Sinds begin dit jaar ben ik met een digitale spiegelrefex bezig.(30D) Dus ben nog een groentje!!!! Maar nu is me gevraagd om bij het afscheid van onze directeur foto's te maken op zijn receptie (300)man. Dus opzoek gegaan naar een opzetflitser, en een 430EX aangeschaft. Maar nu nog de instellingen ?????? Als ik sluitertijd voorkeuze instel op de camera en M op de flitser blijft de achtergrond erg donker?? kan hem niet gewoon als hulplicht gebruiken???
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
gebruik van een opzetflitser
Collapse
X
-
-
Re: gebruik van een opzetflitser
Oorspronkelijk geplaatst door Doerak Bekijk berichtSinds begin dit jaar ben ik met een digitale spiegelrefex bezig.(30D) Dus ben nog een groentje!!!! Maar nu is me gevraagd om bij het afscheid van onze directeur foto's te maken op zijn receptie (300)man. Dus opzoek gegaan naar een opzetflitser, en een 430EX aangeschaft. Maar nu nog de instellingen ?????? Als ik sluitertijd voorkeuze instel op de camera en M op de flitser blijft de achtergrond erg donker?? kan hem niet gewoon als hulplicht gebruiken???______
www.vue.photo
-
Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk berichtDoerak geeft aan dat hij een beginneling is; in dit geval zou ik enkel op automatisch werken. Manueel flitsen vraag toch heel wat ervaring.
Maar automatisch is goed natuurlijk, als je net begint. Je leert er alleen weinig mee.______
www.vue.photo
Comment
-
Ik denk dat vantje bedoeld de flitser op manueel zetten en Simplephotography bedoelt het toestel op manueel zetten.
Wat simplephotography zegt klopt doerak, als je gewoon je camera op manueel zet (niet je flitser) en je instelling instelt, bv. F8 1/125 of zo kan je niet echt missen (gewoon even kijken naar wat het effect geeft).
Misschien alleen even de flitser op het laatste gordijn laten flitsen, dit is mooier als je langere sluitertijden gaat gebruiken.
Groetjes
Joris
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht
Misschien alleen even de flitser op het laatste gordijn laten flitsen, dit is mooier als je langere sluitertijden gaat gebruiken.______
www.vue.photo
Comment
-
-
Altijd moeilijk om een ander advies te geven als de locatie-omstandigheden niet bekend zijn. Indirect flitsen, prima maar als het plafond nou donkerbruin is? Sluitertijd 1/200, prima maar als er alleen maar wandlichtjes aan zijn?
Dus mijn advies aan een "groentje" kan alleen maar zijn zoals vantje (volgens mij) zegt; allebei op stand auto.
Ben je niet tevreden en heb je de tijd om te proberen doe dat dan met(sluitertijdvoorkeuze 1/30, 1/60), kost niets.
Gr,M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Flotootje Bekijk berichtAltijd moeilijk om een ander advies te geven als de locatie-omstandigheden niet bekend zijn. Indirect flitsen, prima maar als het plafond nou donkerbruin is? Sluitertijd 1/200, prima maar als er alleen maar wandlichtjes aan zijn?
Dus mijn advies aan een "groentje" kan alleen maar zijn zoals vantje (volgens mij) zegt; allebei op stand auto.
Ben je niet tevreden en heb je de tijd om te proberen doe dat dan met(sluitertijdvoorkeuze 1/30, 1/60), kost niets.
Gr,______
www.vue.photo
Comment
-
Prutsen of proberen inderdaad... Maar ge kent z'n directeur niet hèGr,
M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Flotootje Bekijk berichtPrutsen of proberen inderdaad... Maar ge kent z'n directeur niet hèGr,
______
www.vue.photo
Comment
Comment