Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkon D40 lens/filters

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikkon D40 lens/filters

Ik bezit de D40, en ben er heel tevreden over. Maar.... natuurlijk moet ik nog een groter zoom-bereik hebben, en daarom dacht ik aan de Nikkor AF-S 55-200mm F 4-5.6 IF ED DX VR. Ik heb er al veel over gelezen, en ik denk dat prijs/kwaliteit er nauwelijks beter te vinden is.
    De vraag is echter, met welk filter moet ik mijn lens beschermen? Ik zou voor elke lens een apart filter kopen, zodanig dat het kan blijven zitten. Ik zal alles bestellen bij 'Konijnenberg', jullie weten wat hij voorradig heeft en wat er best geschikt is.
    De tweede vraag: ik wil een beetje macro-fotografie doen, maar wil daarvoor mijn lens niet afnemen. Bestaan er voorzetlenzen daarvoor en is de kwaliteit redelijk en hoeveel dichter kan ik dan?

Dank bij voorbaat!
    http://users.telenet.be/patric/

Re: Nikkon D40 lens/filters

Niemand...? Ik zou graag weten of (bescherm)-filters geen negatieve invloed hebben op de beeldkwaliteit, en welke filter best geschikt is om alleen als lensbescherming te dienen.
    En ook voorzet-lenzen voor (beetje) meer macro... kwaliteit en hoe dicht kan je gaan.

Comment

[Mod]Dit topc gaat eerder over filters dan over Camera's daarom verplaatst van Camera's naar hier
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Beschermfilters kunnen een negatieve beinvloeding op je beeldkwaliteit hebben, maar dat is dan weer in bepaalde gevallen, hangt ook af van je type fotografie.
        Wat ik zelf doe, en ik woon dus aan zee, "by default" is geen beschermfilter gebruiken, wel steeds de zonnekap opzetten, gelijk wanneer, ook al is het nacht of regent het pijpestelen.
        Is er echter wat meer wind dan gewoonlijk, en zit er wat meer vuil/zand/... in de lucht, dan schroef ik er alsnog 'n UV filter op.

De enige filters die ik anderzijds gebruik zijn ND-filters en 'n circulair polarisatiefilter. Meer heb je niet nodig in 't leven.
        Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
        MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Dankewel! En wat met een voorzetlens voor macro-fotografie?

Comment

Hoe bedoel je? Zo'n "x0,45" lens om op je opbjectief te schroeven? Er zijn er goeie, ik dacht raynox (iemand?), maar zelf zou 'k die enkel gebruiken met 'n compact cameraatje, niet met 'n dSLR.
            Als je macro wil doen koop je dan 'n echte macro-lens, of op z'n minst 'n gewone lens met 'n macro-stand. (om maar iets te zeggen, de gewone sigma 70-300 heeft 'n macro-stand die toelaat tussen 200 en 300mm scherp te stellen tot 1:2.1 ipv de standaard 1:4)
            Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
            MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TedereTijger Bekijk bericht
              Hoe bedoel je? Zo'n "x0,45" lens om op je opbjectief te schroeven? Er zijn er goeie, ik dacht raynox (iemand?), maar zelf zou 'k die enkel gebruiken met 'n compact cameraatje, niet met 'n dSLR.
              Als je macro wil doen koop je dan 'n echte macro-lens, of op z'n minst 'n gewone lens met 'n macro-stand. (om maar iets te zeggen, de gewone sigma 70-300 heeft 'n macro-stand die toelaat tussen 200 en 300mm scherp te stellen tot 1:2.1 ipv de standaard 1:4)
              Misschien dat ik vééééééééél later eens een macro-lens koop, maar nu gaat het er maar om af en toe eens wat dichter bij een bloem of een vlindertje te kunnen komen, zonder lens te wisselen. De Nikon 55-200VR heeft geen macro-mogelijkheden veronderstel ik.

Dank voor de reactie.

Comment

Working...
              X