Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SVCD en multimedia data

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SVCD en multimedia data

    Is er iemand die weet of het mogelijk is om een SVCD samen met een multimediafile(een wmf filmpje) en eventueel aan map met een website erin, op één CD te zetten?
    Zodat met op een traditionele DVD player de SVCD kan afspelen en op een PC het filmpje of de website kan bekijken.
    Ik moet een aantal CD's voor een project aanmaken en nu moet ik ze vragen of het voor op de DVD is of op de PC. Het zou dan makelijk zijn als het ineens voor de 2 samen zou gaan.

    Hubert
    Hubert

    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

  • #2
    Re: SVCD en multimedia data

    je kan in een SVCD ook een menu maken dat je DVD speler zal herkennen, maar je kan niet met de pijltjes browsen. Je moet de nrs van de menuknop met een cijfer van je afstansdsbediening selecteren.

    het filmpje kan je dan als MPEG2 wegschrijven tot DVD kwaliteit (als je die hebt) de website zal je moeten simuleren, want je DVD speler heeft geen browser voor websites

    In de menu kan je dan 1 voor de film en 2 voor een animatie van de website kiezen

    Comment


    • #3
      Re: SVCD en multimedia data

      Momentopname,

      Je hebt de bedoeling niet begrepen.
      Op de DVD player moet enkele de SVCD te zien zijn.
      Het wmf filmpje en de website moeten enkel op een PC zichtbaar zijn.
      Feitelijk is het een soort mixed mode cd zoals dat voor audio en data mogelijk is maar dan voor video en data.

      Hubert
      Hubert

      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

      Comment


      • #4
        Re: SVCD en multimedia data

        Afhankelijk van de soft van de dvd-speler, maar 'k zou zeggen de svcd in 2 sessies schrijven. De meeste zullen enkel de eerste sessie met de "dvd-film" herkennen, op de pc zul je de volledige schijf zien.

        Anderzijds dacht ik ook dat er zoiets bestond als een "multimedia-vcd" formaat? (maar dat zit ver in 't geheugen maar werkte ook met 2 sessies dacht ik)

        Kijk/zoek/vraag anders eens op http://www.videohelp.com/
        Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
        MySite - All your base are belong to us - What you say

        Comment

        Working...
        X