Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitser stuk?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Flitser stuk?

Hallo allen,

Gisteren wat vreemds meegemaakt tijdens avondfeestje. Met een SB80DX veel geflitst. Wat me opviel was dat zeer regelmatig (zeg maar 1 op 5 foto's) fel onderbelicht zijn (A-modus, matrix metering, D2X). Het viel me quasi onmiddellijk op (omdat ik de flits niet echt fel zag verschijnen), maar als ik onmiddellijk daarna opnieuw een foto nam, leek de flits normaal te funktioneren.
    Heeft er iemand al zoiets vergelijkbaars meegemaakt?

Bedankt voor de tips en het waarom.

Thierry
    Nikon stuff rocks :-)

Re: Flitser stuk?

Zou het misschien kunnen dat je de flits de tijd niet hebt gegeven om terug op kracht te komen? Bij mijn flits (Canon 430ex) duurt het altijd wel een paar seconden voordat de flits terug op volle output kan gebruikt worden. Als de batterijen leeg raken duurt het zelfs flink wat langer voordat ze terug krachtig genoeg is. Op vele flitsen staat een verklikkerlampje om u te laten weten wanneer je ze terug kan gebruiken.
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

not charged up enough in between flashes?

I've seen that on the SB800 if the batteries are low.

Comment

Hoi Trebs,

Voor zover ik het gemerkt heb was de flits geladen, met herladen batterijen. Ik heb zelfs een paar keer batterijen gewisseld.
        Als ik me niet vergis kan ik zelfs niet afdrukken indien de flits nog laadt.

T.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tbotten Bekijk bericht
          Hoi Trebs,
          Als ik me niet vergis kan ik zelfs niet afdrukken indien de flits nog laadt.
          T.
          Dat lukt wel hoor... toch bij mijn SB600
          Nikon D300
          Tokina 11-16 f/2.8 ; Sigma 18-50 f/2.8 ; Nikkor 35 f/1.8 ; Nikkor 50 f/1.8 ; Sigma 70-200 f/2.8 ; Sigma TC2.0 ; Nikon SB600

Comment

Hoi,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb ook een SB600 en het klopt idd dat deze wel de ontspanner laat indrukken.

Het rare is dat wanneer de flits onderbelicht geeft ik vrijwel onmiddellijk (dus binnen twee seconden) opnieuw druk en de belichting dan wel correct is.

Ik herinner me ook dat dit fenomeen zich ook voordeed wanneer de flits alle tijd had om te laden (ttz het was bv 10 seconden geleden sinds de laatste ontsluitng)... Raar, niet? Volgens mij sluit dit onvoldoende geladen batterijen uit?

T.

Comment

Working...
            X