Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laptop voor intensief gebruik

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Laptop voor intensief gebruik

    Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht

    Ja jongens, ga nog maar even door hoor. Het enige ware geloof, geloof me!
    Buiten de rest van je sullige opmerkingen, ik spreek niet van geloof.
    Gewoon als men iets beweerd dient het wel enige grond van waarheidsgetrouwheid te hebben en geen gelul in het wilde weg.


    Er bestaan inderdaad externe HD's die een volledige Firewire nodig hebben voor hun voeding.

    Comment


    • #17
      Re: Laptop voor intensief gebruik

      Oorspronkelijk geplaatst door MI&MA Bekijk bericht
      Helemaal juist kris, als je intensief je laptop wilt gebruiken moet je ook rekening houden met je OS, OSX is wat dat betreft de beste keuze op alle vlak, geen pop ups bv die om de 10 minuten zeggen dat je computer veilig is.
      Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
      Gewoon als men iets beweerd dient het wel enige grond van waarheidsgetrouwheid te hebben en geen gelul in het wilde weg.
      U zei?

      En die kleine lettertjes, dat zijn echt kleine lettertjes hee. Diene Bluetooth kunt ge krijgen in optie, en kost misschien een paar euro extra. En die externe schijven met FireWire voeding, dat is een enorm klein marktsegment van buspowered discs die net te zwaar zijn voor USB (die dan misschien met zo'n extra connector meer USB stroom zuigen) en toch niet teveel om het zonder echte externe voeding te kunnen stellen. Ik heb er zo eentje, en ik heb er nog nooit behoefte aan gehad. Als ik kan kiezen tussen 2GB RAM ipv 1GB, en 200 euro uitspaar (ja ik ben de gratis levering van Apple vergeten in rekening te brengen!) dan weet ik het ook wel. En bij Dell kan ik tenminste kiezen voor een 7200rpm schijf als ik dat wil (aan de kommaneukers: de website zal dat misschien niet vermelden, maar als je belt krijg je dat wel voor elkaar).

      Kijk, ik maakte gewoon sullige commentaar in repliek op een ander zijn misvattingen, niks pro of contra Windows vs Mac OS X. We hebben hier thuis een iBook G4, en ik heb in een lang verleden tijd nog in een Mac winkel gewerkt, dus mij maken ze geen blaaskes wijs. Toffe design enzo, mooi OS maar ni helemaal praktisch wat herstellingen betreft (en nogal duur enzo), maar je betaalt ervoor. En van die pipos die hun apparaat gaan heilig verklaren krijg ik de wubbe van.

      Een kat een kat noemen, noem ik dat.
      Last edited by GroovBird; 12 mei 2007, 00:40. Reden: iets meer uitgebreid.
      pixelpusher

      Comment


      • #18
        Re: Laptop voor intensief gebruik

        Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
        Kijk, ik maakte gewoon sullige commentaar in repliek op een ander zijn misvattingen, niks pro of contra Windows vs Mac OS X. We hebben hier thuis een iBook G4, en ik heb in een lang verleden tijd nog in een Mac winkel gewerkt, dus mij maken ze geen blaaskes wijs. Toffe design enzo, mooi OS maar ni helemaal praktisch wat herstellingen betreft (en nogal duur enzo), maar je betaalt ervoor. En van die pipos die hun apparaat gaan heilig verklaren krijg ik de wubbe van.

        Een kat een kat noemen, noem ik dat.
        Hier zit wel iets in, voor de gebruiker is Mac OS X wel tof, loopt meestal niet vast als je niks in terminal begint te verknoeien, maar als er met een Mac iets misloopt is het voor de Apple Authorized engineer een ramp meestal.
        Heb zelf nog voor Apple gewerkt, en herstellen is een stuk complexer dan met een PC based machine.

        Heb voor het werk een portable PC én een MacBook Pro ... en beide hebben hun voor en nadelen, het hangt er gewoon van af wat je wil doen, en wat je wil uitgeven ... en het feit blijft dat een Apple meestal net iets duurder is dan een PC, altijd al zo geweest, en dat zal altijd zo blijven.

        Wat wel héél interessant is, is het feit dat zo'n MacBook (Pro) tegenwoording én OS X én XP (of Vista) kan draaien ... héél nuttig als je bij klanten met beide OS geconfronteerd wordt.

        Maar 'bottom line' blijft dat een portable eigenlijk niet echt geschikt is om foto's mee te verwerken, daar heb je een goed scherm met een profiel voor nodig ... of doe zoals ik, hang er thuis gewoon een 20" lcd aan die geprofileerd is, kan je 'in 't veld' werken op een ietwat degelijke manier, maar als je de boel thuis aansluit kan je tenminste werken zoals het hoort.

        Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #19
          Re: Laptop voor intensief gebruik

          Nu ik wil hier niet ingaan op heiligverklaringen enz, dat laat ik over aan die gerokte van Rome, maar.
          Ik vind het straf dat er altijd scheefgetrokken vergelijkingen gemaakt worden.
          Als je prijzn vergelijkt vergelijk dan de juiste prijzen en begin niet met zeggen jamaar dat kan in dat geval en dat geval enz.
          En wat betreft herstellingen, ik werk nu al vanaf de powerbook 230 (meer dan 15 j) met allerhande powerbooks van mac. Er is in heel die reeks 1 keer eentje binnen gemoeten (en dan nog onder garantie) voor de scharnier van het scherm.
          Trouwens als je de evolutie gevolgd hebt weet je ook dat het tegenwoordig een stuk makkelijker is dan pakweg 3 jaar geleden.
          Wat betreft het werken met een laptop scherm voor foto's, buiten het fijt dat het wat kleiner is heb ik echt geen probleem met het calibreren of met de kleurweergave. De huidige macschermen zijn allemaal heel goed geschikt om dat te doen. is inderdaad een enorm verschil met de (meeste) PC schermen.

          Comment


          • #20
            Re: Laptop voor intensief gebruik

            Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
            Wat wel héél interessant is, is het feit dat zo'n MacBook (Pro) tegenwoording én OS X én XP (of Vista) kan draaien ... héél nuttig als je bij klanten met beide OS geconfronteerd wordt.
            Bedankt voor je reactie. Inderdaad, je kan XP (en binnenkort misschien Vista) draaien op je Mac, of zelfs gelijktijdig met Parallels, maar ik heb er eerlijk gezegd niet echt veel vertrouwen in. Het is voor Apple makkelijk om Mac OS X beter te laten draaien dan XP, omdat zij moeten samenwerken om de drivers op poten te krijgen enzo.

            En als je XP dan al eens crasht (wat dan meestal betekend: een bug in een driver) op je nieuwe Mac, gaat misschien een argument zijn voor Apple om te zeggen: haa maar Mac OS X crasht niet!

            Enfin, 't is misschien een beke paranoide, maar het kan, niet?
            pixelpusher

            Comment


            • #21
              Re: Laptop voor intensief gebruik

              Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
              Nu ik wil hier niet ingaan op heiligverklaringen enz, dat laat ik over aan die gerokte van Rome, maar.
              Ik vind het straf dat er altijd scheefgetrokken vergelijkingen gemaakt worden.
              Als je prijzn vergelijkt vergelijk dan de juiste prijzen en begin niet met zeggen jamaar dat kan in dat geval en dat geval enz.
              En wat betreft herstellingen, ik werk nu al vanaf de powerbook 230 (meer dan 15 j) met allerhande powerbooks van mac. Er is in heel die reeks 1 keer eentje binnen gemoeten (en dan nog onder garantie) voor de scharnier van het scherm.
              Trouwens als je de evolutie gevolgd hebt weet je ook dat het tegenwoordig een stuk makkelijker is dan pakweg 3 jaar geleden.
              Scheefgetrokken vergelijkingen? Nu dat Mac op Intel draait is het juist makkelijk om te vergelijken, wat ik bedoel met die appelen en peren die meer op mekaar zijn gaan gelijken. En dan heb je voor en nadelen die je van elkaar moet afwegen. Zoals Bluetooth versus die nodige extra RAM voor je foto's te bewerken waar je bijna 200 euro voor bijbetaald wil je dat toch in Mac hebben. En herstellingen gemakkelijker? Ik denk dat het vroeger makkelijker was. Ik kan alleen maar getuigen uit eigen ervaring: mijn vriendin haar iBook G4 had een nieuwe schijf nodig, en ik dacht van ze zelf te vervangen! An excersize in futility! Ik kon niet anders dan hem binnen doen bij S&S in Antwerpen, het enige Authorized Service Center dat ik ken, en dat heeft mij toen 300 euro gekost, om een schijf van 40GB te plaatsen! En in mijn Inspiron 9200 is dat twee schroefjes los en je schuift 'm er zo uit.

              En niemand beweert dat je MacBook scherm problematisch is.
              pixelpusher

              Comment


              • #22
                Re: Laptop voor intensief gebruik

                @ groovebird
                dat is het nu net, je spreekt over dingen in de verleden tijd en dan ben je achterdochtig dat apple misschien eventueeel met drivers zou prutsen, enz.

                Dat slaat nergens op, als je het nog niet door hebt, de wereld evolueerd.
                kijk gewoon eens op het web wat info ter beschikking is, en je zal zien dat er zelf een met foto's geillustreerde handleiding is om een HD in een macbook te vervangen. (http://manuals.info.apple.com/en/Mac...dDrive_DIY.pdf) Dus kom niet af met jamaar vroeger enz.
                Met jouw argumentatie kan ik evengoed beweren " IK ken geen enkele goede PCverkoper dus is het zeker af te raden een PC te kopen" Sorry maar da's toogpraat.
                Tot slot dit.
                Stel dezelfde dell samen als een macbook en vergelijk dan naar de prijs. En ja er zijn vergelijkingen genoeg te vinden om te merken dat The cost of ownership zwaar in het nadeel van Dell zal uitvallen.
                Slotconclusie, ik ben heel content met mijn Macskes en kan het aan iedereen aanraden. Ik heb geen geld genoeg om me in het Windowsavontuur te storten, maar ieder zijn vrije keuze.(Ik werk wel enkel met legale software)

                Comment


                • #23
                  Re: Laptop voor intensief gebruik

                  Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
                  @ groovebird
                  dat is het nu net, je spreekt over dingen in de verleden tijd en dan ben je achterdochtig dat apple misschien eventueeel met drivers zou prutsen, enz.

                  Dat slaat nergens op, als je het nog niet door hebt, de wereld evolueerd.
                  kijk gewoon eens op het web wat info ter beschikking is, en je zal zien dat er zelf een met foto's geillustreerde handleiding is om een HD in een macbook te vervangen. (http://manuals.info.apple.com/en/Mac...dDrive_DIY.pdf) Dus kom niet af met jamaar vroeger enz.
                  Met jouw argumentatie kan ik evengoed beweren " IK ken geen enkele goede PCverkoper dus is het zeker af te raden een PC te kopen" Sorry maar da's toogpraat.
                  Tot slot dit.
                  Stel dezelfde dell samen als een macbook en vergelijk dan naar de prijs. En ja er zijn vergelijkingen genoeg te vinden om te merken dat The cost of ownership zwaar in het nadeel van Dell zal uitvallen.
                  Slotconclusie, ik ben heel content met mijn Macskes en kan het aan iedereen aanraden. Ik heb geen geld genoeg om me in het Windowsavontuur te storten, maar ieder zijn vrije keuze.(Ik werk wel enkel met legale software)
                  Bull****.

                  Ik heb dezelfde configuratie genomen. Alleen zit er standaard 2GB geheugen in ipv 1GB door een actie die loopt. Er loopt altijd wel een actie. Maar je zal altijd kunnen beweren dat het Apple met peren vergelijken is, wat ik ook beweer.

                  En de Mac uit mijn ervaring is de iBook G4. Die dingen gaan toch jaren mee? Moet ik hem dan wegsmijten omdat hij 3 jaar oud is? Ik had het zelf opgezocht toen, en hola ik heb de procedure teruggevonden. Die vind je hier. En in 57 stappen! Ik raad iedereen aan om daar ne keer door te lopen. Al is het voor uw eigen amusement. Let ook op slide 50, de caption vermeld: "You can see the hard drive, now"! Dat zijn feiten.

                  En wat mijn achterdocht betreft: nog niet zo lang geleden had Apple afgeraden om over te stappen op Vista omdat iTunes dan niet meer zou werken. Dat is geen fabeltje. Dat is ondertussen opgelost, maar stemt je tot nadenken.

                  Slotconclusies: blijf maar content van uw Macsken en gebruik nog maar dikwijls het woord "sorry" en kom maar regelmatig tot slotconclusies. Ik verwacht ook niet dat ge van gedacht veranderd, maar niet iedereen wil tot de "elite" behoren.

                  En oh ja, tof dat ge uw eigen bewering tot toogpraat bombardeert. Hoort uzelf ne keer bezig. The Cost of Ownership. Het is: TOTAL Cost of Ownership. Als ge dan toch marketingpraat copieert, doe het dan deftig.
                  pixelpusher

                  Comment


                  • #24
                    Re: Laptop voor intensief gebruik

                    Ipv veel te veel te betalen voor een logo en design , kijk eens naar Vaio's ... yep je betaalt ook voor het logo, maar je krijgt er ook wel wat voor

                    hun schermen zijn echt prachtig en wat me zo aanspreekt, de tijd dat je een ibook moest hebben om visueel te imponeren is voorbij

                    ik overweeg dit :




                    saludos,

                    Pablo



                    Last edited by Guest57; 12 mei 2007, 15:25.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Laptop voor intensief gebruik

                      Oorspronkelijk geplaatst door pvphoto Bekijk bericht
                      Ipv veel te veel te betalen voor een logo en design , kijk eens naar Vaio's ... yep je betaalt ook voor het logo, maar je krijgt er ook wel wat voor

                      hun schermen zijn echt prachtig en wat me zo aanspreekt, de tijd dat je een ibook moest hebben om visueel te imponeren is voorbij

                      ik overweeg dit :




                      saludos,

                      Pablo



                      www.retouching.be
                      Het is duidelijk, great minds think alike

                      Ik heb dus een AR-11B, en ben er content van.
                      Besef wel het volgende:
                      De AR reeks is groot, zwaar en loemp. Ook moet je niet teveel verwachten van de batterij, 1u30 tot 2u gaat ze mee.

                      Het scherm is inderdaad prachtig, daar heb ik hem ook voor gekozen.
                      Voor mij was een laptop geen 'draagbare computer', maar wel een 'verplaatsbare computer'. En dat doe hij uitstekend .

                      Bekijk ook eens de N serie, ik was aangenaam verrast van het design.

                      Succes met je zoektocht
                      flickr

                      Comment


                      • #26
                        Re: Laptop voor intensief gebruik

                        Mijn bedoeling is ook om er een mobiele desktop van te maken en niet zozeer een laptop voor 'on the field'

                        maar toch bij 17inch houden zodat ie in mijn computrekker kan als het nodig is

                        is kijken naar die N's, thanks

                        trouwens, voor diegene die met hun machine willen gooien : http://zdnet.be/tv.cfm?id=67330

                        Comment


                        • #27
                          Re: Laptop voor intensief gebruik

                          Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                          Bull****.

                          En oh ja, tof dat ge uw eigen bewering tot toogpraat bombardeert. Hoort uzelf ne keer bezig. The Cost of Ownership. Het is: TOTAL Cost of Ownership. Als ge dan toch marketingpraat copieert, doe het dan deftig.
                          Er zijn twee elementen.
                          de "Cost of ownership" = gebruiks en onderhoudskosten.
                          "Total cost of ownership" = bovenstaand met daarbij de aankoopprijs gevoegd.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Laptop voor intensief gebruik

                            Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
                            Er zijn twee elementen.
                            de "Cost of ownership" = gebruiks en onderhoudskosten.
                            "Total cost of ownership" = bovenstaand met daarbij de aankoopprijs gevoegd.
                            En hebt ge da zelf uitgevonden?
                            pixelpusher

                            Comment


                            • #29
                              Re: Laptop voor intensief gebruik

                              Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                              En hebt ge da zelf uitgevonden?
                              neen IK weet waarover ik praat.
                              Maarja, je leest ook enkel selectief, geen wonder dat je het bestaan van bepaalde terminologie niet kent.

                              Amen.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Laptop voor intensief gebruik

                                Mijn keuze zou ook een MacBook Pro zijn. Maar die suggestie is al enkele keren gevallen.

                                Daarom zou ik je ook graag eens wijzen in de richting van de AlienWare computers. Bij een windows-desktop kan een 'merk' me weinig boeien, het merk is daar slechts een kleine meerwaarde. Wat er vanbinnen in zit, kan je toch bij elk merk vinden. De technische specificaties (en de technische details) zeggen dan vaak het volledige verhaal.

                                Bij een laptop, spelen echter nog een aantal belangrijke zaken een grote rol. Zo denk ik aan de kwaliteit, zowel bouw/constructie kwaliteit als afwerking. Ik denk maar aan de kwaliteit van het toetsenbord/touchpad. Daarnaast kan je vaak heel weinig uitbreiden, dus is het belangrijk dat alles al reeds is 'ingebouwd'. Wifi, Bluetooth, Firewire, Voldoende USB, Gigabit Ethernet, Aansluiting voor een 2de extern scherm (uitbreiden van desktop!!). Indien je echt 'in the field' wilt werken, dan zal de batterij en de draagbaarheid (gewicht/formaat) van je laptop ontzettend belangrijk zijn.

                                Ik heb mijn laptop gekocht toen ik nog studeerde. Daarom heb ik toen gekozen voor een 12" Powerbook. Ik kon hem overal meenemen, want hij is licht en draagbaar. Een laptop die je meehebt is altijd meer functioneel dan ééntje die je thuislaat omdat hij niet praktisch is.. ook al is hij dan sneller. Bovendien ging de batterij met het kleine scherm veel langer mee dan de meeste andere laptops die toen te koop waren. Toen ik op kot/thuis was dan sloot ik gewoon een 2de groter beeldscherm aan en kon ik mijn bureaublad uitbreiden, zo had je veel meer plaats voor het serieusere werk. Zelf op school had ik daar af en toe de mogelijkheid toe. Ook kon ik voor presentaties (projector) mijn eigen computer/software gebruiken wat een heel groot voordeel/gemak was.

                                Enfin.. bij een laptop is de keuze veel moeilijker dan bij een desktop. Door het gebrek aan uitbreidingsmogelijkheden, moet je ook onmiddellijk bij de aankoop veel meer uitgeven.

                                Hopelijk helpt dit je wat
                                Michiel
                                Last edited by MichielBrugge; 14 mei 2007, 16:30.
                                Canon R | Leica Q
                                EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                                Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                                [/COLOR]

                                Comment

                                Working...
                                X