Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Epson 3800 installatie en kleurmanagement

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Epson 3800 installatie en kleurmanagement

Ik ben van plan een epson 3800 printer te kopen, maar ik heb geen ervaring met printen verder.
    Het bedrijf biedt aan voor 120 euro de printer werkend te installeren en voor 65 euro per uur wordt het kleurmanagement verhaal uitgelegt en mijn monitor gekalibreerd.
    Ik heb me hier en daar al een beetje laten informeren over het kleurmanagement verhaal en opde website van arca-nl (www.arca-nl.nl) staat omschreven hoe je het kleurmanagement verhaal moet toepassen voor photoshop.
    Ik vraag me dus af is het werkelijk het geld waard om de printer te laten installeren en daarna dat alles uitgelegt wordt of is het weggegooit geld??

Re: Epson 3800 installatie en kleurmanagement

Moeilijk voor iemand anders te beslissen, persoonlijk zou ik mijn centen bijhouden, maar ik heb al enige (jaren) ervaring met de Printers van Epson.

MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

My dealer did all that for free

Screen calibration is pretty simple, if you buy a calibrator it will cost you more than they are asking though, the difference is that you can do it again yourself.

Print calibration, the next step..
      I spoke to the boss of Permajet last week and they'll calibrate a print for you. Print their test sheet and If their existing paper print profiles don't suit you, they will make you a custom as part of their service to professionals.

I've heard the .be dealer can do this now too.

Comment

Maar hoe ingewikkeld of hoe simpel is het om een printer te installeren?? Ik denk dat het installeren zelf niet zo'n probleem moet zijn of zijn ze hier echt uren mee bezig?? Misschien dat het kleurmanagement verhaal nog nuttig kan zijn, maar ja ik ben er niet zeker van.
        Het is inderdaad moeilijk te beslissen voor een ander, maar ja ik heb dus geen enkele ervaring met printen en ik vind het best een hoop geld die 120 euro en nog eens 65 euro per uur.

Comment

Corrine

Contacteer www.marc-en-ciel.be

Marc kan u helpen hoe en wat.
          Die maakt ook printerprofielen, kan helpen over Skype.etc...

Risto
          Een veel te zwaar rugzakske met een toestelletje wat glas en een flitske,... Maar vooral veel te weinig tijd.

Comment

Contacteer www.marc-en-ciel.be

Marc kan u helpen hoe en wat.
            Die maakt ook printerprofielen, kan helpen over Skype.etc...
            Marc is een échte "crack" en het lesmateriaal op zijn website zijn stuk voor stuk aanraders!
            Nikon D800 en wat lenzen…

Comment

We hebben nog nooit een Epson gekalibreerd. En we verkopen serieus wat toestellen, van 10x15 tot A2. Persoonlijk vind ik het ook weggegooid geld, maar ieder zijn mening. Met een uitstekend scherm en een Epson van die klasse heb je sowieso prachtige afdrukken, recht uit de printer.
              We werken wel uitsluitend met Mac (en enkel Apple-schermen), op Epson-media en last but not least: met originele Epson inkt.
              Demo's geen probleem, proefafdrukken evenmin.
              Vergeten te vermelden: installeren is zeer simpel. Volg de installatiehandleiding en op een half uur tot drie kwartier staat hij klaar.
              Last edited by MacTheKnife; 8 mei 2007, 20:48.
              Nikon, Apple & Epson

Comment

Ik heb ook nog nooit een Epson gecalibreerd...

Maar wel al honderden profielen voor Epson gemaakt.
                aan mijn kleurbeheer mag je twijfelen, maar mijn pizza's zijn niet te evenaren!
                grtz
                marc-en-ciel

Comment

I think we can safely say...

Save your € for paper and ink, you'll need it

Comment

Marc, 't was inderdaad een verkeerde woordkeuze...
                    Nikon, Apple & Epson

Comment

Dat installeren was inderdaad een fluitje van een cent!
                      Oke, ik snap hoe ik bepaalde papierprofielen moet downloaden en waar ik deze moet zetten, waar moet ik nog meer op letten?
                      Ik krijg namelijk nog geen goede print op glanspapier, dat ziet er maar raar korrelig uit.

Comment

Working...
                      X