Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Superprijs voor Canon IPF5000 grootformaat printer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Superprijs voor Canon IPF5000 grootformaat printer

Ik was al een tijdje aan het uitkijken naar een grootformaat printer. Na een flink aantal reviews gelezen te hebben viel mijn keuze op de IPF5000 van Canon.

Waneer ik ff ging rondneuzen naar waar ik die printer kon kopen kwam ik op de onderstaande site uit, en wel voor een heeeele scherpe prijs.

Ik heb die gisteren besteld en vandaag afgehaald.

IPF 5000 - 12 Colour Pigment Printer 17" + IPF Roll holder

Voor de geïnteresseerden zou ik zeggen, wacht niet te lang want het zou me niets verbazen dat die prijs niet correct is.

Mvg,

Wim
    BD0808BE

Re: Superprijs voor Canon IPF5000 grootformaat printer

Is wel een zeer gunstige prijs, alleen lijkt hij mij wat te groot en kostprijs gericht te duur om slechts gewone afdrukken (10*15) tot A3 te maken.

Heb je ergens statistieken over hoeveel foto's je er mee kan afdrukken per pagina bekeken?

Comment

De prijs van een volledige vulling van 12 inktpatronen is ook niet niets he-150 euro per vulling.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Camiel Bekijk bericht
        De prijs van een volledige vulling van 12 inktpatronen is ook niet niets he-150 euro per vulling.
        In verhouding blijft de prijs gelijk, het zijn er twaalf, die gaan niet zo snel leeg als acht. Ook zijn meestal grotere cardridges zuiniger. Ik merk dat zijn Epson 220ml cartridges langer meegaan in verhouding dan de 110's.

Comment

Maarten het is wel 150 euro per inktpatroon maal 12 is toch een dure investering-voor mij toch.

Comment

Rond de €60 voor 130 ml zal ook wel goed zijn zeker
            BD0808BE

Comment

Heeft me voor die prijs dan toch maar de Epson 2400, A3+ (+-800€.)

Een vergelijkende studie hier: http://www.photo-i.co.uk/Reviews/pri...gs/page_1.html

Groeten,
              Peter

Comment

Dat zijn appellen en citroenen he ... De 5000 zit wel in een totaal andere klasse Je vergelijkt de 2400 met een A2+ printer.

Finding the right camera feels like figuring out my creative identity —balancing what I shoot most with the gear that truly excites me.
                BD0808BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T Bekijk bericht
                  Ook zijn meestal grotere cardridges zuiniger. Ik merk dat zijn Epson 220ml cartridges langer meegaan in verhouding dan de 110's.

Niet zo verwonderlijk. In beide cartridges blijft een restinkt achter welke even groot is. Dus in de 110 ml zit minder benutbare inkt. maak er maar eens een keer eentje open. je zult verschieten hoeveel inkt er nog in een "lege" cartridge zit !!!!
                  Website : www.alextimmermans.com
                  Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                  Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland Bekijk bericht
                    Niet zo verwonderlijk. In beide cartridges blijft een restinkt achter welke even groot is. Dus in de 110 ml zit minder benutbare inkt. maak er maar eens een keer eentje open. je zult verschieten hoeveel inkt er nog in een "lege" cartridge zit !!!!
                    idd, heb er ooit een topicje over gestart, spijtig genoeg heb ik de foto's niet meer. Er bleef ong 33ml in. Dat is het dubbel van een cartrigde van een R2400 van Epson. Begin maar te tellen

Comment

Wim, heb je enig idee hoeveel afdrukken op 10*15 formaat je kan maken met deze printer? Weet dat canon zo een pagina heeft voor fotoprinters, maar voor deze modellen vind ik het niet terug.

Zou deze toch eens graag bekijken zodat ik min of meer kan zien wat de kostprijs gaat zijn.

Comment

Ik kan enkel afgaan op enkele reviews die ik heb gelezen. Daar komt hij als een van de zuinigste printers uit.

Maar ik vrees dat je te laat bent. Ondertussen heeft de aanbieder zijn prijs reeds gevoelig aangepast. Op dit moment is er al 41% bijgekomen. Nog scherp geprijst, maar geen koopje meer.
                        BD0808BE

Comment

hou er wel effe rekening mee dat deze printer vanaf A4 cutsheet pas werkt, en dus niet op 10x15 photopapier kan printen !
                          De formaten die de printer kan gebruiken gaan van A4 tot A2+ formaat !
                          Wat wel héél interessant is voor deze printer is het feit dat hij tot 1,5mm dik materiaal kan verwerken, da's ideaal om maquettes mee te maken !

Heb er al dikwijls mee gewerkt en de resultaten zijn schitterend vind ik.

Mark
                          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door *wim* Bekijk bericht
                            Maar ik vrees dat je te laat bent. Ondertussen heeft de aanbieder zijn prijs reeds gevoelig aangepast. Op dit moment is er al 41% bijgekomen. Nog scherp geprijst, maar geen koopje meer.
                            Toen ik dit las toch even gaan kijken want ik was verbaasd door het door jou vermelde percentage.
                            Zoals gisteren jou bij afhaling gemeld gingen we een veiligheidsmarge inbouwen (4%) om de vermoedelijke vergissing van onze leverancier toch iets te bufferen.
                            Blijkbaar hebben we percentage iets te laag ingeschat, want onze leverancier heeft ondertussen inderdaad iets gemerkt en een prijsaanpassing doorgevoerd (37%), dus heb ik zopas onze veiligheidsmarge maar weer verwijderd (-4%), daar ik er van uitga dat mijn leverancier weet wat hij doet .
                            Het prijsverschil dat hij aanhoudt met zijn collega's blijft echter enorm.

Comment

[Weet dat canon zo een pagina heeft voor fotoprinters, maar voor deze modellen vind ik het niet terug.

?Die pagina zou ik doodgraag eens raadplegen.Kun je een linkje plaatsen aub?

Walter
                              D850

Comment

Working...
                              X