Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laadtijd batterijen GP 2700 serie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Laadtijd batterijen GP 2700 serie?

    Oorspronkelijk geplaatst door jld Bekijk bericht
    Inderdaad, je hebt gelijk van die contacten. Nu is het de enige lader die veilig ontlaadt en individueel oplaadt en waar je ook C en D-cellen in kwijt kan.
    Dus inderdaad enkel voor als je die dikkere dingen wilt gebruiken.

    Van Friwo bestaat er wel een snellader voor AA en AAA's, die een goede 30 Euro kost. Die is wel met temperatuursdetectie enz, maar die ontlaadt dan weer niet...

    Op dit moment is de meest intelligente lader inderdaad waarschijnlijk de
    http://www.mahaenergy.com/store/view...?idproduct=423

    Maar 'k heb nog niet de voorkeur gehad deze te testen. Maar 'k sta wel te kwijlen als ik de mogelijkheden bekijk...
    FWIW
    Die "Powerex 9000" is eigenlijk afgekeken van de Lacrosse BC900 maar die is in Europa nauwelijks te verkrijgen (enkel onder een ander nummer en dan nog !)

    Comment


    • #32
      Re: Laadtijd batterijen GP 2700 serie?

      hummmmmm... prachtig ding......
      Pentax K10D | Pentax ist DL | Sigma 135-400 F4.5-5.6 | Sigma 17-70, F2.8-4.5 | Pentax SMC 50-200 | Sigma 28mm prime 1.8

      Comment


      • #33
        Re: Laadtijd batterijen GP 2700 serie?

        Ik zie zo'n lader wel zitten, en vanaf 80 euro is de verzending blijkbaar gratis bij mahaenergy.de. Dus moesten er nog gegadigden zijn dan zie ik een gezamenlijke aankoop wel zitten. Ik woon in De Haan maar zit ook regelmatig in Antwerpen (Brasschaat)...

        Comment


        • #34
          Re: Laadtijd batterijen GP 2700 serie?

          Verzending is enkel in de US gratis...
          Ik zou het je niet aanraden om in groep aan te kopen want dan zal je WEL invoerrechten moeten betalen (ik betaalde er geen, bedrag te laag).
          Stel dat je er 3 koopt dan ga je enkel op de eerste vrijstelling krijgen en de andere 2 gaan belast worden met 21% btw en nog wat invoertaksen...

          Ik ben er alleszins tevreden over, doet perfect wat het moet doen... eindelijk wat meer controle over die AA batterijen die je toch in vanalles gebruikt (draadloos toestenbord, afstandsbedieningen, flitsers, camera's, weerstation,...) Wel Eneloop of Emax batterijen met lage interne weerstand gebruiken voor toestellen die niet veel verbruiken.
          Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

          Comment


          • #35
            Re: Laadtijd batterijen GP 2700 serie?

            Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
            Verzending is enkel in de US gratis...
            Ik zou het je niet aanraden om in groep aan te kopen want dan zal je WEL invoerrechten moeten betalen (ik betaalde er geen, bedrag te laag).
            Ik zou bestellen via .de, dus neem ik aan dat het dan vanuit Duitsland verscheept wordt?
            Het lijkt me inderdaad niet handig om er ineens 50 te bestellen maar met een paar mensen is dit toch nog geen overdreven groot pakje, en Duitsland is toch een EU land??
            En als ik er 2 in m'n winkelmandje stop dan geeft hij automatisch "free shipping" aan.

            Comment


            • #36
              Re: Laadtijd batterijen GP 2700 serie?

              Ah oeps, ik dacht inderdaad dat je in de VS ging bestellen (staat iets goedkoper daar). Ja eigenlijk is een groepsaankoop dan het meest voordelig als de verzending gratis is vanaf 2 stuks in de DE shop... Start misschien een nieuw topic voor de groepsaankoop met de meest relevante info uit dit topic?
              Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

              Comment


              • #37
                Re: Laadtijd batterijen GP 2700 serie?

                Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT Bekijk bericht
                Ik zou bestellen via .de, dus neem ik aan dat het dan vanuit Duitsland verscheept wordt?
                Het lijkt me inderdaad niet handig om er ineens 50 te bestellen maar met een paar mensen is dit toch nog geen overdreven groot pakje, en Duitsland is toch een EU land??
                En als ik er 2 in m'n winkelmandje stop dan geeft hij automatisch "free shipping" aan.
                als dit zich ergens concretiseert wil ik wel mee op de wagen springen bij een globale aankoop ..

                Comment


                • #38
                  Re: Laadtijd batterijen GP 2700 serie?

                  Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                  als dit zich ergens concretiseert wil ik wel mee op de wagen springen bij een globale aankoop ..
                  In principe zijn we met 2 personen al met genoeg om van de gratis verzending te kunnen genieten. Misschien even via PM afspreken ivm uiteindelijke levering...?

                  Comment


                  • #39
                    Re: Laadtijd batterijen GP 2700 serie?

                    Zeker niet in de VS bestellen, ik heb het toch aan m'n been, vandaag van DHL factuur ontvangen voor 24.76 euro (2.49 import duties + 4.95 administrative fee + 17.32 BTW)... Nu ist gedaan met die buitenlandse aankopen hoor, maarja, ik wist van het bestaan van de .de site niet af anders had ik het daar wel gekocht...
                    Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

                    Comment


                    • #40
                      Re: Laadtijd batterijen GP 2700 serie?

                      Ik heb de Ansmann MaxE 2100mAh batterijen getest (eneloop-achtige batterijen met laag intern verlies), die worden opgeladen geleverd en dan hebben ze deze lading (ik ontlaad aan 1000mA):
                      01: 1657 mAh
                      02: 1634 mAh
                      03: 1653 mAh
                      04: 1613 mAh

                      Dan heb ik ze door een cyclus test & analyse gehaald:
                      Laadstroom: 1300 mA (0.6C)
                      Ontlaadstroom: 1000 mA

                      01: 1926 mAh
                      02: 1898 mAh
                      03: 1936 mAh
                      04: 1891 mAh

                      Ik heb ook eens getest met andere batterijen of een lagere laadstroom beter resultaat geeft en dat is niet het geval. De Ansmann 2500mAh batterijen heb ik eens opgeladen aan 1000mA (0.4c) ipv 1500mA (0.6c) en de capaciteit is minder dus ze worden zelfs minder volledig opgeladen (ondanks een topping voor 1-2 uur aan 200mA):
                      01: 2080 mAh 1863 mAh
                      05: 2237 mAh 2073 mAh
                      06: 1975 mAh 1896 mAh
                      07: 2162 mAh 2059 mAh

                      Eerste getal is met opladen aan 1500mA en het tweede is bij opladen aan 1000mA. Dus ik kan concluderen dat je deze batterijen beter gecontroleerd snellaad en niet met zo'n timergestuurde lader traag laad... Ik leg wel een 12cm ventilator (Antec computercase fan met Zalman reostaat) over de batterijen zodat die perfect koel blijven tijdens het laden/ontladen. Hoor je totaal niet draaien op de traagste stand, ze zouden zo'n ventilator als accessoire moeten leveren vind ik...
                      Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

                      Comment


                      • #41
                        Re: Laadtijd batterijen GP 2700 serie?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
                        Zeker niet in de VS bestellen, ik heb het toch aan m'n been, vandaag van DHL factuur ontvangen voor 24.76 euro (2.49 import duties + 4.95 administrative fee + 17.32 BTW)... Nu ist gedaan met die buitenlandse aankopen hoor, maarja, ik wist van het bestaan van de .de site niet af anders had ik het daar wel gekocht...
                        Ha ze hebben u toch nog liggen ?

                        ja de meeste kopers op internet hebben helemaal geen weet van
                        http://www.fiscus.fgov.be/interfdanl...rnet/index.htm

                        .. en dat wordt dan dikwijls een bittere pil ...

                        Comment


                        • #42
                          Re: Laadtijd batterijen GP 2700 serie?

                          Ik weet dat ik het risico liep hoor, maar ik heb al dikwijls zendingen uit de VS ontvangen die dan weer niet door de douane gecontroleerd zijn, ik vermoed dat ze niet alles controleren of toch in het verleden het niet altijd deden... Had gehoopt dat ze het voor die luttele 80 euro zo gingen laten, ijdele hoop dus
                          Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

                          Comment


                          • #43
                            Re: Laadtijd batterijen GP 2700 serie?

                            Nope de toegelaten invoerlimiet is een waarde van 45 €

                            Comment


                            • #44
                              Re: Laadtijd batterijen GP 2700 serie?

                              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                              als dit zich ergens concretiseert wil ik wel mee op de wagen springen bij een globale aankoop ..
                              Naar aanleiding van de info in dit topic (http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=163154) (vanaf #11) wil ik een mini aankoopaktie organiseren om zo te kunnen genieten van de gratis verzending... Het gaat om volgende intelligente batterijlader: Powerex MH-C9000 (http://www.mahaenergy.de/product_info.php?info=p59_Powerex

                              Comment


                              • #45
                                Re: Laadtijd batterijen GP 2700 serie?

                                Ik heb me ook de Powerex besteld bij Maha Energy in de Us en deze was inderdaad na enkele dagen reeds bij mij via DHL.
                                Er zit tussen mijn 12 GP2500 batterijen inderdaad een hemelsbreed verschil.
                                Ik heb ze nu verzameld per zo gelijk mogelijke capaciteit en van de 12 batterijen zijn er 3 bij die helemaal ondermaats presteren. Niet meer gebruiken dus.
                                Het was een zeer goede tip om deze lader aan te schaffen.
                                Verzending kost inderdaad €25.

                                JeanP
                                BDO742BE
                                ___________________________________
                                JeanP BDO742BE Nikon D700 en D3X+ Nikkor en Sigma lenzen.

                                Comment

                                Working...
                                X