Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gebruik van een opzetflitser

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• gebruik van een opzetflitser

Sinds begin dit jaar ben ik met een digitale spiegelrefex bezig.(30D) Dus ben nog een groentje!!!! Maar nu is me gevraagd om bij het afscheid van onze directeur foto's te maken op zijn receptie (300)man. Dus opzoek gegaan naar een opzetflitser, en een 430EX aangeschaft. Maar nu nog de instellingen ?????? Als ik sluitertijd voorkeuze instel op de camera en M op de flitser blijft de achtergrond erg donker?? kan hem niet gewoon als hulplicht gebruiken???

Re: gebruik van een opzetflitser

Oorspronkelijk geplaatst door Doerak Bekijk bericht
    Sinds begin dit jaar ben ik met een digitale spiegelrefex bezig.(30D) Dus ben nog een groentje!!!! Maar nu is me gevraagd om bij het afscheid van onze directeur foto's te maken op zijn receptie (300)man. Dus opzoek gegaan naar een opzetflitser, en een 430EX aangeschaft. Maar nu nog de instellingen ?????? Als ik sluitertijd voorkeuze instel op de camera en M op de flitser blijft de achtergrond erg donker?? kan hem niet gewoon als hulplicht gebruiken???
    Manueel werken is de boodschap.
    ______
    www.vue.photo

Comment

Doerak geeft aan dat hij een beginneling is; in dit geval zou ik enkel op automatisch werken. Manueel flitsen vraag toch heel wat ervaring.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
        Doerak geeft aan dat hij een beginneling is; in dit geval zou ik enkel op automatisch werken. Manueel flitsen vraag toch heel wat ervaring.
        Valt wel mee toch? Als je experimenteert met scherptediepte zodat je op dat vlak krijgt wat je wil, en je sluitertijd hoog genoeg, doet de flits de rest wel. Spelen met de sluitertijd komt later wel.
        Maar automatisch is goed natuurlijk, als je net begint. Je leert er alleen weinig mee.
        ______
        www.vue.photo

Comment

Ik denk dat vantje bedoeld de flitser op manueel zetten en Simplephotography bedoelt het toestel op manueel zetten.

Wat simplephotography zegt klopt doerak, als je gewoon je camera op manueel zet (niet je flitser) en je instelling instelt, bv. F8 1/125 of zo kan je niet echt missen (gewoon even kijken naar wat het effect geeft).

Misschien alleen even de flitser op het laatste gordijn laten flitsen, dit is mooier als je langere sluitertijden gaat gebruiken.

Groetjes

Joris

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht

Misschien alleen even de flitser op het laatste gordijn laten flitsen, dit is mooier als je langere sluitertijden gaat gebruiken.
            DAT is er pas over voor een beginneling! Allé, een goeie beginsituatie voor Doerak: flitser op auto, knoppeke op 'M', sluitertijd op 1/200, diafragma op 5.6, kop van de flits omhoog als 't plafond licht is en fotograferen maar. En dan beginnen prutsen om te zien wat het effect is als je de sluitertijd naar beneden haalt of het diafragma meer opendraait. Zo leer je toch het snelste denk ik.
            ______
            www.vue.photo

Comment

Altijd moeilijk om een ander advies te geven als de locatie-omstandigheden niet bekend zijn. Indirect flitsen, prima maar als het plafond nou donkerbruin is? Sluitertijd 1/200, prima maar als er alleen maar wandlichtjes aan zijn?

Dus mijn advies aan een "groentje" kan alleen maar zijn zoals vantje (volgens mij) zegt; allebei op stand auto.

Ben je niet tevreden en heb je de tijd om te proberen doe dat dan met(sluitertijdvoorkeuze 1/30, 1/60), kost niets.

Gr,
              M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flotootje Bekijk bericht
                Altijd moeilijk om een ander advies te geven als de locatie-omstandigheden niet bekend zijn. Indirect flitsen, prima maar als het plafond nou donkerbruin is? Sluitertijd 1/200, prima maar als er alleen maar wandlichtjes aan zijn?

Dus mijn advies aan een "groentje" kan alleen maar zijn zoals vantje (volgens mij) zegt; allebei op stand auto.

Ben je niet tevreden en heb je de tijd om te proberen doe dat dan met(sluitertijdvoorkeuze 1/30, 1/60), kost niets.

Gr,
                Eigenlijk hé, maakt het allemaal niks uit. Veel prutsen is de boodschap. Zo is iedereen begonnen denk ik, of niet?
                ______
                www.vue.photo

Comment

Prutsen of proberen inderdaad... Maar ge kent z'n directeur niet hè Gr,
                  M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flotootje Bekijk bericht
                    Prutsen of proberen inderdaad... Maar ge kent z'n directeur niet hè Gr,
                    Maar die neemt afscheid, dus het doet er weinig toe
                    ______
                    www.vue.photo

Comment

Working...
                    X