Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympus SP500 UZ Lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Olympus SP500 UZ Lenzen

Hallo,

ik heb dus een Olympus SP500UZ. Als ik een beetje goed opgelet heb, dan heb ik daar een Focal Length van 63mm mee. Nuja, dat lijkt me echt weinig als je vergelijkt met die echte toestellekes. Nu zag ik dat je een lens kan kopen, nl "TCON-17 (1.7X) Telephoto Conversion Lens". Maar mijn vraag is, hoeveel mm krijg ik dan? En is dat de moeite om te kopen, of laat ik dat beter links liggen? En waar zou ik dat het goedkoopste vinden?

Thanx!

Re: Olympus SP500 UZ Lenzen

Klopt niet...
    Omgerekend naar het 35mm equivalent, heeft jouw zoom een bereik van 38-380mm. (de exacte uitleg is voor iemand anders zenne... )

Zo heeft mijn toestel (sony DSC H2) met max 72mm, omgerekend een 36-432mm zoom.

Met de 1.7x convector kan je het zoombereik verhogen naar 64.6-646mm.
    Je moet er wel rekening mee houden dat dit ook invloed heeft de lichtsterkte en eventueel ook op vervorming en scherpte... dit hangt af van de kwaliteit en compabiliteit met jouw toestel...

'k hoop dat je 'r iets van begrepen hebt? 'k ben ni zo ne goeie in technische uitleg...
    Grtz, Tigra-Boy
    ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

Comment

bedankt Mss toch eens gaan sparen

Comment

Ik heb hier nog een 1.3 HQ Teleconvertor liggen voor de is-reeks, maar je toestel heeft een schroefdraad vooraan van 46,5 mm.
        Als je een verloopringetje hebt naar 52 mm kan je die zeker gebruiken voor uw toestel.

Je mag em altijd komen halen voor een vriendenprijsje...
        Last edited by NeQo; 28 mei 2007, 19:37.

Comment

Beste Purple Ice,

Ik heb enkele jaartjes gewerkt met de tcon-17, voor mijn toenmalig olympus-toestel c750, en moet toegeven dat het leuk materiaal is om mee te werken. Intussen ben ik bij olympus gebleven en heb een E-500 aangeschaft omwille van het surplus aan mogelijkheden. Dit maakt dat de tcon-17 nog altijd in perfecte staat is. Dus als je geïnteresseerd bent, laat maar iets horen.

groeten,

Klakkebuis

Comment

Working...
          X