Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Levensduur herlaadbare batterijen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Levensduur herlaadbare batterijen?

Hoi,

In m'n digitaal compactje zitten oplaadbare batterijen die worden opgeladen in een batterijlader. Niet in het toestel zelf.
    Het zijn batterijen van 2500ma.

Hoelang moeten zo'n dingen normaal opgeladen blijven "zonder ze te gebruiken"?

Als de mijne opgeladen zijn, en ik laat ze een week liggen doet m'n compactje niks meer.
    Ik had eens ergens gelezen dat wanneer je opgeladen batterijen in de koelkast bewaart, ze hun capaciteit veel langer houden. Klopt dat?
    Lijkt me een raar zicht... wat eten we vandaag LOL

Meestal wanneer je de compact net nodig hebt zijn de batterijen af.
    Ik heb dan wel een 2e setje, maar die zijn dan meestal ook af.

Hoe zit dat bij julllie?
    Konica minolta DIMAGE Z5 - 12x optic zoom (35/420mm) - Anti shake - Rapid AF

Re: Levensduur herlaadbare batterijen?

Li Ion batterijen ongeveer op 50% geladen houden en inderdaad .. in de koelkast steken
    ---------------------------------------------
    Nikon D750 + wat glasservies

Comment

meer informatie graag ..zijn het NIMH batterijen ?Deze verliezen hun capaciteit stilletjes aan ,maar na een week zou dit niet mogen !

Gebruik je de correcte lader ? Geef je ze tijd genoeg om te laden ? Vele laders zijn traagladend en 2500mah heeft toch wel wat tijd van doen !

Comment

en haal je je batterijen uit je fototoestel als je ze zo lang laat liggen...? misschien dat eens proberen, en dan zouden je batterijen zeker niet mogen leeg zijn na 1 week
        5DmkIII en wat glas

Comment

De eneloop van Sanyo presteert op dit gebied erg goed.

LetsGoDigital is uw online magazine voor Technologie en Lifestyle, met het laatste nieuws, diepgaande achtergrond artikelen en product reviews

Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Ik heb de lader en de batterijen samen gekocht in 1 pakket.

Het is een snellader die er een 2 tal uren over doet.
            De batterijen zijn NIMH 2500mah.
            Het is een setje van uniross.
            Ik denk er wel aan om iets van een bekend merk te kopen.

Maar hoe kan je de batterijen op 50% houden?
            Ik heb ook nog een setje memorex van 1800maH NIMH. Kan ik deze ook laden met de lader die ik nu heb of is dat af te raden?

With 50+ years of expertise, Uniross delivers reliable rechargeable and single-use batteries, offering sustainable power solutions for global industries.

omschrijving:

Rechargeable batteries: RB104358

Name: AA 2500mAh
            Reference: RB104358
            Capacity: 2500 mAh
            Size: AA / R6
            Technology: Ni-MH
            Output voltage: 1,2 V
            Ideal for: digital cameras, PDA, video game consoles, camera flashlights
            Batteries per blister: 4

Comment

Het leeglopen van NIMH batterijen is een gekend probleem, maar er is een enorm verschil te merken, ik gebruik steeds GP batterijen met de vroegere 1800 mAh batterijen was de zelfontlading aanvaardbaar, bij de 2300 mAh waren deze op een viertal weken reeds ontladen, bij de nieuwere 2700 mAh is dat probleem blijkbaar opgelost, deze blijven wekenlang bruikbaar
              Dit zou komen door de wedloop tussen de verschillende fabrikanten om de hoogste cappaciteit te kunnen halen, daarom wordt er steeds gezocht naar een procedé met hogere dichtheid, soms ten koste van.......
              Gebruik wel een goede lader, de bijgeleverde laders zijn wel goed, maar je hebt geen controle over de staat van je batterijen, daarom gebruik ik deze alleen op reis, thuis worden mijn batterijen steeds opgeladen met een Voltcraft 2010 lader, daar kan je de batterijen volledig volgen op de opgenomen stroom, en nadien ook gaan kijken wat de werkelijke cappaciteit is enige nadeel van zo een lader, weegt veel, en kost ook veel

Comment

Hello,

ik heb een GP PowerBank die 4x 2500 NiMh AA HR6 batterijen oplaad, duurt een hele tijd, maar als ze opgeladen zijn kunnen ze zonder problemen weken in mijn flits blijven steken.

Heb een 380EX van Canon die ik meestal alleen als invulflits gebruik tijdens outdoor evenementen, dus waarschijnlijk niet op volle kracht gebruik (in Av mode), maar ik kan zowat 3000 foto's nemen zonder de batterijen opnieuw op te laden, en dit verspreid over een viertal weken.

Vind het dus heel raar dat jij na 1 week al volledig zonder power zit, klopt toch niet echt volgens mijn hoor, moet ofwel iets met de lader zijn ofwel iets met de batterijen zelf. Heb je toevallig geen multimeter liggen ? Kan de je batterijen even uitmeten.

Mark
                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Clioke Bekijk bericht
                  Ik heb de lader en de batterijen samen gekocht in 1 pakket.

Het is een snellader die er een 2 tal uren over doet.
                  De batterijen zijn NIMH 2500mah.
                  Het is een setje van uniross.
                  Ik denk er wel aan om iets van een bekend merk te kopen.

Maar hoe kan je de batterijen op 50% houden?
                  Ik heb ook nog een setje memorex van 1800maH NIMH. Kan ik deze ook laden met de lader die ik nu heb of is dat af te raden?

With 50+ years of expertise, Uniross delivers reliable rechargeable and single-use batteries, offering sustainable power solutions for global industries.

omschrijving:

Rechargeable batteries: RB104358

Name: AA 2500mAh
                  Reference: RB104358
                  Capacity: 2500 mAh
                  Size: AA / R6
                  Technology: Ni-MH
                  Output voltage: 1,2 V
                  Ideal for: digital cameras, PDA, video game consoles, camera flashlights
                  Batteries per blister: 4
                  zal geen probleem zijn om die 1800mah in die lader te gebruiken !
                  Ik zou toch eens de spanning meten met een muitmeter als ze uit de lader komen en dan opnieuw meten in een dag verschil ...waarschijnlijk is er een probleem met de snellader !! Wat doet de lader na 2u ? Hebben de batterijtjes warm na het 2 u laden ?

Comment

zie

http://www.batteryuniversity.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Het leeglopen van NIMH batterijen is een gekend probleem, maar er is een enorm verschil te merken, ik gebruik steeds GP batterijen met de vroegere 1800 mAh batterijen was de zelfontlading aanvaardbaar, bij de 2300 mAh waren deze op een viertal weken reeds ontladen, bij de nieuwere 2700 mAh is dat probleem blijkbaar opgelost, deze blijven wekenlang bruikbaar ...
                      ik heb ook juist GP2700mA gekocht .. kan je ergens zien of die nu volgens het nieuwe "power save" procedee gemaakt zijn ? ..

BTW de nieuwste batterijen zijn LSD types

de keuzes zijn legio en er zijn er nog andere

"....
                      You need Low Self Discharge (LSD) batteries. Some options are:

Accupower Acculoop, Ansmann MaxE range, Gold Peak ReCyko, Kodak Pre Charged, Nexcell EnergyOn, Panasonic R2, Rayovac Hybrid, Sanyo Eneloop, Titanium Power Enduro, Uniross Hybrio, and VARTA Ready2use.
                      ...."
                      FWIW
                      Last edited by Guest41; 19 mei 2007, 16:54.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
                        Wat doet de lader na 2u ? Hebben de batterijtjes warm na het 2 u laden ?

Na 2uur gaat het rode lichtje groen branden en die batterijtjes hebben het dan lekker warm hoor.

Ik zal ze een van deze dagen nog eens opladen en uitmeten en dan de dag erna ook eens meten. Zo een week alle dagen eens meten en zien wat het resultaat is.
                        Blijven ze ok, dan moet ik wss uit de camera halen na gebruik.

Comment

Als de batterijen warm worden tijdens het laden, dan ben je zeker dat de lader werkt.

Je kan de spanning wel meten, maar op die manier weet je niet welk percentage er al verloren is door zelfontlading. De spanning van een nikkel-metaalhydride akku blijft heel lang rond de 1,2V hangen, pas als ze echt leeg is, dan zal de spanning heel snel dalen.

Dat soort akku's heeft vrij veel last van zelfontlading (het ene merk al meer dan het andere, en als je ze een aantal keer geladen hebt wordt het ook slechter), je kan die best telkens laden voor je vertrekt, en niet nadat je de camera hebt gebruikt (toch niet als je de camera een tijdje weglegt).

Gelukkig hebben ze nu toch eindelijk nikkel-metaalhydride akku's die veel minder last hebben van zelfontlading, binnenkort ga ik ook zo'n setje halen voor mijn flitser. Want die gebruik ik maar zelden, en dan is het heel gemakkelijk dat de akku's ondertussen niet uit zichzelf leeglopen.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

Comment

Schijnbaar weten fotografen die NiMH batterijen gebruiken zo goed als niets over de charactristieken, het gebruik en het onderhoud van hun batterijen

alles in een notedop

Comment

Zijn er hier trouwens nog mensen die ervaring hebben met uniross batterijen?
                              Ik heb ze nog nooit ergens anders gezien, maar blijkbaar hebben ze toch een ruim aanbod als je op hun site gaat kijken.
                              Zelfs batterijpacks voor bepaalde merken van compactjes.

Wat is nu het beste merk voor de gewone amateur die niets meer doet dan brave huisvaderfotograaf spelen?

Comment

Working...
                              X