Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

reparatie statief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• reparatie statief

Ik heb een statief van Kenlock (of zoiets). Van één van de pootsegmenten is het "schuif-vastzetsysteem" stuk, ttz: als je het vastzet, schuift de poot toch nog naar binnen . Iemand een idee of dit te repareren is? Heb dat zelf wat bekeken, maar ziet er uit alsof dat niet open te maken is...

Heb geen goesting om een nieuw te kopen. Ze zijn waarschijnlijk tegenwoordig een stuk lichter dan den deze die al meer dan 20 jaar is, maarreh als ik die prijzen zie.... .

THX.
    Alpha male no more.
    Canon 650D en 1100D met 18-200 mm zoom, 100 mm macro, 10-22 groothoek.
    FB: Joska Joska.

Re: reparatie statief

Een nieuw onderdeel zal wel niet lukken den ik, zo bekend is dat merk niet.
    Daar komt bij als het statief al de nodige jaren heeft gehad zal het nog moeilijker worden om een klemnok te verkrijgen. En als je geen geld heb voor een ander statief zit er maar een ding op, door de klem een gaatje boren met een pin erin steken zodat hij niet zakken kan. Succes ermee.
    Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Re: reparatie statief

Oorspronkelijk geplaatst door drh Bekijk bericht
      Een nieuw onderdeel zal wel niet lukken den ik, zo bekend is dat merk niet.
      Daar komt bij als het statief al de nodige jaren heeft gehad zal het nog moeilijker worden om een klemnok te verkrijgen. En als je geen geld heb voor een ander statief zit er maar een ding op, door de klem een gaatje boren met een pin erin steken zodat hij niet zakken kan. Succes ermee.
      Yep, was mijn idee ook als het niet gerepareerd kan worden: effe wat gaatjes boren op een paar afstanden en klaar is goedkope kees
      Last edited by Cadfael; 29 mei 2007, 05:33.
      Alpha male no more.
      Canon 650D en 1100D met 18-200 mm zoom, 100 mm macro, 10-22 groothoek.
      FB: Joska Joska.

Comment

Working...
      X