Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Epson 3800 installatie en kleurmanagement

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Epson 3800 installatie en kleurmanagement

Ik ben van plan een epson 3800 printer te kopen, maar ik heb geen ervaring met printen verder.
    Het bedrijf biedt aan voor 120 euro de printer werkend te installeren en voor 65 euro per uur wordt het kleurmanagement verhaal uitgelegt en mijn monitor gekalibreerd.
    Ik heb me hier en daar al een beetje laten informeren over het kleurmanagement verhaal en opde website van arca-nl (www.arca-nl.nl) staat omschreven hoe je het kleurmanagement verhaal moet toepassen voor photoshop.
    Ik vraag me dus af is het werkelijk het geld waard om de printer te laten installeren en daarna dat alles uitgelegt wordt of is het weggegooit geld??

Re: Epson 3800 installatie en kleurmanagement

Moeilijk voor iemand anders te beslissen, persoonlijk zou ik mijn centen bijhouden, maar ik heb al enige (jaren) ervaring met de Printers van Epson.

MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

My dealer did all that for free

Screen calibration is pretty simple, if you buy a calibrator it will cost you more than they are asking though, the difference is that you can do it again yourself.

Print calibration, the next step..
      I spoke to the boss of Permajet last week and they'll calibrate a print for you. Print their test sheet and If their existing paper print profiles don't suit you, they will make you a custom as part of their service to professionals.

I've heard the .be dealer can do this now too.

Comment