Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke statief kopen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke statief kopen?

Ik heb onlangs een Bilora pro 22 statief gekocht maar ben niet overtuigd van zijn stabiliteit. ( het ding staat namelijk niet echt vast, als ik de camera aanraak beweegd heel de santekraam) ik hou graag de battery grip met de snelkoppeling op het toestel(het toestel ligt voor mij beter in de hand) wat het geheel zwaar maakt vooral in verticale stand.
    Ik heb dus besloten om deze van de hand te doen en me iets stevigers te kopen.
    Wat raden jullie mij aan? Bestaat er een allround statief (natuur, closeups, enz)?
    Welk soort balhoofd gebruiken? ik zie ook vaak 2de hands materiaal op ebay staan maar twijfel eraan (door onwetenheid) wat te kopen.
    Graag uw reacties
    ps: statief gebruiken, wanneer wel en wanneer niet?

Re: Welke statief kopen?

Na "welke macro lens" is dat waarschijnlijk de tweede meest gestelde vraag . Probeer eens de zoekfunctie. Eén en ander is ook afhankelijk van je budget.

Comment

Hoi even zoeken op hans braakhuis en dan op zijn site kijken.
      Staat een PDF artikel over statieven, zal je al veel info uit kunnen halen.
      Zelf heb ik een Manfrotto 055 ProB en een markins Q3 Emile balhoofd.
      Ben hier zelf heel tevreden over al zullen er wel nog betere kombinaties zijn, maar dan praat je ook over een heel andere prijsklasse.

Grtz

Bryan
      Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

Comment

Ikzelf heb een Manfrotto 055PROB statief met een Manfrotto 488 RC2 ballhead.
        Heel tevreden over.

Comment

Velbon CF-640 met een Markins Q3, zeer stabiel, licht en veelzijdig, nog geen seconde spijt van gehad !

Comment

Wel, voor mij is dat dan weer een stevig Gitzo carbon statief zonder middenzuil en en RRS BH-55 PRO kop erop :

Comment

Een aantal weken geleden zat ik met hetzelfde probleem. Heb uiteindelijk gekozen voor de nieuwe Manfrotto 055XPROB, de opvolger van de veelgenoemde 055PROB. Dit nieuwe statief is nog niet te vinden op de site van Manfrotto maar heeft dezelfde handige functionaliteit van de 190XPROB om de middenkolom snel horizontaal te plaatsen. Verder zijn de specificaties hetzelfde als die van de 055PROB.
              Aangezien ik mijn statief hoofdzakelijk voor macro wil gebruiken heb ik gekozen voor de Manfrotto geared head 405. Met deze kop is het makkelijk om heel snel een grove instelling te maken en dan met de drie afzonderlijke knoppen de instelling te fine-tunen voor een mooie compositie. Ik moet er wel bij zeggen dat deze kop niet geschikt is voor onderwerpen waarbij snelheid noodzakelijk is.
              Dit levert een prachtige maar toch wel een gewichtige (4 kg) combinatie op maar zeker stevig genoeg voor mijn D70s en 105VR macrolens.

Groeten Paul

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dreetje Bekijk bericht
                ik hou graag de battery grip met de snelkoppeling op het toestel(het toestel ligt voor mij beter in de hand)
                Als ik mijn camera op het statief zet gaat de batterijgrip eraf, dat ding is zo slap dat het helezaakje instabiel wordt. Het kan natuurlijk zijn dat de grip van jouw camera steviger als die van de D200.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                  Wel, voor mij is dat dan weer een stevig Gitzo carbon statief zonder middenzuil en en RRS BH-55 PRO kop erop :
                  Inderdaad een hele mooie combinatie
                  http://www.jvermeulen.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vermeulen Bekijk bericht
                    Inderdaad een hele mooie combinatie
                    Vind ik ook, maar niet voor iedereen even haalbaar

Comment

gekozen voor de nieuwe Manfrotto 055XPROB, de opvolger van de veelgenoemde 055PROB. Dit nieuwe statief is nog niet te vinden op de site van Manfrotto
                      Zie http://www.manfrotto.com/Jahia/site/...lsf=68&child=2 bij www.manfrotto.com.

mvg
                      PhilipM
                      Nikon D80

Comment

De door PhilipM vermelde link zie je wel de specificaties van het 055XPROB statief, alleen de afbeelding die wordt weergegeven is niet juist. Zoals ik al eerder vermelde is het de zwaardere broer van de 190XPROB. Het mechanisme om de middenkolom klem te zetten zijn bij beide hetzelfde. Van de 055XPROB heb ik nog geen plaatje kunnen ontdekken bij Manfrotto maar met onderstaande link zie je de afbeelding van de 190XPROB.

Groeten Paul

Comment

Working...
                        X