Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Markins Balhoofden zoveel beter dan andere?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Markins Balhoofden zoveel beter dan andere?

Ik overweeg een balhoofd van Markins de Q3 Emille aan te schaffen,zijn deze zoveel beter dan de Manfrotto's,Kirks,Arca Swiss?
    Moet dienen voor een D200 met maximum een 300 mm.
    Is deze alleen via internet in Duitsland te bestellen of zijn ze ergens goedkoper te vinden in België of Nederland?

Re: Markins Balhoofden zoveel beter dan andere?

Oorspronkelijk geplaatst door L.Cavalier Bekijk bericht
    Ik overweeg een balhoofd van Markins de Q3 Emille aan te schaffen,zijn deze zoveel beter dan de Manfrotto's,Kirks,Arca Swiss?
    Zoveel beter?? Zeggen ze dat dan?

Comment

Beter, ik weet het niet, misschien beter dan manfrotto, maar zeker en vast beregoed balhoofd; De reviews een lezen of ergens uitproberen
      https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

Ze zijn te kopen via https://www.photoproshop.com/index.php
        Heb er al vanalles gekocht (ook de M10) prima service maar niet goedkoop.

Je gaat ze nergens goedkoper vinden in Europa.

Arca - Kirk - RSS - Markins zijn dezelfde kwaliteit (en spijtig genoeg duur) . Ik heb nog niemand horen klagen over deze aankoop (behalve dat zijn spaarvarken er niet goed van was)
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

Comment

JePe je hebt gelijk, maar ik volg de laatste tijd ook de markt inzake balhoofden en stel toch vast dat Markins globaal genomen de meest tevreden gebruikers heeft. Ik ben aan het sparen voor een balhoofd en mijn voorlopige keuze valt op de Markins Emile.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
            JePe je hebt gelijk, maar ik volg de laatste tijd ook de markt inzake balhoofden en stel toch vast dat Markins globaal genomen de meest tevreden gebruikers heeft. Ik ben aan het sparen voor een balhoofd en mijn voorlopige keuze valt op de Markins Emile.

Als je niet van plan bent om met zware tele's te gaan werken zoals een 300mm 2.8 en meer dan is de Emile een prima keuze. Vraag maar aan Sugar en Roland Cuypers
            BD0497BE : Nikon body + glas
            www.RudyVerrijt.info

Comment

Hier ook een tevreden gebruiker van een Markins Q3, een D200 met converter en Bigma kan ie perfect dragen. Steeds op de juiste positie, geen creep.

Tja, een ander balhoofd heb ik nooit geprobeerd en voorlopig zal dit ook niet gebeuren .
              Zoals reeds vermeld niet bepaald een goedkoop onderdeel, maar ben zo in gebruik
              Groeten,
              Ludo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ludo Bekijk bericht
                Hier ook een tevreden gebruiker van een Markins Q3, een D200 met converter en Bigma kan ie perfect dragen. Steeds op de juiste positie, geen creep.

Tja, een ander balhoofd heb ik nooit geprobeerd en voorlopig zal dit ook niet gebeuren .
                Zoals reeds vermeld niet bepaald een goedkoop onderdeel, maar ben zo in gebruik
                Welk snelkoppelingsplaatje gebruik je bij de Markins Q3? Daar ben ik nog niet over uit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                  Welk snelkoppelingsplaatje gebruik je bij de Markins Q3? Daar ben ik nog niet over uit.
                  De snelkoppelplaten voor dit soort balhoofden (Markins, RRS, Kirk, Arca) zijn allemaal Arca-Swiss compatible. Je moet er gewoon een snelkoppelplaat (camera-plate) bijkopen (of een L-bracket en eventueel een lensplate)

Of Markins beter is dan de rest? Sommigen zullen zeggen van wel, anderen weer niet. Ze zijn in ieder geval beter dan Gitzo of Manfrotto, maar dat is ook merkbaar in de prijs. De alternatieven van Kirk, RRS en Arca (en nog een paar anderen) kun je dezelfde kwaliteit beschouwen; ze zijn allemaal goed.
                  Zoals ik eerder zei: het is een aankoop voor het leven.

Bedenk wel wat je in de toekomst wilt. Indien echte zware lenzen tot de toekomstige mogelijkheden behoren, ben je misschien beter af met een M10 of M20. Zo niet, dan is de Q3 een perfect ding.
                  meer over mijn fotografie is te vinden op
                  http://www.nandoonline.com

Comment

Maar waarin onderscheidt een Markins balhoofd zich dan van een Manfrotto ? Wat maakt hem juist beter ?
                    Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
                    Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
                      De snelkoppelplaten voor dit soort balhoofden (Markins, RRS, Kirk, Arca) zijn allemaal Arca-Swiss compatible. Je moet er gewoon een snelkoppelplaat (camera-plate) bijkopen (of een L-bracket en eventueel een lensplate)

Of Markins beter is dan de rest? Sommigen zullen zeggen van wel, anderen weer niet. Ze zijn in ieder geval beter dan Gitzo of Manfrotto, maar dat is ook merkbaar in de prijs. De alternatieven van Kirk, RRS en Arca (en nog een paar anderen) kun je dezelfde kwaliteit beschouwen; ze zijn allemaal goed.
                      Zoals ik eerder zei: het is een aankoop voor het leven.

Bedenk wel wat je in de toekomst wilt. Indien echte zware lenzen tot de toekomstige mogelijkheden behoren, ben je misschien beter af met een M10 of M20. Zo niet, dan is de Q3 een perfect ding.
                      Soms moet je toch oppassen bij de aankoop van snelkoppelplaatjes.
                      De RRS balhoofden met lever release (zo'n hendeltje om de plate snel vast te zetten) zouden enkel werken met plaatjes van RRS en Wimberley, en niet met die van Markins en Arca Swiss.

Vermelding op de site van RRS:
                      Choose a Lever Release clamp ONLY if you have quick release plates from Really Right Stuff or Wimberley. Lever Release clamp are not user-adjustable, and different manufacturers may follow different standards when producing Arca-Swiss compatible plates. Specifically, our Lever Release clamps do not work with plates from Markins, AcraTech, Arca-Swiss, and some Kirk plates–the dovetails are too shallow. Choose a screw-knob clamp if you have plates OTHER than those from RRS or Wimberley.
                      http://www.jvermeulen.be

Comment

Mijn zwaarste lenzen zijn al jaren een 300/4 AFS en een 70-200/2.8 VR en daar zal het bij blijven, dus een Markins Emile moet volstaan denk ik.
                        Kan er mij iemand een bepaald type snelkoppelingsplaatje van Markins aanbevelen om mee te beginnen? Liefst iets universeel als het kan (ik gebruik een D200).
                        Ik twijfel tussen een camera-plaatje of een universeel lensplaatje:
                        https://www.photoproshop.com/index.php/cPath/21_27
                        https://www.photoproshop.com/index.php/cPath/21_41

Comment

Allen bedankt voor de reacties,deze spreken voor zichzelf,dus ik weet wat ik moet kopen!!

Comment

Working...
                          X