Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dye inkt of pigment printer: noodzaak frekwent gebruik om uitdroging te voorkomen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• dye inkt of pigment printer: noodzaak frekwent gebruik om uitdroging te voorkomen

Ben op zoek naar een goede printer. Als je de beste kwaliteit wil, lijkt het een noodzaak om naar A3+ printers uit te kijken met pigment inkt (Epson 2400, Hp 9180, Canon 9500).

Gezien ik de printer mogelijks niet wekelijks zal gebruiken (maar misschien soms maar maandelijks) en gezien ik lees dat pigment inkt gemakkelijk uitdroogt (met problemen aan de printkoppen etc?), vraag ik me af of het wel verstandig is een pigment inkt printer te kopen.

Wat zijn jullie ervaringen met inktuitdroging bij pigment en dye inkt printers?
    De Canon Pro 9000 gebruikt blijkbaar nog dye inkt en vormt misschien een alternatief om het probleem van uitdroging en niet zeer frekwent gebruik op te vangen, of heb ik het mis?

Trouwens een andere vraag: zien jullie een A4 (of zelfs 10x15) printer met dezelde afdrukkwaliteit als de hogergenoemde A3 printers? Zwart-wit moet goed zijn.

Bedankt voor antwoorden.

Re: dye inkt of pigment printer: noodzaak frekwent gebruik om uitdroging te voorkomen

niemand een idee?

Comment

Re: dye inkt of pigment printer: noodzaak frekwent gebruik om uitdroging te voorkomen

Welke printer je moet kopen is iets dat jezelf moet beslissen, ik heb hier een R800 en twee 2100s (eentje op reserve kan geen kwaad) staan en ik moet zeggen dat ik na ongeveer iets meer dan een half jaar terug mijn 2100 in gang heb gezet. Inkt in de R800 was op en ik moest iets dringend printen en aangezien er snachts weinig winkels open zijn.
      Enkel de printkoppen een test laten drukken, en één keer een reiniging laten doen. Geen enkel probleem. Was gelijk terug in orde.
      Als je toch goede Z/W wilt maken kan ik je de 2100, die jammer genoeg niet meer gemaakt wordt, maar nog regelmatig 2dehands te vinden is zeker aanraden. (Is ook de reden waarom ik er 2 heb) Perfekte Z/W foto's. Warme en koude tonen geen probleem. Met de orginele en namaak patronen.
      Met de R800 dezelfde inkt als zijn grote A3 broertje, is het me redelijk gelukt om neutrale Z/W te bekomen maar mijn voorkeur gaat naar de 2100. Deze zijn echt neutraal bij de R800 nog steeds een kleurzweem.

Hopelijk heb je er iets aan
      DSC-F828 PSP proX goe gerief is het halve werk

Comment

Ik heb een R2400 en laat wekelijks gewoon een testje van de printkoppen afdrukken, op die manier weinig problemen met verstropping. Zou hem wel geen weken laten staan zonder iets af te drukken.

Mvg
        Gert
        Feedback is the breakfast of the champion

website

Comment

Working...
        X