Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

550ex of 430ex??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 550ex of 430ex??

    hallo,

    ik was oorspronkelijk van plan een 430ex nieuw te kopen, maar ik krijg nu de kans om voor 240€ een 550ex te kopen in tweedehands.
    zou ik dit doen? of is de 550ex achterhaald? (want 580 reeds uit...)

    en is dit volgens jullie een redelijke prijs??

    mvg
    Canon EOS 350D + EF-S 18-55/3.5-5.6 (Intern. model & zonnekap) + EF 70-300/4.0-5.6 IS USM (Ndl. model & zonnekap) + Canon BG-E3 powergrip + Canon Speedlite 550EX + Tripod + Monopod
    Beginnende fotograaf. (hobby)

  • #2
    Re: 550ex of 430ex??

    Hou rekening dat de 430ex en de 580ex aangepast is voor je toestel. (350d) automatische stand werkt echt veel beter.
    -=- Light is the key...

    Comment


    • #3
      Re: 550ex of 430ex??

      En die 550 is ook een vrij grote flitser. Was stukken groter dan mijn 580.
      Die 430 zal dus nog wel een stukje kleiner zijn vermoed ik.
      Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

      Comment


      • #4
        Re: 550ex of 430ex??

        de 430 EX ondersteunt E-TTL II, maw op jouw camera wisselt die afstandsinformatie uit met de camera hetgeen volgens mij resulteert in een betere flitssterkte (beter naar de situatie bedoel ik)...

        je moet ook oppassen met de 550 EX want voor zo'n prijs zou je bijna denken dat ze het model ZONDER lcd verkopen, die bestaan ook.

        het enige nadeel t.o.v. de 430 EX en de 550 EX is :

        - richtgetal 550 EX = +- 50m op ISO 100
        - richtgetal 430 EX = +- 40m op ISO 100
        - 550 EX kan gebruikt worden als masterflits in een master-slave opstelling
        - 430 EX kan enkel als slave-flits gebruikt worden (dacht ik toch)

        Ik zou de 430 EX kiezen als je het budget ervoor hebt...
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

        Comment


        • #5
          Re: 550ex of 430ex??

          Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
          je moet ook oppassen met de 550 EX want voor zo'n prijs zou je bijna denken dat ze het model ZONDER lcd verkopen, die bestaan ook.
          Heb je daar meer informatie over? Hier heb ik nog nooit over gehoord.

          Dave
          pixelpusher

          Comment


          • #6
            Re: 550ex of 430ex??

            Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
            Heb je daar meer informatie over? Hier heb ik nog nooit over gehoord.

            Dave
            jammer genoeg niet neen...
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

            Comment


            • #7
              Re: 550ex of 430ex??

              550ex kan je een extern voedingspack op aansluiten.. da's wel gemakkelijk als je een hele avond gaat flitsen (zoals ik woensdag @ bassleader )
              Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

              Comment


              • #8
                Re: 550ex of 430ex??

                ik zou voor de 550ex gaan

                achterhaald ?

                echt niet, het is niet omdat de marketingjongens willen blijven verkopen en meer toeters en bellers op de machines zetten, dat hun voormalig vlaggenschipmodel niet langer een prachttoestel is.

                Ik gebruik soms mijn 550ex ipv mijn 580ex voor een ander effect dus go figure ...

                Daar de 430ex geen master flash kan zijn noch naar alle kanten kan gedraaid worden, komt die bij mij niet in aanmerking.



                Pablo



                Last edited by Guest57; 13 mei 2007, 14:42.

                Comment


                • #9
                  Re: 550ex of 430ex??

                  Oorspronkelijk geplaatst door pvphoto Bekijk bericht
                  ik zou voor de 550ex gaan

                  achterhaald ?

                  echt niet, het is niet omdat de marketingjongens willen blijven verkopen en meer toeters en bellers op de machines zetten, dat hun voormalig vlaggenschipmodel niet langer een prachttoestel is.

                  Ik gebruik soms mijn 550ex ipv mijn 580ex voor een ander effect dus go figure ...

                  Daar de 430ex geen master flash kan zijn noch naar alle kanten kan gedraaid worden, komt die bij mij niet in aanmerking.



                  Pablo



                  www.digitalpixels.net
                  enigste reden dat een 430ex beter is, is dat ie sneller herlaad en dat ie met 1 knop zn kop verzet
                  voor de rest is de 550ex op alle vlakken beter
                  Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

                  Comment


                  • #10
                    Re: 550ex of 430ex??

                    Oorspronkelijk geplaatst door pvphoto Bekijk bericht
                    Ik gebruik soms mijn 550ex ipv mijn 580ex voor een ander effect dus go figure ...
                    Welk effect dan?
                    pixelpusher

                    Comment

                    Working...
                    X