Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke UV-filter kopen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke UV-filter kopen?

Ik ben dus op zoek naar een UV-filter op aanraden van om mijn lens te beschermen.

Na wat zoeken via de zoekfunctie van dit forum (en andere) ben ik er naar mijn mening stilletjesaan uit dat B+W het beste is?

Nu was ik via Konijnenberg aan het zoeken op B+W filter van 52mm.
    Maar wat een gedoe voor een foto-leek als ik daar geraak ik niet meer wijs uit...Oké, merk en mm dat lukt nog wel, maar waarvoor staan E, ES, slim enzovoorts???
    Ook raadde iemand mij aan dat ik misschien best een 1,5 UV filter nam, die iets warmere kleuren geeft.

Ik heb overigens een Nikon D50 met kitlens 18-50 en kitlens 55-200.

Welke filter neem ik nu best? En hoe en waar vind ik die in godsnaam tussen die hele lijst bij Konijnenberg???

Re: Welke UV-filter kopen?

B+W UV 52 E is degene die je zoekt.

Slim is een dunnere uitvoering van de filter. Wordt gebruikt op breedhoek objectieven. Heb je niet nodig in jouw geval.

MRC zijn filters met een betere beschermingslaag erop.

Waar die DP op slaat ben ik niet zeker van, men spreekt bij B+W van de Digital Pro reeks, maar of dit er iets mee te maken heeft

Edit: Net even met Konijn gebeld: DP en Alu reeks zijn nieuw. DP is een andere betere soort coating die op de filter zit en Alu slaat op filters waarvan de ring uit aluminium is gemaakt (dus lichter)...
    Last edited by Steven_V; 21 juni 2007, 15:42.
    Nikon D80 / Sony DSC-H5

Comment

Re: Welke UV-filter kopen?

waw! bedankt voor je heldere reactie!!!

haha! ik had er ook al aan gedacht van te bellen, maar ik durfde niet goed

bedankt!

Comment

Working...
      X