Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ringflits

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ringflits

Iemand reeds ervaring met deze nieuwe ringflits ?http://www.fotosg.nl/product_info.ph...oducts_id=5489

Zowel als ervaringen ...
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Re: Ringflits

Lijkt me een koopje aan die prijs, heb interesse maar zou het natuurlijk ook is eerst graag zien. Ga topic op de voet volgen .

MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Ik vraag me af waar het slangske onder het gras zit ...
      een vergelijkbare oplossing van een ander merk kost al rap 2500€
      En nu voor de prijs van de flitser heb je de baterij, sturing, enz... erbij

Comment

niemand ?

Comment

een ander ding van ander merk is wel vaak 1200 ws en deze 400, dus voor studio erg goed, buiten gaat het wel, maar zal je vermogen te kort komen als je de zon wilt overstemmen.

Zelf geen ervaringen over, maar hoor er goede dingen over. AlienBees is ook een alternatief, hebben een 300ws voor 399 dollar. Wel invoeren etc.

Marco
          Nikon D3 - SB-800/900 - Nikon 50mm F1.8 - Nikon 24-70 - Nikon 105 VR macro - Nikon 70-200 VR - Nikon 85 mm F1.8 en nog wat zooi.

Comment

Ik denk dat je de prijsverhoudingen kan vergelijken zoals dat bij de studioflitsers het geval is? Bv. Elinchrom heeft een 300W van 900 euro, Falcon Eyes heeft ook 300W flitsers maar die kosten ongeveer 1/3 van die prijs. Vermoedelijk moet je het zo bekijken, snap je? Falcon Eyes is nu eenmaal een goedkoper merk. (Ik gebruik thuis zo'n duurdere Elinchrom naast twee goedkopere D-Lites van 400W. Die voelen echt plastiekerig aan, zijn minder stevig gebouwd dan die duurdere versie en hebben wat minder instelmogelijkheden maar uiteindelijk bekom ik wel hetzelfde resultaat.)

Op lange termijn ben ik ook wel geïnteresseerd in zo'n ringflits. Mocht je tot aankoop overgaan, wil ik wel eens graag komen kijken hoe goed dat ding werkt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door svc Bekijk bericht
              Ik denk dat je de prijsverhoudingen kan vergelijken zoals dat bij de studioflitsers het geval is? Bv. Elinchrom heeft een 300W van 900 euro, Falcon Eyes heeft ook 300W flitsers maar die kosten ongeveer 1/3 van die prijs. Vermoedelijk moet je het zo bekijken, snap je? Falcon Eyes is nu eenmaal een goedkoper merk. (Ik gebruik thuis zo'n duurdere Elinchrom naast twee goedkopere D-Lites van 400W. Die voelen echt plastiekerig aan, zijn minder stevig gebouwd dan die duurdere versie en hebben wat minder instelmogelijkheden maar uiteindelijk bekom ik wel hetzelfde resultaat.)

Op lange termijn ben ik ook wel geïnteresseerd in zo'n ringflits. Mocht je tot aankoop overgaan, wil ik wel eens graag komen kijken hoe goed dat ding werkt.
              Hehe !!
              Een goeie week geleden sta ik op locatie met 2 studioflitsers.
              Eén elichrom 500 watt en één Falconeyes 300 watt
              Ze werkten alle 2 op de stroomgroep.
              Uit een flitser kwam rook, raad eens uit welke ...
              Juist, uit die flitser waar elichrome op staat en die 3 keer zo veel kost als een falcon eyes ... Zo zie je maar !

Enfin.
              Ik kom gewoon even zeggen dat mijn ringflitser aangekomen is.
              Ik heb hem even op mijn toestel gezet, euh .. Eigenlijk heb ik mijn toestel aan de flitser gevezen ...

Je kan hem radiogestuurd laten werken of met een kabel ( gewone flitskabel ).
              De flitser is weldegelijk een grote ronde flitsbuis en geen 4 kleine flitserkes ( waar ik schrik van had ).

Zaterdag heb ik een model in de studio waar ik mijn flitser eens zal op uit testen...

Comment

Hier een klein testje met de ringflitser.
                Ik heb enkel een vinetering toegepast op de achtergrond!
                Voor de rest niks...

Comment

Geeft een mooi resultaat ...

Ik weet dat 1 van die P-magazine fotografen (ik denk Daniel dedave) altijd werkt met zo'n ringflits, zo zie je hem altijd staan op het meest desolate strand met die ringflits rond zijn camera ....

Lieven, al moet je wel oppassen dat vignettering niet in haar gezicht komt. Ik denk dat dit hier wel een beetje is want haar gezicht minder goed belicht dan de rest van haar lichaam ...
                  Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
                  Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

Comment

Haa, eindelijk iemand hem alvast heeft :P, ik zou heel graag meer resultaten zien van die ringflits Lieven. Graag ook buiten ! Hoop dat hij daar ook sterk genoeg voor is !Ik neem aan dat fullbody in studio niet zo'n probleem zal zijn !!

PS waar heb jij hem gekocht ? Ik zag dat bij FotoSG hij nog steeds in bestelling staat !
                    Workshops, zie website http://www.fotomon.nl http://www.albumverkoop.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door monsi Bekijk bericht
                      Haa, eindelijk iemand hem alvast heeft :P, ik zou heel graag meer resultaten zien van die ringflits Lieven. Graag ook buiten ! Hoop dat hij daar ook sterk genoeg voor is !Ik neem aan dat fullbody in studio niet zo'n probleem zal zijn !!

PS waar heb jij hem gekocht ? Ik zag dat bij FotoSG hij nog steeds in bestelling staat !
                      Bij fotoSG
                      Prima service trouwens !!!

ik had schrik om deze flitser te bestellen omdat hij pas op de makt zou komen.
                      Ik dacht " ik zal die flitser moeten betalen en binnen enkele maanden zal ik hem eens ergens krijgen "...
                      Dus ik mijn probleem aan die mensen uiteengedaan en ik kreeg een vriendelijke mail terug dat ik de flitser kon bestellen zonder op voorhand te betalen, en dat hij 4 dagen voor mij gereserveerd zou zijn...
                      Van zodra ik bericht kreeg dat de flitser binnen was, mijn overschrijving gedaan en de dag nadien had ik hem al ...

Dus de mannen van fotoSG

Comment

Heb ook al enkele malen bij FotoSG besteld, en de service is idd super. Mag ook weleens gezegd worden
                        Last edited by monsi; 17 juni 2007, 13:36.
                        Workshops, zie website http://www.fotomon.nl http://www.albumverkoop.nl

Comment

http://forums.dpreview.com/forums/re...3462940&page=2
                          make one yourself
                          Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
                          http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

Working...
                          X