Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke flitser?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke flitser?

    hallo,

    ik heb nog geen flitser in mijn bezit en twijfel momenteel tussen deze 3 :

    Sigma EF-500 DG ST Canon AF - 149 €

    Sigma EF-500 DG Super Canon AF - 239 €

    Canon Speedlite 430EX (Actie) BE - 238 € (-15 € cashback momenteel)

    De 580 EX ligt iets te hoog van budget voor mij maar zo'n 250 € kan ik er wel
    aan uitgeven...

    Mijn gevoel gaat uit naar de Canon 430EX omdat ik dan uiteindelijk bij het merk van mijn body blijf en deze momenteel minder kost dan de Sigma EF-500 Super (die dan weer qua richtgetal dichter bij de 580 EX ligt)

    Kan iemand mij helpen?

    ps : prijzen komen van bij konijnenberg...
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site


  • #2
    Re: Welke flitser?

    jammer wijnig reactie op deze vraag
    ik ben hier zelf ook voor aan het kijken dus tips ijn altijd welkom

    groetjes Anton
    Canon EOS400D + Canon 18-55 + Sigma 70-300/F4.0-5.6 + Speedlite 430EX + sandisk-ultra II 1gb - 2GB en een Olympus SP310 compactcam

    Comment


    • #3
      Re: Welke flitser?

      ipv richtgetal en allerlei rare functies en opties die de meesten toch niet gebruiken, kijk ook eens naar hoeveel kanten je de flashes kan draaien/kantelen zou ik zeggen, daar liggen meer opties dan in lichtkracht of zo.

      ik haal me nooit een 430ex in huis tenzij ik er ene krijg, ik ben gewoon met de 580 mijn zin te kunnen doen wat betreft lichtrichting en ook om die als master flash te gebruiken bij de 550's en omgekeerd.

      is je budget te laag voor een 580, zoek dan een 2dehands 550 zou ik zeggen.Die machines zijn onderschat, maar easy is het niet om ze onder de knie te krijgen, met een studioflits in een paraplu of softbox wordt het minder moeilijk, maar minder mobiel ook.

      groet,

      Pablo



      Last edited by Guest57; 12 mei 2007, 15:15.

      Comment

      Working...
      X