Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Ik heb een vroegere versie van de Photo Trekker (niet de II dus)
Voordelen:
- de tas is zeer ruim en kan een extreem grote uitrusting huisvesten;
- de tas voelt ergonomisch veel beter op de rug dan mijn kleinere Computrekker of mijn vroegere Minitrekker;
- mag nog net mee op het vliegtuig.
Nadelen:
- vrij duur; maar daar is het je waarschijnlijk niet om te doen;
- vrij groot
- vrij zwaar leeggewicht (dit is het grootste nadeel).
Ik zou deze tas toch niet kunnen missen. Ik heb ze vorig jaar meegenomen op safari en het was een zegen om alles pasklaar bij de hand te hebben. Ideaal wanneer je over eigen vervoer beschikt. Voor reizen met openbaar vervoer is deze tas wel iets te zwaar.
Op een trektocht bleek deze tas wel vrij goed om dragen; de rug is zeer ergonomisch uitgekiend en is dan ook minder vermoeiend dan een kleinere tas.
Zeker geen miskoop.
Ik ben heel tevreden over deze rugzak. Je kan redelijk veel vrij comfortabel meenemen. Deze rugzak heeft een heel goed draagcomfort, zoals een echte trekkingrugzak . Maar als er 20kg in steekt is dat natuurlijk ook zwaar.
Ps. Mag toch zeker mee op vliegtuig als handbagage?
Vroeger wel ja
Nu weet ik het zo zeker niet meer,
Sinds ze hun veiligheids matregelen serieus verstreng hebben op afmetingen
Maar de rugzak zelf is
Alleen wat groot als ge juist maar uwe body en een lens moet meenemen
Ps. Mag toch zeker mee op vliegtuig als handbagage?
Daar zou ik nog niet zo zeker van zijn, volgens mij hangt dit veel af van de maatschapij waarmee je de lucht zoekt in te gaan...
Mijn ervaring heeft me geleerd daar geen enkel risico in te nemen en u mooi en netjes aan de max. afmetingen te houden.
Daar zou ik nog niet zo zeker van zijn, volgens mij hangt dit veel af van de maatschapij waarmee je de lucht zoekt in te gaan...
Mijn ervaring heeft me geleerd daar geen enkel risico in te nemen en u mooi en netjes aan de max. afmetingen te houden.
Mijn gedacht hé...
Groeten.
Van afmetingen zit deze goed denk ik, maar gewicht kan een probleem zijn.
Vorig jaar meegenomen met Lufthansa en South African Airways.
Geen opmerkingen met betrekking tot de afmetingen. In Zaventem wel opmerkingen gehad inzake het overgewicht van 12 kg ipv 8 kg.
Vorig jaar meegenomen met Lufthansa en South African Airways.
Geen opmerkingen met betrekking tot de afmetingen. In Zaventem wel opmerkingen gehad inzake het overgewicht van 12 kg ipv 8 kg.
Ik los dit vrij eenvoudig op door alvorens in te checken diverse lenzen en andere rommel in mijn fotovest te duwen (24-105, 10-22, 420EX, 1.4X, batterijen) en aan riem te hangen (PD70X, G6).
Je zal verbaasd zijn hoeveel lichter je rugzak plots is.
Eenmaal voorbij check-in, gaat alles terug op zijn plaats.
Moet zeggen : ik heb nog nooit problemen gehad - ook niet met Phototrekker classic. (Bestemmingen : meermaals Spanje (Iberia en Ryanair), Griekenland, Roemenie, Turkije).
:::: Canon :::: 1D MkII N :::: Lenzen :: 17-40 4.0│24-105 4.0 IS│70-200 2.8 IS│100-400 4.5-5.6 IS :::: Varia ::::: 1.4 X│1.7 X│2.0 X│420EX│G6
Heb mijn LowePro ondertussen ontvangen en één nadeel ondervonden namelijk waarom het niet mogelijk is om het harnas te verwijderen van de rugzak.
Dit zou toch moeten kunnen voor een tas van deze prijs en zou zo éénvoudiger zijn om de tas te dragen als je hem niet als rugzak wenst te gebruiken.
Heb mijn LowePro ondertussen ontvangen en één nadeel ondervonden namelijk waarom het niet mogelijk is om het harnas te verwijderen van de rugzak.
Dit zou toch moeten kunnen voor een tas van deze prijs en zou zo éénvoudiger zijn om de tas te dragen als je hem niet als rugzak wenst te gebruiken.
Bij versie II kan dat idd niet, oude versie kon dat wel. Photo Trekker Classic kan dit wel, ook de Think Tank Airport Acceleration (deze twee hebben mijn voorkeur voor vliegreizen).
:::: Canon :::: 1D MkII N :::: Lenzen :: 17-40 4.0│24-105 4.0 IS│70-200 2.8 IS│100-400 4.5-5.6 IS :::: Varia ::::: 1.4 X│1.7 X│2.0 X│420EX│G6
Een kleine oplossing voor het in de weg hangen van het harnas,
Als al de riemen van het harnas goed afgesteld zijn op uw afmetingen,
Ze gewoon (buikgordel + schouder riemen) rond de Photo Trekker omdraaien en vast maken, zoals ge de rugzak zelf op uwe rug draagt maar dan omgekeerd rond de Photo Trekker,
Dan heb ge zo geen op de grond sleurende riemen meer, als ge de Photo Trekker met een van de twee handvatten of met de aparte schouderriem draagt.
Een kleine oplossing voor het in de weg hangen van het harnas,
Als al de riemen van het harnas goed afgesteld zijn op uw afmetingen,
Ze gewoon (buikgordel + schouder riemen) rond de Photo Trekker omdraaien en vast maken, zoals ge de rugzak zelf op uwe rug draagt maar dan omgekeerd rond de Photo Trekker,
Dan heb ge zo geen op de grond sleurende riemen meer, als ge de Photo Trekker met een van de twee handvatten of met de aparte schouderriem draagt.
Comment