Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op zoek naar statief + .... ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Op zoek naar statief + .... ?

Hallo,

aangezien ik volgend jaar weer naar the Shetland Islands trek, ben ik op zoek naar een goed statief + toebehoren. helaas heb ik hier nondebolle verstand van.

Waarvoor het moet dienen : landschappen, dieren (vooral vogels).
    Welk materiaal het moet dragen : canon 1DMkII + 300 2.8 IS (max), maar ook breedhoeklens.
    Wat ik graag zou hebben : dat het laag tegen de grond kan, maar voorwal weinig weegt en toch stevig is en vast staat.

Indien mogelijk eentje die te gebruiken is voor in de toekomst een nog zwaardere lens te dragen

Kan er iemand aub wat suggesties doen in verband met tripods, balhoofden, swingarms, ...

Thanks,

J.
    johnvde

Re: Op zoek naar statief + .... ?

Velbon Sherpa Pro 640 of 740 als ge in de toekomst nog zwaardere lenzen zoekt aan te kopen.
    Lichtgewicht carbonstatief dat opengaat tot tegen de grond en een goeie werkhoogte heeft zonder de middenkolom te moeten gebruiken.
    Voor een balhoofd moet je de zoekfunctie eens gebruiken : er loopt nog een draadje over balhoofden voor natuurfotografie waar alle mogelijkheden al aan bod komen.
    fotosite

Comment

De Manfrotto 055ProB (2kg400) of de carbonversie (055MF4, 2kg) met balhoofd 488RC2 kom je al een heel eind. De minimumhoogte is 11cm, max 176 cm. De centrale kolom kan zowel horizontaal als vertikaal worden.
      Kan maximum 7kg dragen, wat ruimschoots voldoende zou moeten zijn voor jouw apparatuur.
      BD0910BE

Comment

Ik gebruik momenteel de velbon sherpa pro 640, in combo met een Markins ball head.

Perfecte combo, en redelijk licht om mee te zeulen.
        Last edited by Tom; 11 juli 2007, 16:58.

Comment

Lees op m'n site de publicatie over statieven en neem dan ook de links voor testen van statieven en balhoofden mee.
          Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Braakhuis Bekijk bericht
            Lees op m'n site de publicatie over statieven en neem dan ook de links voor testen van statieven en balhoofden mee.
            Moest die nou eens overzichtelijk zijn hé
            Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Ik heb een Benbo Mk1, die kan je in de onmogelijkste hoeken zetten.
              Ik weet niet of dit nog gemaakt wordt?
              Als statiefkop heb ik een Manfrotto 029Mk2 en sinds vandaag een Manfrotto 488RC Ball Head.
              Ik heb deze laatste gekocht om met de X en een 300 F2.8 op de Monopod te gebruiken bij sportevenementen.

@FJRider : doorzetten, want die site van Hans is een echte "Mine Of Information" .
              Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

Comment

De manfrotto carbonversie 055MF3 staat steviger dan de 055MF4.
                Ik heb beide getest en de MF3 staat een stuk steviger daar de poten maar in 3 delen zijn ipv 4 bij de MF4.
                Groetjes Peter.
                http://www.chernobyl.be

Comment

Working...
                X