Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

printer gemiddeld aantal foto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• printer gemiddeld aantal foto's

Wat ik me afvroeg, hoeveel foto's kan je ongeveer afprinten vooraleer je aan nieuwe inkt toebent, canon zegt dat volgens bepaald systeem je aan 0,29 euro per foto uitkomt maar ben wel eens benieuwd naar hoeveel dit aantal is, op die manier kan ik voor mezelf uitmaken of het goedkoper is dan gewoon naar de 1ste beste fotoboer te gaan en ze daar te laten afdrukken, daar kosten ze me immers maar 0.35 en ben maar iemand die sporadisch wat afdrukken maakt (voorlopig toch nog )

Re: printer gemiddeld aantal foto's

Daar hoef je niet voor te gaan tellen: eerste de beste fotoboer is goedkoper en als je een goede uitzoekt is het resultaat altijd beter.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Daar hoef je niet voor te gaan tellen: eerste de beste fotoboer is goedkoper en als je een goede uitzoekt is het resultaat altijd beter.
      Dat het goedkoper is, ben ik mee akkoord. Maar beter?
      Met een gecalibreerd scherm, en juist printprofiel, zal het toch moeilijk zijn voor de fotoboer om hetzelfde niveau te halen.
      Als ik zie wat er uit mijn relatief goedkope printer komt, weet ik niet goed wat nog beter kan.
      Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

Comment

dat het beter is durf ik niet zomaar te beweren want zoals hier al gezegd is, indien goed gecalibreerd en juist printprofiel haal je volgens mij betere resultaten

om te zeggen dat het niet goedkoper is, durf ik ook niet zomaar te beweren, en als de foto's beter van kwaliteit zijn ben ik bereid een kleine meerprijs te betalen, heeft niemand een idee van hoeveel het ongeveer zou zijn

100,200, 500?, 1000?? foto's,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johanvansteenkiste Bekijk bericht
          Dat het goedkoper is, ben ik mee akkoord. Maar beter?
          Met een gecalibreerd scherm, en juist printprofiel, zal het toch moeilijk zijn voor de fotoboer om hetzelfde niveau te halen.
          Als ik zie wat er uit mijn relatief goedkope printer komt, weet ik niet goed wat nog beter kan.
          Voor gewone familiefoto's of foto's van uitstapjes kan je wel voor een print uit de printer gaan, maar wil je echt een foto die in een kader moet komen afgeprint hebben, dan is het naar mijn mening nog beter om ze te laten "ontwikkelen" bij de fotoboer (spector is heel goed).
          Ik heb zo een macrofoto van een bloem op (ongeveer) A4 formaat laten ontwikkelen om in te kaderen en geloof me als ik zeg dat deze kwaliteit niet uit een printer zal rollen, toch niet uit een printer voor de gewone consument...

Wat betreft de vraag van het aantal foto's dat je kan printen, ik heb sinds een kleine 2 weken een Canon Pixma printer en heb sinds ik hem hem met de meegeleverde patronen meer dan 50 foto's geprint en de patronen zijn halfleeg. Dus als je even wil uitrekenen 35€ + 25€ = 60€ en dat maakt dat ik nu ongeveer 0,60€ per foto zit, papier niet meegerekend en dat zal bij de stelling van Canon ook wel zo zijn... Dus het is nog altijd goedkoper bij de foto boer zoals gezegt, hetzij je maar 1 foto afgeprint wil op traditioneel 4x6" formaat.
          Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
          Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            De eerste stelling volg - wil je goedkoop gaan, ga naar de fotoboer
            Maar de tweede stelling is een kwakkel - wil je kwaliteit, gebruik dan een goede fotoprinter...
            Greetz, Kariboe
            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Ga het toch allemaal eens bekijken zodat het ook niet te duur wordt natuurlijk, moet ergens nog een hobby blijven.

Weet iemand of er fotopapier voor kleurenlaserpinters bestaat en waar men deze kan vinden? Dacht het ooit eens gezien te hebben, maar weet het niet met zekerheid.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Krimel Bekijk bericht
                Ga het toch allemaal eens bekijken zodat het ook niet te duur wordt natuurlijk, moet ergens nog een hobby blijven.

Weet iemand of er fotopapier voor kleurenlaserpinters bestaat en waar men deze kan vinden? Dacht het ooit eens gezien te hebben, maar weet het niet met zekerheid.
                lasers zijn geen fotoprinters ,je moet maar eens googlen !Zal je geen goed resultaat halen

Comment

Als je je denkt deze piste te bewandelen, dan klopt de tweede stelling dan weer wel : de fotoboer is heel veel beter dan de kwaliteit van de kleurenlaserprinter ! Vergeet die kleurenlaserprinter maar - minderwaardige foto's
                  Greetz, Kariboe
                  * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                  Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

dan toch, vriend van me zei dat je er wel degelijke kwaliteit mee kon behalen, maar hoorde altijd van niet, vandaar mijn vraag aan jullie waarin ik toch nog iets meer vertrouwen heb, hij heeft me nooit een foto kunnen voorleggen dus

Comment

dan toch, vriend van me zei dat je er wel degelijke kwaliteit mee kon behalen, maar hoorde altijd van niet, vandaar mijn vraag aan jullie waarin ik toch nog iets meer vertrouwen heb, hij heeft me nooit een foto kunnen voorleggen dus
                      Mocht het goed gaan met laserprinters hadden we dit hier allang verkondigd en stonden er massa foto/inkjet printers te koop

Blij te horen dat je vertrouwen hebt in BD , stap eens naar die vriend, en laat een foto daar printen en dan eens vergelijken met een fotoprinter !

Comment

Wel ik volg dit graag, ben ook al dagen lang op het internet aan het zoeken.
                        Ik maak foto's voor een dansschool. Het doel is dat ze er een centje aan verdienen omzo de weer meer geld over te hebben voor kostuums en podium.

Ik weet al dat als we zuiver naar prijs kijken, dat ik bij de foto-labs moet blijven. Want dan bestel ik gemiddeld toch de foto's tussen 0,20 en 0,12 per stuk (een beetje afhankelijk van het aantal). Nadeel is dat je wel de bestellingen moet groeperen totdat je zo'n 50 foto's gelijk kan bestellen.

Maar mij gaat het om gebruiksgemak. Ik krijg namelijk de bestellingen binnen per persoon. En om eerst een lijst te maken van alle foto's die besteld moeten worden. Deze dan te uploaden. Daarna als de prints komen deze weer te verdelen in enveloppe per bestelling... Het is een hele klus vooral als meerdere mensen dezelfde foto bestellen dan moet je het aantal ook nog steeds controleren.

Dus hoopte ik een goede foto-printer aan te schaffen. Dan print je altijd tegen dezelfde prijs of je nu 1 of 100 foto's drukt. Dan kan je ook gemakkellijk bestelling per bestelling afhandelen. Je selecteerd de gewenste foto's van die persoon en laat ze drukken terwijl je eet, leest, TV-kijkt. Daarna gewoon in een enveloppe steken en afgeven.

Maar ik vind maar weinig info over de kostprijs per afdruk van die verschillende printers. Alleen bij de specifieke foto-printers (max 10x15) kan je het vinden. Want die werken met packs van papier en inkt in 1. Dus kan je eenvoudig de kost bepalen. Deze zitten zo aan 0,40 tot 0,50 cent per foto.

Maar van de printers die ook eens A4 of zelfs A3 aankunnen, is het niet eenvoudig. Die werken vaak met 4 tot 12 inktcartridges. Hoeveel foto's kan je drukken met die dingen. De ene kleur is sneller op dan de andere. Je moet nog prijs van het papier meerekenen...

Heeft er al iemand eens een deftige uitleg over printkosten van verschillende toestellen gezien?
                        Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Ik ben vanmiddag in de fnac geweest en zag dat Emtec (bedrijf dat media opslag materiaal maakt) ook fotopapier levert, prijs per 180vellen (pakketje) was op het prijslabel 11,99€, aan de kassa bleek het al gauw 7,99€ te zijn. Nu heb ik een testfoto afgeprint via de de geheugenkaart rechtstreeks in de printer te steken en de instelling op hoge kwaliteit en foto paper pro en geloof me vrij, geen kat die het ziet dat deze afgeprint is. Als ik heel eerlijk moet zijn, dit papier heeft voorlopig van andere merken (Canon, Ilford, HP, Aro en Aldi ) het beste resultaat vind ik.

Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
                          Mocht het goed gaan met laserprinters hadden we dit hier allang verkondigd en stonden er massa foto/inkjet printers te koop

Blij te horen dat je vertrouwen hebt in BD , stap eens naar die vriend, en laat een foto daar printen en dan eens vergelijken met een fotoprinter !
                          Liefst nog een en dezelfde foto aan ongeveer dezelfde instellingen...
                          Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
                          Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

Via konijnenberg te horen gekregen dat je toch 2.5 euro voor A4 en 0.62
                            voor 10*15 formaat nog mag tellen.

Waneer ik echter vandaag chip foto digitaal opensloeg was er al te zien dat je vanaf 0.20 euro 10*15 afdrukken kan maken, was een hp photosmart als ik me niet vergis.

En zit met zelfde zoals FotoDirk, is voor verschillende mensen en dan steeds groeperen en terug uit elkaar halen en noem maar op. In het begin doe je dat nog graag maar na verloop wordt het een tijdslopend werkje.

Comment

Het ligt eigenlijk allemaal simpel :

De kwaliteit van een huisprintertje is super, als je kijkt naar de lage prijs van het toestel. MAAAAAAAARRRRRRR : De fabrikant ziet het eigenlijk anders, die wil enkel verdienen aan de inktcartridges, want die vliegen er door, zeker met foto's, de kostprijs ligt inderdaad hoog ( rond de 60 cent voor een 10x15). De cartridges kosten soms al meer dan de printer in promo.
                              Hervullen is een risicovolle zaak, de inkten zijn soms net ietsje anders en veroorzaken snel verstoppingen in de printheads. Zeker de inktcartridges die voorzijn zijn van de spuitkop zijn eigenlijk gemaakt om maar mee te gaan tot de inkt op is.
                              Printers waar de spuitkop vast in de machine zit, en enkel de inktreservoirs gewisseld worden zijn wat stabieler qua kwaliteit, doch meer vatbaar voor slechte inkten (de 'alternatieve inkten' kristaliseren soms waardoor de printhead verstopt geraakt). De garantie vervalt bij het gebruik van 3rd party inkten !!!

Wil je snel een foto, dan is je huisprinter natuurlijk de beste optie, maar wil je veel foto's afdrukken dan kan je beter via een online ontwikkelshop gaan.
                              Voor zover ik weet is www.foto.com zowat de laagst geprijsde, en redelijk goed van kwaliteit, al was hun papier wel niet zo dik...(maar als als ze versleten zijn laat je ze gewoon opnieuw drukken). Prijs voor een 10x15: 0,09 euro! Formaten tot 20x30 mogelijk. Als je meer dan 500 foto's besteld, dan betaal je voor die foto's (boven de 500 dus maar 0,01 cent !!!!!) Het zijn Fuji-machines waarop de foto's gedrukt worden.

Ook populair tegenwoordig zijn de web-albums : via hun software maak je een album aan van bvb 30 pagina's (aantal foto's meestal onbeperkt, variabele formaten mogelijk), die worden dan afgedrukt op een digitale printer. Je kan het vergelijken met bvb drukwerk van eos magazine of national geographic. Je kan dan het album laten 'glossen' zodat het zelfs redelijk vochtbestendig word. Resultaten zijn doorgaans ook zeer mooi. Hiervoor kan je bvb terecht bij www.pixbook.net (heeft goede punten gehaald in diverse magazines. Prijzen starten rond de 18 euro...
                              Fuji S9600 2gb Sandisk UltraII / 1gb Fuji XD H-type / Raynox DCR-250 Macro - Canon Powershot A720IS / 2gb SD Sandisk
                              Have a look at http://www.flickr.com/photos/7770276@N07 and leave comments please.

Comment

Working...
                              X