Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waterpas accesoires om cam recht te zetten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waterpas accesoires om cam recht te zetten

    Ik zit een beetje met de handen in het haar, ...
    Omdat ik een eigen 'eenvoudige' panohead wil gaan maken ben ik ook nog op zoek naar zulke cirkelvormige 'waterpas' objectjes die ik op mijn platform kan aanbrengen, ... zodat ik kan checken of dit pas staat.

    Echter mijn grote probleem is dat ik het nergens vind, omdat ik niet weet hoe men dit noemt ... dus moeilijk om op het net etc op te zoeken, ... Ik heb het al eens gezien, het bestaat zeker, maar waar en onder welke benaming, ik ben op zoek naar deze accesoires ...

    Wie kan mij eventueel verder helpen met de benaming?

  • #2
    Re: Waterpas accesoires om cam recht te zetten

    Een doosniveau.
    Misschien zijn er nog andere benamingen maar die ken ik niet.

    En een waterpasje voor op je flitsschoen?, is dat iets misschien?

    edit- Is misschien een handige tip voor je: klik

    Greetz rich
    D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

    Comment


    • #3
      Re: Waterpas accesoires om cam recht te zetten

      voor de zoekterm "ronde waterpas" kwam google (onder andere )met de volgende link :

      Webwinkel voor speelse, educatieve, volledig functionele bouwpakketten. Met de bouwpakketten kunnen wetenschappelijk en historisch verantwoorde apparaten worden gebouwd. Losse onderdelen zijn apart te koop.


      dit lijkt mij wat je zoekt

      vriendelijke groeten,

      Jean

      Comment


      • #4
        Re: Waterpas accesoires om cam recht te zetten

        Ik heb mij een klein (geel) waterpasje gekocht in de GB voor 1 euro.
        Dit zet ik gewoon op mijn bevestigingsplateau (zonder het toestel bevestigd op het statief) van het statief. Vervolgens zet ik mijn "kop" waterpas en draai vervolgens met de "kop" rond zijn as, onderwijl het "hoofd" waterpas zettend. Dit is eventjes lastig maar werkt wonderwel heel goed. Om de "kop" van het statief volledig waterpas te zetten duurt het ongeveer 2 minuutjes.

        Grt Eddy

        Comment


        • #5
          Re: Waterpas accesoires om cam recht te zetten

          Oorspronkelijk geplaatst door flitslampje Bekijk bericht
          voor de zoekterm "ronde waterpas" kwam google (onder andere )met de volgende link :

          Webwinkel voor speelse, educatieve, volledig functionele bouwpakketten. Met de bouwpakketten kunnen wetenschappelijk en historisch verantwoorde apparaten worden gebouwd. Losse onderdelen zijn apart te koop.


          dit lijkt mij wat je zoekt

          vriendelijke groeten,

          Jean

          perfect

          dank je

          Comment

          Working...
          X