Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

580 EX of 580 EX II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 580 EX of 580 EX II

hallo,

ik ga nu uiteindelijk toch een flits kopen en het wordt minstens de 580 EX omdat die perfect compatible is met mijn EOS 400D...

Nu zag ik op konijnenberg dat de 580 EX daar 521 € kost maar bij top-foto je voor zo'n 40 € extra de 580 EX II hebt...

ik weet dat de 580 EX II gericht is naar de mkIII reeks maar zou ik in dit geval de 40 € meer betalen en de laatste nieuwe flits kopen of houd ik het bij de, ook wel perfecte, 580 EX v1?

groeten,
    Hans
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

Re: 580 EX of 580 EX II

Versie II is speciaal ontworpen voor de 1DMkIII. 11 frames per seconde: dan moet een flits uiteraard ook kunnen volgen.
    Voor de rest zijn er geen veranderingen tussen de I en de II. Dus: als je geen 1DMkIII hebt, is die 40€ puur weggegooid geld.

Comment

dat dacht ik ook wel dus bedankt voor de bevestiging
      Nieuwe site

Comment

en de versie II heeft een speciale afdichting voor het waterdicht maken van de koppeling met de camera... ook enkel bruikbaar met de 1dmkIII dus...
        5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Larah&Bo Bekijk bericht
          Versie II is speciaal ontworpen voor de 1DMkIII. 11 frames per seconde: dan moet een flits uiteraard ook kunnen volgen.
          Voor de rest zijn er geen veranderingen tussen de I en de II. Dus: als je geen 1DMkIII hebt, is die 40€ puur weggegooid geld.
          Dat klopt helemaal niet!
          De 580/II heeft een snellere recycle tijd. Die is evengoed bruikbaar op een niet-MKIII. Snellere recycle is altijd interessant.
          Anderzijds garandeert Canon helemaal niet dat de 580/II de MKIII kan volgen: je bent bij het fotograferen teveel afhankelijk van de omstandigheden! Als je 11 foto's binnen een seconde gaat nemen met volle belasting, dan mag je het met de 580/II ook vergeten...
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CooMa Bekijk bericht
            De 580/II heeft een snellere recycle tijd. Die is evengoed bruikbaar op een niet-MKIII. Snellere recycle is altijd interessant.
            Toevallig heb ik een 580/I die veel wordt gebruikt: ik heb nooit, maar dan ook nooit meegemaakt dat hij een 350D, 400D, 10D, 30D of 5D niet kan volgen. Nochtans wordt er van dat ding soms heel wat gevraagd.
            Ik heb niet gezegd dat je MkII niet kan gebruiken op iets anders dan een 1DIII; ik heb wél gezegd dat dit totaal overbodig is, vermits een MkI altijd snel genoeg is.
            Dit is zoiets als grote velgen onder een auto; prestaties verbeteren bij de meeste wagens totaal niet... maar het staat zo stoer.

Anderzijds garandeert Canon helemaal niet dat de 580/II de MKIII kan volgen: je bent bij het fotograferen teveel afhankelijk van de omstandigheden! Als je 11 foto's binnen een seconde gaat nemen met volle belasting, dan mag je het met de 580/II ook vergeten...
            Canon heeft de 580EXII speciaal ontworpen voor de 1DIII. Punt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
              Nu zag ik op konijnenberg dat de 580 EX daar 521 € kost maar bij top-foto je voor zo'n 40 € extra de 580 EX II hebt...
              Ter info : Heb vorige week bij Konijnenberg de 580 EX besteld, stond (en staat nu nog) 421€ ipv 521€ ... 85€ goedkoper dan de 580 EX II...
              BD0910BE

Comment

Toevallig heb ik een 580/I die veel wordt gebruikt: ik heb nooit, maar dan ook nooit meegemaakt dat hij een 350D, 400D, 10D, 30D of 5D niet kan volgen. Nochtans wordt er van dat ding soms heel wat gevraagd.
                Ik heb niet gezegd dat je MkII niet kan gebruiken op iets anders dan een 1DIII; ik heb wél gezegd dat dit totaal overbodig is, vermits een MkI altijd snel genoeg is..
                Geef me 5 minuten en ik zorg ervoor dat die 580/1 niet kan volgen op een 10D. De 580/II zal het wat langer kunnen volgen...
                Nogmaals, snellere recycle tijd is altijd interessant!
                Waarmee ik niet wil zeggen dat ik nu persé de II zou kopen. Ik ben nog altijd dik tevreden van mijn 550...

Dan moet je het Engels wel zo lezen zoals het bedoeld is en niet zoals je het wil lezen...
                Fuji S602Z & extra's
                www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Geef me 5 minuten en ik zorg ervoor dat die 580/1 niet kan volgen op een 10D. De 580/II zal het wat langer kunnen volgen...
                  In de donkerste hoek van de grotten van Han?
                  Trouwens: ik denk dat het buffergeheugen van een 10D - die nu niet direct snel of groot valt te noemen - het eerder zal begeven.
                  Bon, als je het theoretisch wiskundig gaat bekijken zal je wel gelijk hebben, zeker. Maar laat duizend BD'ers zonder 1DIII een 580 MkI gebruiken, en ik denk niet dat er eentje zal komen klagen dat die ook maar één keer te traag geweest is. Zelfs onder duizend profs is die kans héél gering...

Dan moet je het Engels wel zo lezen zoals het bedoeld is en niet zoals je het wil lezen...
                  Newly designed to match with the EOS-1D Mark III

Comment

In de donkerste hoek van de grotten van Han?
                    Trouwens: ik denk dat het buffergeheugen van een 10D - die nu niet direct snel of groot valt te noemen - het eerder zal begeven.
                    Bon, als je het theoretisch wiskundig gaat bekijken zal je wel gelijk hebben, zeker. Maar laat duizend BD'ers zonder 1DIII een 580 MkI gebruiken, en ik denk niet dat er eentje zal komen klagen dat die ook maar één keer te traag geweest is. Zelfs onder duizend profs is die kans héél gering...
                    Dan moet ik je toch teleurstellen: alles is afhankelijk van de hoeveelheid licht die de flits moet geven! Als je om de minuut een fotootje maakt, dan heb je idd geen probleem, maar een paar foto's binnen een paar seconden op (bijna) volle kracht, dat haalt geen enkele flits zonder extern battery-pack, en daar zal ook de buffer van de 10D niet voor problemen zorgen... maak je maar geen illusies.

En wat betreft het citaat: je met de volledige zin nemen, en die erachter om het volledige citaat te mogen gebruiken. Anders wordt het heel gemakkelijk om een andere boodschap uit eenzelfde zin/paragraaf te halen...
                    Fuji S602Z & extra's
                    www.CooMa.be BD0176BE

Comment

zeer zeker wel..
                      hij herlaadt toch weer 20% sneller en is nog stiller tijdens het herladen

in combinatie met een 1dmkiii kantie nog veel meer maar dat wil niet zeggen dat je die snellere herlaadsnelheid niet nodig hebt

vooral shows binnen waar ik via het plafond ga bouncen vereisen heel erg veel power en op erg korte tijd
                      vandaar dat mijn 550EX door een cp-e3 batterijpack word bijgestaan
                      (550ex.. DIE is traag :P)
                      Last edited by ijsje; 25 mei 2007, 21:40.
                      Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

Speciale versie dan
                        Ik heb hier ook de 580 voor mijn 5D en met pas volgeladen batterijen kan die ook wel "echt" volgen voor de eerste reeks foto's maar dan begint de oplaadtijd toch ook al wat langer te worden hoor. Niet dat die echt traag is maar toch al trager. Je zit gewoon het maximum uit uw batterijen te pompen en dan moogt ge de beste flits hebben dat je wil, die zal nooit op max kunnen blijven volgen.
                        Als je met een externe voeding werkt kan je dit deels oplossen ja maar als ook dit gewoon op batterijden gebaseerd is merk je na een tijdje een afname van de prestaties.
                        Ik moet toch ook opletten na een tijdje of de flits wel echt klaar is of er zit ongewild een mislukte foto tussen omdat de flits niet afging.
                        De 580 is inderdaad snel ... als al de rest ook perfekt is en dat is net het grootste probleem.

Dit is zoiets als grote velgen onder een auto; prestaties verbeteren bij de meeste wagens totaal niet... maar het staat zo stoer.
                        Grotere velgen, zowel in breedte als in diameter, zijn dan ook niet ontworpen om prestaties te verbeteren maar om de baanhouding op (vooral) droog wegdek te verbeteren. Zo goed als alle wagens gaan er bij droog weer nut uithalen maar je hebt er ook nadelen bij ... het verbruikt iets meer en bij sneeuw of hevige regen is het niet altijd echt een voordeel deze te hebben.
                        Last edited by VerSeg; 28 mei 2007, 02:58.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Speciale versie dan
                          Ik zou 't niet weten. Het is er in ieder geval een van een prof van een jaar of 50 die al van zijn 7 jaar een camera in zijn handen geduwd kreeg door zijn vader die ook zijn hele leven prof is geweest. Misschien dat die een speciaal exemplaar heeft, ja?
                          Onlangs voor hem weer een aantal van de jaarlijkse vormselvieringen gefotografeerd. Zo'n stuk of 15 dit jaar. De communicant komt naar voor en krijgt het kruisje van de vormheer. Op die - héél korte - tijd worden er 3 foto's gemaakt in een - dikwijls donkere - kerk. Even wachten, en de volgende communicant. En zo soms 60 communicanten na elkaar. Zaterdags zijn de GP 2500mAh'tjes volledig opgeladen. Daar doe ik dan 2 parochies (wat dus 100 communicanten, of 300 foto's kunnen zijn) mee. En die kunnen dan zondag - zonder terug op te laden - verder gebruikt worden voor eventueel nog eens 300 foto's.
                          Maar ja, verdere discussie is zinloos, want hier op BD zit het natuurlijk vol met amateurfotografen die met minder dan 12.000 Euro aan materiaal niet in staat zijn een deftige foto te maken.
                          Last edited by Larah&Bo; 29 mei 2007, 12:19.

Comment

wel, bedankt voor alle reacties!

ik heb net de 580 EX besteld bij geheugenkaart.be voor 425... er zat dan onmiddellijk een omni-bounce bij.
                            heb ook bij dezelfde bestelling een Lowepro Compu Trekker AW besteld voor 99,95...

normaal gezien zou dat deze week nog in mijn handen moeten zitten...

Voor mij mag hier dus een slotje op (tenzij de rest nog wil verder discussieren )
                            Nieuwe site

Comment

Working...
                            X