedankt.

Toch graag nog even verduidelijking voor die lades voor het papier.
          Ik zou enkel 10*15 gebruiken, hij kan ook niets anders dacht ik.
          Zou dan mss ook ineens zo 2 van die pakketjes aankopen van 108 vellen.

Dan heb ik geen lades nodig zeker?

Thx!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jumper Bekijk bericht
            Prachtige uitleg. Bedankt.

Toch graag nog even verduidelijking voor die lades voor het papier.
            Ik zou enkel 10*15 gebruiken, hij kan ook niets anders dacht ik.
            Zou dan mss ook ineens zo 2 van die pakketjes aankopen van 108 vellen.

Dan heb ik geen lades nodig zeker?

Thx!
            die lade voor de standaardfoto's (postkaartformaat) is er standaard bijgeleverd dus die moet je niet meer kopen...
            5DmkIII en wat glas

Comment

Het feit dat het geen last heeft van uitdroging als je hem lang niet gebruikt, haalt me over de brug.

Ik haal hem binnekort op.

thx!

Comment

Wel proberen heel stofvrij te houden. Best een steriele ruimte over de printer installeren Heeft dus al eens last van een stofje of twee.

marc-en-ciel heeft er een gratis kleurprofiel voor

Met behulp daarvan zeker correcties aanbrengen in PS View > Proof Colors, want in de schaduwen wil het wel wat dichtlopen. Ik begin het ook nog maar recentelijk wat beter te onderzoeken.

Printkwaliteit is verder voor mij heel dik in orde voor wat het moet dienen

Niet elke cassette is hetzelfde, dus een kleurcorrectie-layer kan ook van pas komen. Zo print de mijne momenteel een tikje te geel.

In PhotoKit Sharpener zit een "Contone 300" modus die perfect is voor deze printer (al print het voor mij zo al scherp genoeg).

Printer neemt wel tot een paar mm van elke zijde weg en het is niet te doen om het perfect te compenseren, want de fotokaart wordt telkens iets anders de printer binnengerold. Dus gewoon gedeeltelijk compenseren door extra border toe te voegen of op voorhand mee rekening te houden.

Al dat gedoe kan je in een action zetten.

Mensen die echt veel printen gebruiken liever Qimage, geloof ik...

Comment

veel printer zal het niet zijn. Enkele keren per jaar een reeks van een evenement.
                  En zoals ik al zei, echte grote afmetingen of belangrijke dingen (of gewoon heel veel) gaat naar fotolab.

Alvast bedankt allemaal voor de reacties!

Comment

Working...
                  X