Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Teleconverter op Sigma 150 macro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Teleconverter op Sigma 150 macro

Zijn er mensen onder jullie die een teleconverter gebruiken in combinatie met de Sigma 150/F2.8 macro? En dit met positief resultaat?

Zo ja, had ik graag gehoord welke jullie gebruiken. 1.4, 1.7, 2.0, en welk merk?

Bedoeling zou gewoon zijn om meer detail te hebben. Of zijn er redenen om dit niet te doen? Ik heb niks van ervaring ivm converters.
    Nikon reflex + heel wat (jammer genoeg veel te weinig gebruikt) Nikon glas + flitsken en statiefken

Re: Teleconverter op Sigma 150 macro

Ik gebruik een Sigma 1,4x TC op de Sigma 150mm f2,8 macro, en dat werkt prima.

Zonder die TC is de scherpte wel een tikje beter. Maar soms geraak je zonder die converter niet dicht genoeg, of krijg je niet voldoende vergroting, en dan is een teleconverter wel handig.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Heb zelfde als Black B@ndit en bevalt ook prima!

Ed
      ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Ik gebruik de Kenko 1.4 op de sigma 150.
        Autofocus werkt dan wel heeeel onbetrouwbaar, dus manueel gebruik.
        Foto kwaliteit is dan weer zeer goed, wat met de 2.0x van kenko dan weer zeer ondermaats is.De 2.0x van sigma is hier duidelijk veel beter in.

Mvg
        Canon EOS 400D -Grip - Sigma 10-20mm, Canon 70-200mm L F4 IS, Sigma 150mm f2.8 1:1 Macro, Tamron 18-250mm, kenko 1.4x DG, Tokina 80-400mm, speedlight 430EX

Comment

Kan ik dan per definitie stellen dat de kwaliteit achteruit gaat van 1.4 naar 2.0 toe? Of is dit ook afhankelijk van merk tot merk?
          Nikon reflex + heel wat (jammer genoeg veel te weinig gebruikt) Nikon glas + flitsken en statiefken

Comment

Ik heb een 2x TC getest, en daarmee vielen de resultaten (scherpte) tegen. De autofocus verlies je dan ook nog.
            Met de 1,4x wordt de AF ook wat trager, maar voor macrofotografie is dat gewoonlijk geen probleem, de autofocus van een macrolens is over het algemeen al vrij traag.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Ik heb in de link een foto gemaakt met kenko 2x op de sigma 105 mm.
              Mijn ervaring is dat de scherpte iets achteruit gaat met een 2x extender,
              maar wel aanvaardbaar blijft.
              Elk glas dat je voor of achter een objectief plaats gaat immer ten koste van de kwaliteit.

Het is een vliegje (circa 3mm lang) op de meeldraden van een boterbloem

Comment

Ik denk dat ik toch minimum Sigma zou nemen, tenzij iemand me zou kunnen aantonen dat Nikkor veel meer kwaliteit heeft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SeaEagle Bekijk bericht
                  Ik denk dat ik toch minimum Sigma zou nemen, tenzij iemand me zou kunnen aantonen dat Nikkor veel meer kwaliteit heeft.
                  De kans dat de Nikon TC (ik neem aan dat je deze bedoelt en niet de lens) correct met de Sigma samenwerkt is niet 100%. Kijk eens bij Nikonians voor de TC compatibility chart.
                  Bodies: Nikon D700, D200
                  Zoom: Nikkor AF-S 18-70, AF-S 24-120VR, AF-S 70-200/2.8, Tokina 12-24
                  Primes: Nikkor AF-D 50/1.8, AF-D 85/1.8, AF-S 300/4, Sigma 150/2.8 EX

Comment

Working...
                  X