Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

UV-filter Nikon 18-70

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• UV-filter Nikon 18-70

ik heb vandaag de Nikon 18-70 nikorr lens gekregen die ik gekocht heb via één van de forum-leden. Ik zou nu nog een UV-filter willen aanschaffen. Er bestaan echter enorme verschillen in prijzen. Is die meerprijs het echt waard? Ik woon in Gent, waar vind ik het best zo een lens? Focilux zullen er wel een aantal zeggen, maar naar het schijnt is die vrij duur.
    In de FNAC hebben ze er één voor 149€, is dit het waard, mijn lens kostte bijna zo veel? Ik ga mijn lens binnen anderhalve week gebruiken op (zee)scoutskamp dus een UV-filter is echt wel nodig om beschadiging aan de lens te voorkomen.
    graag jullie reactie....
    bedankt, Koen
    Nikon D800 met Grip, Nikon D300s met grip, Nikkor 50 f/1.8, Nikkor 17-55 f/2.8G IF ED, Nikkor AF-S VR 80-400 f/4.5-5.6 ED, AF-S Micro Nikkor 105 f/2.8G ED, AF S Nikkor 10-24 f/3.5-4.5G ED, Nikon SB-600, Manfrotto 190XB, Manfrotto 804RC2

Re: UV-filter Nikon 18-70

aangezien je toch geen toplens hebt, en geen topfoto's verwacht, dan moet je zeker niet te veel geld uitgeven aan een UV filter...

eentje zoals deze zal meer dan volstaan

http://www.cameranu.nl/artikel/3166/...m_G-Serie.html
    5DmkIII en wat glas

Comment

Ga eens langs bij Meurillon in de Kalandeberg - zij zullen je wellicht een goede prijs geven voor een UV B+W filter. Meer dan 50 euro zal het wellicht niet zijn.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dekleine Bekijk bericht
        Ik woon in Gent (...) In de FNAC hebben ze er één voor 149€
        Ik heb voor mijn 18-70mm lens (die ik niet meer heb) een UV-filter in de Fnac gekocht voor net geen 25 euro dacht ik. 't Was er eentje van Cokin, niet direct een van de duurtste, maar doet zeker zijn werk even goed (de lens beschermen dus). Focilux (in de Kortrijksepoortstraat, aan de kant richting het station) is een redelijk goede fotowinkel, accessoires e.d. vind je daar ook aan deftige prijzen (ook goede, minder dure UV-filters - die van Cokin bvb. ook). Voor lenzen e.d. betaal je daar wel een flink (!) stuk meer...

In ieder geval, 150 euro zou ik nooit uitgeven aan een UV-filter! Ik hanteer de regel: "een UV-filter kost maximum 1/10 van de prijs van de lens". (tenzij het echt niet anders kan natuurlijk)
        Nikon D80 en toebehoren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door joost_v Bekijk bericht
          Ik heb voor mijn 18-70mm lens (die ik niet meer heb) een UV-filter in de Fnac gekocht voor net geen 25 euro dacht ik. 't Was er eentje van Cokin, niet direct een van de duurtste, maar doet zeker zijn werk even goed (de lens beschermen dus). Focilux (in de Kortrijksepoortstraat, aan de kant richting het station) is een redelijk goede fotowinkel, accessoires e.d. vind je daar ook aan deftige prijzen (ook goede, minder dure UV-filters - die van Cokin bvb. ook). Voor lenzen e.d. betaal je daar wel een flink (!) stuk meer...

In ieder geval, 150 euro zou ik nooit uitgeven aan een UV-filter! Ik hanteer de regel: "een UV-filter kost maximum 1/10 van de prijs van de lens". (tenzij het echt niet anders kan natuurlijk)
          Kon net terug van bij Focilux (moest daar toch in de buurt zijn). Inderdaad een Cokin filter voor 22€ gekocht. Be BW filters waren niet meer in stock.
          bedankt
          Nikon D800 met Grip, Nikon D300s met grip, Nikkor 50 f/1.8, Nikkor 17-55 f/2.8G IF ED, Nikkor AF-S VR 80-400 f/4.5-5.6 ED, AF-S Micro Nikkor 105 f/2.8G ED, AF S Nikkor 10-24 f/3.5-4.5G ED, Nikon SB-600, Manfrotto 190XB, Manfrotto 804RC2

Comment

Working...
          X