Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

batterij + lader eBay Canon Eos 400D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • batterij + lader eBay Canon Eos 400D

    Wat denken jullie van dit? De koper is blijkbaar te vertrouwen, maar ik vraag me af of de batterij dit ook is? Ik wist nl niet dat er een 2500mAh batterij beschikbaar was voor de Eos 400D. Iemand ervaring hiermee?
    Canon Eos 80D / Canon EF-S 10-22 / Canon EF-S 17-55 f2.8 IS / Canon EF 50 f1.4 / Canon EF 70-300 IS / Lowepro Nova 5 AW / Lowepro Slingshot 3 AW
    http://www.orlik.be

  • #2
    Re: batterij + lader eBay Canon Eos 400D

    ik heb ook via zo'n vertrouwbare powerseller op ebay 2x een 2500mah NB2-LH compatibele batterij gekocht en die zitten momenteel constant in mijn batterygrip.

    Ben daar echt tevreden van want die dingen zijn absoluut niet plat te krijgen...
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #3
      Re: batterij + lader eBay Canon Eos 400D

      De originele akku is 720mAh, daarom lijkt het mij zo goed als onmogelijk dat ze in dat kleine pakketje cellen krijgen van 2500mAh .

      Zelfs de veel grotere BP511 (512) heeft niet zo'n grote capaciteit (met hetzelfde type zouden ze daar tot 4000mAh moeten geraken ).

      Het probleem is dat niemand de werkelijke capaciteit gaat controleren, en daarom zetten ze er maar op wat ze willen.

      Met een setje AA-akku's kan je vrij gemakkelijk de capaciteit controleren als je er een lampje op aansluit. Dan meet je de stroom, en zie je hoe lang de lamp blijft branden. Op die manier kan je ongeveer de capaciteit bepalen. Met een batterijpakketje van een camera is dat moeilijker, omdat er geen batterijhouders voor bestaan, waarmee je de aansluiting kan maken.
      Als je er draadjes aan soldeert, dan beschadig je de kontaktstripjes.

      Als ze werkelijk 7,4V/2500mAh in dat kleine pakketje krijgen, dan zouden alle merken dat type akku wel gebruiken, en dan kon je met de compactjes gemakkelijk 3 keer meer foto's maken per lading.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: batterij + lader eBay Canon Eos 400D

        ik kan goed inkomen in die redenering maar ik heb de originele NB2-LH getest langs die 2500mah en het verschil is echt wel aanzienlijk...

        ok, laat het nu nog geen 2500mah zijn, ik heb voor een leuke prijs, 2 krachtigere batterijen zodat ik me om power geen zorgen meer moet maken...
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

        Comment

        Working...
        X