Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vergrotende zoekerloep

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vergrotende zoekerloep

    Hallo,

    Hierbij richt ik mij speciaal tot de Pentax gebruikers.
    Pentax heeft nl een 1,2 X zoekerloep in het programma.
    Mijn vraag is nu: heeft iemand hier ervaring mee en hoe is de inzetbaarheid voor een brildrager.
    Is het grootste deel van het zoekerbeeld nog zichtbaar of slechts een kleine uitsnede.
    Alle relevante informatie is welkom.
    Thx.
    Henri

  • #2
    Re: Vergrotende zoekerloep

    Oorspronkelijk geplaatst door HdL Bekijk bericht
    Hallo,

    Hierbij richt ik mij speciaal tot de Pentax gebruikers.
    Pentax heeft nl een 1,2 X zoekerloep in het programma.
    Mijn vraag is nu: heeft iemand hier ervaring mee en hoe is de inzetbaarheid voor een brildrager.
    Is het grootste deel van het zoekerbeeld nog zichtbaar of slechts een kleine uitsnede.
    Alle relevante informatie is welkom.
    Thx.
    Ik heb de zoekerloep O-ME53 sinds een dikke maand en heb ze sindsdien niet meer van m'n K10D gehaald. De extra 18% ('t is blijkbaar eigelijk een 1.18x) maakt voor mij een wezenlijk verschil. Ik zie nog steeds het volledige zoekerbeeld, ook de cijfertjes onderaan maar dat is op 't randje.

    Ik moet eerlijkheidshalve wel zeggen dat ik geen bril draag. Zonder de loep wou ik wel 'ns door m'n zonnebril door de zoeker kijken, maar ik merkte dat dat minder makkelijk gaat met de loep. Nu zag ik zo ook al niet alles voordien en was dat vooral voor snelle snapshots waarbij ik de tijd niet had m'n zonnebril af te zetten...

    Wel is de dioptrie makkelijker bereikbaar met de loep dan met het standaard zoekerdakje (of hoe heet dat?).

    Wim
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

    Comment


    • #3
      Re: Vergrotende zoekerloep


      Thx Wim.
      Al zeer nuttige info.
      Kijken of er nog een "pentaxer" reageert!
      Henri

      Comment


      • #4
        Re: Vergrotende zoekerloep

        @ishpuini

        Van waar ben je ergens, want ook ik ben hierin wel geinteresseerd. Misschien als je uit de buurt bent dat ik eens langs kan komen om dit te bekijken?
        Olympus OM-D EM-5 + wat glas

        Comment


        • #5
          Re: Vergrotende zoekerloep

          Oorspronkelijk geplaatst door Jdude Bekijk bericht
          @ishpuini

          Van waar ben je ergens, want ook ik ben hierin wel geinteresseerd. Misschien als je uit de buurt bent dat ik eens langs kan komen om dit te bekijken?
          Ik ben van het Antwerpse (de zuidkant). 'k Zit wel met een nokvol programma de volgende weken. Maar als je wat geduld hebt valt er mss wat te regelen in de loop van de zomer.

          Wim
          Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

          Comment

          Working...
          X