Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cf

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Cf

Welke type CF moet ik gebruiken om de functie meedere foto's na mekaar te schieten optimaal kunnen te gebruiken op mijn D70s? Dit zou volgens mij op mijn toestel sneller moeten kunnen maar denk dat het kaartje niet snel genoeg kan wegschrijven. Wie kan me dit zeggen?

Tnx
    NIKON D70, Tamron 18-250, SB-800,

Re: Cf

dan heb je meer dan genoeg met een standaard kaartje. de d70s is toch een redelijk traag toestel dus veel meer snelheid ga je niet nodig hebben.
    en sowieso is de buffer van je toestel groot genoeg om 12jpeg afbeeldingen op te slaan, dus welk kaartje je ook gebruikt, je kan altijd 12 afbeeldingen na elkaar trekken op maximale snelheid. daarna moet je waarschijnlijk wel even wachten tot je buffer is leeggemaakt en op je cf kaartje geschreven wordt.

ik heb met mijn eos 350d in de tijd een jaar gedaan met 1x 256mb kaartje van sandisk, de goedkoopste versie, en ik heb nooit snelheidsproblemen ondervonden.
    (de 350d schiet nog grotere fotos dan de d70s en even snel)
    5DmkIII en wat glas

Comment

Met een gewoon Transcend 120 of 150x kaartje gaat het in een D70S denk niet veel anders dan met hele dure Sandisk Extreme en zo.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

Comment

ik zeg sandisk ultra ii serie ,meer is overkill
        Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

Het verschil in snelheid tussen de Ultra II en Extreme III is inderdaad klein (tenzij je het kaartje ook in een snelle kaartlezer wilt gebruiken) maar het prijsverschil is ook klein
          Voor die paar euro's extra zou ik voor de Extreme III gaan.

Gedetailleerde testresultaten voor de D70s vind je trouwens op de Rob Galbraith site.
          Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
            dan heb je meer dan genoeg met een standaard kaartje. de d70s is toch een redelijk traag toestel dus veel meer snelheid ga je niet nodig hebben.
            en sowieso is de buffer van je toestel groot genoeg om 12jpeg afbeeldingen op te slaan, dus welk kaartje je ook gebruikt, je kan altijd 12 afbeeldingen na elkaar trekken op maximale snelheid. daarna moet je waarschijnlijk wel even wachten tot je buffer is leeggemaakt en op je cf kaartje geschreven wordt.

ik heb met mijn eos 350d in de tijd een jaar gedaan met 1x 256mb kaartje van sandisk, de goedkoopste versie, en ik heb nooit snelheidsproblemen ondervonden.
            (de 350d schiet nog grotere fotos dan de d70s en even snel)
            een standaard kaartje? neem al maar minstens een ultra 2 voor een D70
            mss een extreme 3 maar sneller zou'k niet gaan.
            foto als spiegel of als venster?

Comment

Working...
            X