Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onmi bounce diffuser set?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Onmi bounce diffuser set?

Merk je veel verschil tussen de verschillende kleuren (difuser en portrait difuser) of is dit makkelijk op te vangen met software?
    Nikon D80 / Sony DSC-H5

Comment

Steven,

Met software is dit niet op te vangen, aangezien je een totale belichting voorziet van de onderwerp op het moment dat je de foto neemt.
      Ik moet zeggen dat ik gemerkt heb (met de zeer kleine proefondervindrijke ervaring die ik heb) dat er een groot verschil is tussen de normale en portret diffuser.

De portretdiff (dat stoffen kapje ) zorgt voor een veel egalere verdeling van het licht, met de normale kan je nog steeds 'richten' en heb je een geconcentreerder licht.

Comment

Bedankt voor de uitleg, heb net vernomen van mijn collega dat de setjes (hebben met 3 samen besteld) zijn toegekomen. Moet het toch wel lukken zeker dat hij vandaag niet naar kantoor komt
        Heeft gisterenavond al wat getest en ze passen blijkbaar perfect... Wel een heel snelle service, maandagavond om 23:12 besteld en donderdagmiddag geleverd...

NeQo, wat ik bedoelde was: is er veel verschil tussen de bv de groene diffuser en de gouden diffuser? Wij hebben het setje van de witte diffuser en witte portrait diffuser besteld (3*10 euro + 5 euro verzendkosten => 12 euro/man )
        Last edited by Steven_V; 15 juni 2007, 07:55.
        Nikon D80 / Sony DSC-H5

Comment

Steven,

Dit is de uitleg van de set en gebruik van de kleuren:

De goud en groen kleurige Omni-adapters worden gebruikt voor speciale licht situaties.
          De gouden Omni-Bounce adapter is voor o.a. warmere huidskleur en geeft over het "hele" beeld een warmere kleur tint.
          De groene Omni-Bounce adapter is voor gebruik bij kunstlicht (TL), die te samen met een FL-D of 30M filter op het objectief het beste resultaat geeft."
          En wees er maar zeker van dat er een verschil is in kleurtint met die verschillende diffusors.

Comment

Working...
          X