Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Snelheid van externe flitsbatterij vs. Nikon SB-800

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Snelheid van externe flitsbatterij vs. Nikon SB-800

Ik heb problemen bij het snel na mekaar flitsen tijdens een reportage. Mijn camera (Nikon D2X) werkt zeer goed maar mijn flits (Nikon SB-800) kan nooit volgen. Als de batterijen volledig vol zijn, dan valt het nog mee maar als ik er al pakweg 100 beelden mee genomen heb, begint die zeer traag op te laden. Ik moet dikwijls vele beelden snel na mekaar maken en dan laadt die niet voldoende op en zijn mijn beelden dus onderbelicht. Nu was ik aan het denken om een externe flitsbatterij te kopen die dus veel zwaarder is en veel sneller oplaadt. Heeft iemand hier ervaring mee en zo ja, wat moet ik dan kopen?
    * Nikkor AF-S 14-24mm f/2.8 G ED
    * Nikkor AF-S 24-70mm f/ 2.8 G ED
    * Nikkor AF-S 70-200mm f/2.8 ED VR II

Re: Snelheid van externe flitsbatterij vs. Nikon SB-800

aan 5 frames per seconde heb ik geen probs met mijn SB800

gebruik je de 5de batterijhouder?
    welke batterijen gebruik jij? (ik 5x GP 2700mAh)

welke ISO, sluitertijd, diafragma? want ik gebruik steeds een mix met maximaal omgevingslicht zodat de flits niet elke keer op volle kracht moet flitsen .. want op max vermogen kan ze maar 2,5x per seconde mee flitsen

als je die externe batterij wilt kopen, moet je wel een US model SB-800 hebben gekocht, de europese zouden er naar verluid niet mee werken.

de SB600 herlaad wel sneller op "vol vermogen" 3x per seconde doordat het richtgetal lager is. Maar als de SB600 ietske lager dan vol vermogen moet flitsen, dan flitst die ook sneller

Comment

Koop je gewoon de SD8a erbij

Comment

Ik gebruik constant andere iso-waarden, sluitersnelheden enzovoort. Ik doe veel reportage en dan zijn er continu andere lichtomstandigheden.
        Mijn flits moet soms inflitsen, soms volle kracht flitsen, maar 5 flitsen per seconde kan die zeker niet aan. Ik gebruik altijd 5 Duracells (niet herlaadbaar) omdat die toch altijd net iets langer zouden moeten meegaan dan oplaadbare batterijen, he?
        Wat moet ik doen? Het werkt echt niet goed.
        * Nikkor AF-S 14-24mm f/2.8 G ED
        * Nikkor AF-S 24-70mm f/ 2.8 G ED
        * Nikkor AF-S 70-200mm f/2.8 ED VR II

Comment

Ik gebruik altijd 5 Duracells (niet herlaadbaar) omdat die toch altijd net iets langer zouden moeten meegaan dan oplaadbare batterijen, he?
          Probeer maar eens met een goed stel herlaadbare batterijen, niet oplaadbare batterijen bevatten meer energie, maar oplaadbare batterijen kunnen meer energie per tijdseenheid afgeven, NI Ca batterijen waren daarvoor in feite nog beter dan de huidige Ni Mh batterijen
          Last edited by Guest42; 20 juli 2007, 17:53.

Comment

gebruik goeie nimh batterijen (min 2500mamp) en gebruik je 5de batterij ook........

Glenn
            Mijn site...
            vandaelefotografie.be
            * BD0916BE *

Comment

Working...
            X