Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

triggersetje draadloos flitsen ervaring mee?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• triggersetje draadloos flitsen ervaring mee?

ik heb zo een triggersetje gekocht:
    RF04- PT04 setje.
    iemand ervaring mee ? hoe dat juist instellen ofzo ?
    als ik de zender in mijn flitsschoen zet en mijn flits op die flitsschoen van ontvanger dan blijft mijn flitser als ik hem aanschakel zonder stoppen opladen en flitsen, opladen en flitsen.
    terwijl hij toch enkel zou moet afgaan als ik scherpstel en indruk hé.
    allez dat is de bedoeling ervan.
    estamos llegando
    http://users.telenet.be/studiocamosci

Re: triggersetje draadloos flitsen ervaring mee?

de radiotrigger die ik heb moet je tussen voeding en flits van je hoofdflits zetten, andere flitsen worden door de hoofdflits getriggerd. wel juiste kanaal kiezen op zender en ontvanger. Bij mij werkt het perfect, nog nooit problemen mee gehad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
      de radiotrigger die ik heb moet je tussen voeding en flits van je hoofdflits zetten, andere flitsen worden door de hoofdflits getriggerd. wel juiste kanaal kiezen op zender en ontvanger. Bij mij werkt het perfect, nog nooit problemen mee gehad.
      heb jij dan ook dit systeem ?

sorry maar ik snap hem niet...je uitleg.
      estamos llegando

Comment

oeps, jij hebt het over een set voor reportageflitsers en ik had het over een set voor studioflitsers. Mijn trigger ziet er quasi zelfde uit, maar de receiver is bij mij speciaal voor studioflitsers. (met een stuk dat je tussen de 220volt van de studioflitser zet en vanwaar je met een synchrodraad naar je flits

in princiepe is't toch zelfde: je moet je flits aansluiten met dat draadje aan je flitser. Indien je flitser zo geen aansluiting heeft moet je een hotshoecontact nemen dat de aansluiting van dat synchrodraadje via een hotshoe doorgeeft aan je flits, zo een blokje kost circa 15 euro (en als je het niet vind, ik denk dat ik er nog eentje heb liggen die weg mag)

Comment

Kijk eens naar het lampje boven de schakelaar op de ontvanger.
          Als deze telkens rood oplicht zonder dat je afdrukt dan is het de zender die blijft hangen (druk eens een paar keer op het knopje bovenop de zender).

Als het lampje niet oplicht net voor de flits afgaat is het misschien een slecht contact in de ontvanger.

@momentopname: deze blokjes hebben een hotshoe en je hebt dat draadje niet nodig.
          dat PC contact is enkel als je nog bvb een tweede flitser via een kabeltje wil aansturen.
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

dat is het niet hoor. het is eerder dat de canon zot wordt en maar oplaadt en flitst en flits. heb een link gekregen via bevriende site en het zo niet 'ongewoon ' zijn dat dat kan. bij 580 Ex geeft het blijkbaar problemen. of gebruikt iemand dat wel in combi met een 580 ex ?
            estamos llegando

Comment

Op de site van photograaf.be heb ik U een antwoord gepost.

MVG, Jeff
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Ik heb een antenne mod gedaan aan de ontvangers en de zenders. Sindsdien géén problemen meer.
                www.fotofolio.be

Comment

Misschien is er bij jou in de buurt iets dat op net dezelfde frequentie werkt waardoor je flits constant geactiveerd word.
                  Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                  http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

het geheel werkt nu. hoe opgelost ?
                    via de link die ik kreeg op bevriende site
                    OPLOSSING bestaat erin een vel zilverpapier met zwarte plakband te overplakken, stukje uit te knippen en allemaal op bepaalde wijze in de ontvanger te proppen. wat de wetten van de natuurkunde hier juist zijn weet ik niet (ik ben helaas veel te klassiek geschoold ) maar ik weet wel dat het werkt.
                    estamos llegando

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door iodario Bekijk bericht
                      het geheel werkt nu. hoe opgelost ?
                      via de link die ik kreeg op bevriende site
                      OPLOSSING bestaat erin een vel zilverpapier met zwarte plakband te overplakken, stukje uit te knippen en allemaal op bepaalde wijze in de ontvanger te proppen. wat de wetten van de natuurkunde hier juist zijn weet ik niet (ik ben helaas veel te klassiek geschoold ) maar ik weet wel dat het werkt.

Zoals ik reeds zei ... de antenne aanpassen
                      www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                        Zoals ik reeds zei ... de antenne aanpassen
                        Ik volg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door iodario Bekijk bericht
                          OPLOSSING bestaat erin een vel zilverpapier met zwarte plakband te overplakken, stukje uit te knippen en allemaal op bepaalde wijze in de ontvanger te proppen.
                          Wat is "op bepaalde wijze"...? Kan iemand anders heel die photograaf.be uitleg eens naar hier kopiëren aub?

Toen ik nog van de dure Pocket Wizards droomde las ik wel dat je via Chinese eBay bronnen dubieuze goedkope alternatieven kon kopen. Het moet dus zijn dat ze intussen vlotter verkrijgbaar geworden zijn in onze contreien...?

Is deze dan niet interessanter vanwege 4-kanaals? Of heeft die op de link van iodario dat ook?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maGuy Bekijk bericht
                            Wat is "op bepaalde wijze"...? Kan iemand anders heel die photograaf.be uitleg eens naar hier kopiëren aub?

Toen ik nog van de dure Pocket Wizards droomde las ik wel dat je via Chinese eBay bronnen dubieuze goedkope alternatieven kon kopen. Het moet dus zijn dat ze intussen vlotter verkrijgbaar geworden zijn in onze contreien...?

Is deze dan niet interessanter vanwege 4-kanaals? Of heeft die op de link van iodario dat ook?
                            https://www.fotosg.nl/product_info.p...e7eed6c2af66e8
                            De radiotriggers die jij hier toont zij die voor studioflitsers.
                            Ze worden tussen de voedingskabel en de flitskop gebruikt.

Die van in de link van iodario zijn triggers waar je een off-camera flitser opzet.
                            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Bedankt, dat is weeral iets

Comment

Working...
                              X