Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Multi-flits aansturing Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Multi-flits aansturing Nikon

    Wie heeft er praktische ervaring met het gebruik van de SU-800 controller voor de aansturing van meerdere flitsers, in vergelijking met een SB-800 of de ingebouwde flits als commander ingesteld?

    Ik denk aan bereik, trefzekerheid...
    BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

  • #2
    Re: Multi-flits aansturing Nikon

    Ik denk dat je voor bereik, trefzekerheid beter af bent met een SB-800, De SU-800 heeft enkel een IR gefilterd flitsje met een klein vermogen ingebouwd, maar deze SU-800 heeft wel het voordeel dat je heel gemakkelijk de ballans tussen het vermogen van twee aangestuurde flitsers kan regelen van op deze controller zelf , wil je anders Bv met twee afzonderlijke SB-800 flitsen werken dan moet je bij deze appart het vermogen gaan instellen

    Comment


    • #3
      Re: Multi-flits aansturing Nikon

      Ik gebruik zelf de D200 met pop-up en Nikon IR filtertje ervoor. Je kunt met de D200 ook 2 flitsers helemaal regelen mode en vermogen, volgens mij kan dat op de SU800 voor 3 flitsen, bij de D200 eigenlijk ook want de derde is de pop-up.

      Het voordeel van het IR filter is dat je geen last hebt van de serie voorflitsen en dat de pop-up geen effectief licht geeft, dat doet hij nl ook als hij uitgeschakeld is, nl voor de trigger.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Multi-flits aansturing Nikon

        Ik weet wat de aanstuurmogelijkheden zijn voor elke combinatie. Ik gebruik nu mijn 2 x SB-800 meestal met de pop-up van mijn D200 als commander, zonder flitser, maar dan zijn er inderdaad de storende voorflitsen en blijven er maar 2 groepen in te stellen (ik wil nog extra SB-800s kunnen toevoegen).

        Soms gebruik ik ook één van de SB-800s off-camera (met SC-28 kabel), dan kan je wel deze + max. drie verdere flitsergroepen apart instellen, maar zo werken is niet altijd handig.

        Vandaar mijn interesse in de SU-800...
        BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

        Comment

        Working...
        X