Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CF Error (Canon 5D)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: CF Error (Canon 5D)

    Oorspronkelijk geplaatst door xeonbb.net Bekijk bericht
    Kun je de kaart nog formatteren?
    Indien ja, eerst formatteren en dan de software zoals eerder vermeld laten lopen.
    Indien nee, heb je een probleem.
    Ik denk het wel. Maar ik ga morgen eerst langs de foto-boer.
    Indien die er niets mee klaar krijgt, ga ik dat inderdaad eens proberen.
    How a terrible thing is knowledge, when it brings no profit to the wise?

    Portfolio Website

    Comment


    • #17
      Re: CF Error (Canon 5D)

      Probeer eens deze ultieme tip:
      laat je PC uitgeschakeld of schakel hem anders uit.
      trek de netspanningskabel uit je PC.
      druk enkele keren op de PC aan-uit schakelaar.
      plaats de netspanning terug op je PC en start die vervolgens op.
      plaats je CF-kaart nu eens in de lezer.
      Opgelost?

      bij mij lukt dit trukje meestal als ik een CF-kaart niet kan lezen op de PC (en dan vooral als ik hem juist daarvoor had geformateerd in mijn fototoestel.
      heeft met statische electriciteit te maken die zich in mjn PC ophoopt.
      als je je kaartje terug zou kunnen benaderen in je PC dan zou je toch al een heel eind verder zijn, niet?

      Succes

      Dré
      Dan ben jij volgens mij aan een nieuwe PC toe hoor Dré
      Amai als dit een opstartprocedure is om een onozel CF kaartje te kunnen aanspreken

      Comment


      • #18
        Re: CF Error (Canon 5D)

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Probeer eens deze ultieme tip:


        Dan ben jij volgens mij aan een nieuwe PC toe hoor Dré
        Amai als dit een opstartprocedure is om een onozel CF kaartje te kunnen aanspreken
        Helemaal niet!
        mijn ALDI-pc vannnnn..3jaar oud doet het nog steeds voortreffelijk.
        en ik kan je verzekeren dat hij, met wat ik ermee doe, voortdurend ferm op de proef wordt gesteld.
        het enige minpuntje is die CF-kaarten.
        pas op: dat komt maar af en toe voor hoor, dat "niet kunnen aanspreken".
        mijn PC wordt gevoed via zo'n veelvoudige stekker met een overspanningsbeveiliging. als ik mijn PC uitschakel dan heb ik nu de reflex van nadien de schakelaar van die stekker even te drukken en dan een paar keer op de schakelaar van de PC, en klaar!
        De volgende opstart heb ik geen problemen met CF-kaarten.

        Dré

        Comment


        • #19
          Re: CF Error (Canon 5D)

          Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
          het enige minpuntje is die CF-kaarten.
          Is dat zo'n ingebouwde kaartlezer? Waarom niet gewoon 'n nieuwe, kost maar zo'n 10a15 euro. 'k Herinner me nog de originele die ingebouwd zat in m'n acer, zo traaaaaaag, ook tov 't uitlezen via m'n camera. Nieuwe gekocht, lap, direkt veel sneller. Blijkbaar stoppen ze er standaard 'n usb1 kaartlezertje in ipv usb2, desondanks 't feit dat de pc usb2 is. eurocentbesparingen
          Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
          MySite - All your base are belong to us - What you say

          Comment


          • #20
            Re: CF Error (Canon 5D)

            nooit meer b-merken kopen dus (ik zweer bij sandisk/lexar/kingston)
            Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

            Comment


            • #21
              Re: CF Error (Canon 5D)

              Een CF kaartje kan kapot gaan. Het gebeurt niet snel, maar het is wel mogelijk.
              Er is niet veel verschil tussen de merken. Elk kaartje van een onbekend merk komt uit een fabriek die bekende merken maakt en er op verzoek van een handelaar een ander merkstickertje op doet. Een merk als Medion, kun je bijvoorbeeld rustig kopen in de Aldi. Is die niet goed, dan breng je het terug naar de Aldi en je krijgt gewoon een nieuwe of je geld terug. Probeer dat maar eens met een CFkaartje van HP dat je bij een computerwinkel of fotohandel hebt gekocht.

              Wat wel verschil maakt: Een nieuw kaartje kan veel sneller zijn.
              De technische ontwikkeling gaat namelijk snel, zodat de nieuwste technologie altijd is te verkiezen boven een ouder kaartje van welk merk dan ook.

              Waar je ook op moet letten is de uitwisselbaarheid van verschillende kaartjes en camera's. Ze lusten elkaar niet altijd.

              Comment


              • #22
                Re: CF Error (Canon 5D)

                Oorspronkelijk geplaatst door 4webs Bekijk bericht
                Een CF kaartje kan kapot gaan. Het gebeurt niet snel, maar het is wel mogelijk.
                Er is niet veel verschil tussen de merken. Elk kaartje van een onbekend merk komt uit een fabriek die bekende merken maakt en er op verzoek van een handelaar een ander merkstickertje op doet. Een merk als Medion, kun je bijvoorbeeld rustig kopen in de Aldi. Is die niet goed, dan breng je het terug naar de Aldi en je krijgt gewoon een nieuwe of je geld terug. Probeer dat maar eens met een CFkaartje van HP dat je bij een computerwinkel of fotohandel hebt gekocht.

                Wat wel verschil maakt: Een nieuw kaartje kan veel sneller zijn.
                De technische ontwikkeling gaat namelijk snel, zodat de nieuwste technologie altijd is te verkiezen boven een ouder kaartje van welk merk dan ook.

                Waar je ook op moet letten is de uitwisselbaarheid van verschillende kaartjes en camera's. Ze lusten elkaar niet altijd.
                er is hier een ander topic waar een sandisk ultra is kapot gegaan en dat is ook ineens het eerste geval ooit waar een sandisk het begeeft dat ik weet

                andere b-merken zoals hoodman en Transcend enzo gaan precies veel vaker stuk , die kom ik regelmatig tegen

                iig.. ik heb een tientje meer neergelegd en ga met een gerust hart fotograferen,wetende dat de kans op fotoverlies toch nihil is.
                ik kan op mijn materiaal vertrouwen en dat is belangrijker dan paar eurokes uitsparen
                edit : als mijn sandisk kapot is, heb ik diezelfde dag nog een nieuwe kaart.. geen gezever met opsturen enzo
                en ik wist trouwens niet dat aldi compact flash kaartjes verkocht.. ik koop daar alleen mijne chocomelk haha
                Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

                Comment


                • #23
                  Re: CF Error (Canon 5D)

                  Als het goed voor je hart is om veel te betalen, dan moet je dat zeker doen.

                  Comment


                  • #24
                    Re: CF Error (Canon 5D)

                    Waarschijnlijk een stomme vraag hoor maar is die kaart geformateerd door de pc?
                    Indien ja, dan raad ik dat niet echt aan. Het is steeds beter om je kaart te formateren door het fototoestel zelf.
                    Zo heb ik ook al aan de lijve mogen ondervinden.
                    canon
                    www.Pictostijn.net
                    https://www.facebook.com/Pictostijn

                    Comment


                    • #25
                      Re: CF Error (Canon 5D)

                      Oorspronkelijk geplaatst door antool Bekijk bericht
                      Waarschijnlijk een stomme vraag hoor maar is die kaart geformateerd door de pc?
                      Indien ja, dan raad ik dat niet echt aan. Het is steeds beter om je kaart te formateren door het fototoestel zelf.
                      Zo heb ik ook al aan de lijve mogen ondervinden.

                      Ik formatteer enkel en alleen met mijn camera.

                      Het kaartje ligt ondertussen bij de fotozaak, ben benieuwd als ze er nog iets van kunnen maken.
                      How a terrible thing is knowledge, when it brings no profit to the wise?

                      Portfolio Website

                      Comment


                      • #26
                        Re: CF Error (Canon 5D)

                        Ik heb het onlangs ook eens voorgehad met een Transcend 4GB kaartje

                        Tijdens een shoot opeens CF-error. Was al een uur bezig en begon dus wel te panikeren. Even een andere kaart ingestoken en deze werkte direct.

                        Nadien op de computer toch alles kunnen recupereren (met welke software moet ik thuis eens nakijken). Heb het eerst ook met RescuePro geprobeerd en deze gaf bij mij ook telkens de fout dat de kaart niet geformateerd was.
                        Toen met die andere soft geprobeerd en deze vond alle bestanden terug.

                        Zelfs bestanden van enkele maanden voordien kon die recupereren en ik had die kaart toch al wel een aantal maal geformatteerd

                        Mvg

                        Steven
                        1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

                        Comment

                        Working...
                        X