Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Filmrolletjes houdbaarheidsdatum

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Filmrolletjes houdbaarheidsdatum

Hallo allemaal, dit is mijn eerste post hier. Al een tijdje volg ik dit forum om kennis op te doen.
    Omdat mijn Nikon D50 voor reperatie bij Nikon is, ben ik nu analoog bezig met mijn Nikon F55 die ik voor een prikje op marktplaats gekocht heb. Mijn broer had nog 3 rolletjes. Die heeft hij aan mij gegeven omdat hij toch niet meer analoog fotografeert.

Op de rolletjes staat "ontwikkelen voor 12/2006" ze zijn dus over de tijd. Mijn vraag is, kan ik hier nog knappe foto's mee maken, of niet
    Last edited by Kiekvogel; 18 mei 2007, 16:46.
    Ik ben op zoek naar een MB-20.

Re: Filmrolletjes houdbaarheidsdatum

Hangt af hoe ze bewaard zijn geweest..
    Ik gebruik nog altijd DIA-filmkes die al drie jaar overtijd zijn, zijn wel bewaard in diepvriezer, en geven nog altijd perfecte resultaten.

Test er eentje, en je zult zien.. Succès ermee.
    Tegen "vandaag" zeggen we morgen ... "gisteren".

Wat maak dat uit .. ' t is 't resultaat dat telt..

Comment

't moeten al goeie filmkes zijn om de kost van de ontwikkeling te rechtvaardigen ;o)

als die niet in de vriezer bewaard zijn, zou ik ze weg gooien

Comment

Als het geen professionele films zijn (deze moeten zelfs nieuwt altijd in de koeling bewaard blijven en meteen na belichtng ontwikkeld worden) kun je ze nog goed gebruiken. Amateurfilms zijn zeer stabiel.

Comment

Heb ooit een filmrolletje dat belicht was 20 (ja twintig) jaar in een kast in de living laten liggen, na deze periode het rolletje toch binnen gedaan om te ontwikkelen en wat bleek prachtige opname van oudste dochter, moet er wel bij zeggen het was een ZW filmpje. Zo zie je maar ......
          Mvg,
          SW
          BD1071BE

Comment

voor die 2 euro dat een nieuw filmrolletje kost, zou ik geen risico lopen.

Comment

December 2006? Tenzij ze in slechte omstandigheden zijn opgeborgen of veel door Xray machines zijn gegaan is dat echt geen probleem (er vanuit gaande dat het om consumentenfilm gaat, maar dat zal wel...).

Comment

Het gaat om Spector Color Iso 200 fimrolletjes

Comment

gebruik ze gerust.
                  Een film is pas op zijn best net voor de vervaldatum. Vanaf dan gaat hij langzaam bergaf. Bij een profassionele film sneller dan bij een amateurfilm. Alles hangt af hoe hij bewaard werd. Diepvriezer is wat overdreven. Zolang de films niet in de warmte gelegen hebben zijn ze nog goed.
                  Natuurlijk, als je zeeeeeeer belangrijke dingen moet fotograferen, koop dan nieuwe hé.

groetjes

Luc

Comment

Ben het eens met de vorige commentaren.

Ik heb eens een partij films overgenomen.
                    Bleek een deel daarvan al gedeeltelijk door de vorige eigenaar belicht te zijn.
                    Zat ik dus met dubbele opnamen.
                    Dat zal jou in dit geval niet overkomen denk ik zo.
                    ANALOOG: Minolta XG9, Minolta 500si super, Pentax X50 met allemaal veel glaswerk
                    Ook: DIGITAAL: Canon 20D

Comment

Ik heb al met het rolletje geschoten. Gezien de commentaren moet het meevallen. Bedankt allemaal Ik had als reflex het usb-kabeltje van mijn D50alweer in de computer gezet. Maar dat schiet niet op met analoog

Comment

Het gaat om Spector Color Iso 200 fimrolletjes
                        Over wat praten we hier Deze kreeg je gratis bij ontwikkeling van en reeks foto's, kwalliteit dit is reeds overtijdse brol als ze nieuw zijn, deze steken ze bij Spector in hun wegwerptoestelletjes.
                        Wil je kwalliteit gebruik dan Bv. Fuji Reala of iets dergelijks, dan praten we over echte kwalliteit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Over wat praten we hier Deze kreeg je gratis bij ontwikkeling van en reeks foto's, kwalliteit dit is reeds overtijdse brol als ze nieuw zijn, deze steken ze bij Spector in hun wegwerptoestelletjes.
                          Wil je kwalliteit gebruik dan Bv. Fuji Reala of iets dergelijks, dan praten we over echte kwalliteit
                          de gratis filmpjes van spector waren vroeger agfa films en nu zijn het gewoon films van fuji van 24 met een blauw doosje ze zijn gratis omdat de fotograaf ze betaald.

wegwerptoestellen van spectorworden trouwen als al lang niet meer gemaakt

Comment

Working...
                          X