Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lowepro Photo Trekker AW II Black

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lowepro Photo Trekker AW II Black

    Hallo

    Iemand die deze tas gebruikt?
    Zou me er één wensen te kopen maar toch eens navraag hier over de voor en of nadelen van deze tas.
    Groetjes Peter.
    http://www.chernobyl.be

  • #2
    Re: Lowepro Photo Trekker AW II Black

    Hoi

    Ik heb deze verkocht aan JEPE hier op het forum.

    De reden dat ik hem verkocht heb is simpel.De tas is te zwaar geladen voor mijn slechte rug.

    Sven

    Comment


    • #3
      Re: Lowepro Photo Trekker AW II Black

      Ik heb een vroegere versie van de Photo Trekker (niet de II dus)

      Voordelen:
      - de tas is zeer ruim en kan een extreem grote uitrusting huisvesten;
      - de tas voelt ergonomisch veel beter op de rug dan mijn kleinere Computrekker of mijn vroegere Minitrekker;
      - mag nog net mee op het vliegtuig.

      Nadelen:
      - vrij duur; maar daar is het je waarschijnlijk niet om te doen;
      - vrij groot
      - vrij zwaar leeggewicht (dit is het grootste nadeel).

      Ik zou deze tas toch niet kunnen missen. Ik heb ze vorig jaar meegenomen op safari en het was een zegen om alles pasklaar bij de hand te hebben. Ideaal wanneer je over eigen vervoer beschikt. Voor reizen met openbaar vervoer is deze tas wel iets te zwaar.
      Op een trektocht bleek deze tas wel vrij goed om dragen; de rug is zeer ergonomisch uitgekiend en is dan ook minder vermoeiend dan een kleinere tas.
      Zeker geen miskoop.
      Last edited by Leopard; 20 april 2007, 11:11.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #4
        Re: Lowepro Photo Trekker AW II Black

        Ik ben heel tevreden over deze rugzak. Je kan redelijk veel vrij comfortabel meenemen. Deze rugzak heeft een heel goed draagcomfort, zoals een echte trekkingrugzak . Maar als er 20kg in steekt is dat natuurlijk ook zwaar.
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

        Comment


        • #5
          Re: Lowepro Photo Trekker AW II Black

          Ok, bedankt voor jullie reactie.
          Zal deze dan maar bestellen.

          Ps. Mag toch zeker mee op vliegtuig als handbagage?
          Groetjes Peter.
          http://www.chernobyl.be

          Comment


          • #6
            Re: Lowepro Photo Trekker AW II Black

            Oorspronkelijk geplaatst door xeonbb.net Bekijk bericht
            Ps. Mag toch zeker mee op vliegtuig als handbagage?
            Vroeger wel ja
            Nu weet ik het zo zeker niet meer,
            Sinds ze hun veiligheids matregelen serieus verstreng hebben op afmetingen
            Maar de rugzak zelf is
            Alleen wat groot als ge juist maar uwe body en een lens moet meenemen

            Comment


            • #7
              Re: Lowepro Photo Trekker AW II Black

              Oorspronkelijk geplaatst door xeonbb.net Bekijk bericht
              Ps. Mag toch zeker mee op vliegtuig als handbagage?
              Daar zou ik nog niet zo zeker van zijn, volgens mij hangt dit veel af van de maatschapij waarmee je de lucht zoekt in te gaan...
              Mijn ervaring heeft me geleerd daar geen enkel risico in te nemen en u mooi en netjes aan de max. afmetingen te houden.

              Mijn gedacht hé...

              Groeten.
              KEEP THE SPIRIT HIGH AND KEEP ON CAPTURING!!!
              http://www.photopat.be

              Comment


              • #8
                Re: Lowepro Photo Trekker AW II Black

                Oorspronkelijk geplaatst door paepke Bekijk bericht
                Daar zou ik nog niet zo zeker van zijn, volgens mij hangt dit veel af van de maatschapij waarmee je de lucht zoekt in te gaan...
                Mijn ervaring heeft me geleerd daar geen enkel risico in te nemen en u mooi en netjes aan de max. afmetingen te houden.

                Mijn gedacht hé...

                Groeten.
                Van afmetingen zit deze goed denk ik, maar gewicht kan een probleem zijn.
                Groetjes Peter.
                http://www.chernobyl.be

                Comment


                • #9
                  Re: Lowepro Photo Trekker AW II Black

                  Oorspronkelijk geplaatst door xeonbb.net Bekijk bericht
                  Van afmetingen zit deze goed denk ik, maar gewicht kan een probleem zijn.
                  Als ze de puntjes op de i zetten,zijn de afmetingen niet goed.
                  Het gewicht hangt van de maatschappij en ticket af.
                  BD0497BE : Nikon body + glas
                  www.RudyVerrijt.info

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lowepro Photo Trekker AW II Black

                    Vorig jaar meegenomen met Lufthansa en South African Airways.
                    Geen opmerkingen met betrekking tot de afmetingen. In Zaventem wel opmerkingen gehad inzake het overgewicht van 12 kg ipv 8 kg.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lowepro Photo Trekker AW II Black

                      Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                      Vorig jaar meegenomen met Lufthansa en South African Airways.
                      Geen opmerkingen met betrekking tot de afmetingen. In Zaventem wel opmerkingen gehad inzake het overgewicht van 12 kg ipv 8 kg.
                      Ik los dit vrij eenvoudig op door alvorens in te checken diverse lenzen en andere rommel in mijn fotovest te duwen (24-105, 10-22, 420EX, 1.4X, batterijen) en aan riem te hangen (PD70X, G6).

                      Je zal verbaasd zijn hoeveel lichter je rugzak plots is.

                      Eenmaal voorbij check-in, gaat alles terug op zijn plaats.


                      Moet zeggen : ik heb nog nooit problemen gehad - ook niet met Phototrekker classic. (Bestemmingen : meermaals Spanje (Iberia en Ryanair), Griekenland, Roemenie, Turkije).
                      :::: Canon :::: 1D MkII N
                      :::: Lenzen :: 17-40 4.0│24-105 4.0 IS│70-200 2.8 IS│100-400 4.5-5.6 IS
                      :::: Varia ::::: 1.4 X│1.7 X│2.0 X│420EX│G6

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lowepro Photo Trekker AW II Black

                        Heb mijn LowePro ondertussen ontvangen en één nadeel ondervonden namelijk waarom het niet mogelijk is om het harnas te verwijderen van de rugzak.
                        Dit zou toch moeten kunnen voor een tas van deze prijs en zou zo éénvoudiger zijn om de tas te dragen als je hem niet als rugzak wenst te gebruiken.
                        Groetjes Peter.
                        http://www.chernobyl.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lowepro Photo Trekker AW II Black

                          Oorspronkelijk geplaatst door xeonbb.net Bekijk bericht
                          Heb mijn LowePro ondertussen ontvangen en één nadeel ondervonden namelijk waarom het niet mogelijk is om het harnas te verwijderen van de rugzak.
                          Dit zou toch moeten kunnen voor een tas van deze prijs en zou zo éénvoudiger zijn om de tas te dragen als je hem niet als rugzak wenst te gebruiken.
                          Bij versie II kan dat idd niet, oude versie kon dat wel. Photo Trekker Classic kan dit wel, ook de Think Tank Airport Acceleration (deze twee hebben mijn voorkeur voor vliegreizen).
                          :::: Canon :::: 1D MkII N
                          :::: Lenzen :: 17-40 4.0│24-105 4.0 IS│70-200 2.8 IS│100-400 4.5-5.6 IS
                          :::: Varia ::::: 1.4 X│1.7 X│2.0 X│420EX│G6

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lowepro Photo Trekker AW II Black

                            Oorspronkelijk geplaatst door xeonbb.net Bekijk bericht
                            Heb mijn LowePro ondertussen ontvangen en één nadeel ondervonden namelijk waarom het niet mogelijk is om het harnas te verwijderen van de rugzak.
                            Dit zou toch moeten kunnen voor een tas van deze prijs en zou zo éénvoudiger zijn om de tas te dragen als je hem niet als rugzak wenst te gebruiken.
                            Een kleine oplossing voor het in de weg hangen van het harnas,
                            Als al de riemen van het harnas goed afgesteld zijn op uw afmetingen,
                            Ze gewoon (buikgordel + schouder riemen) rond de Photo Trekker omdraaien en vast maken, zoals ge de rugzak zelf op uwe rug draagt maar dan omgekeerd rond de Photo Trekker,
                            Dan heb ge zo geen op de grond sleurende riemen meer, als ge de Photo Trekker met een van de twee handvatten of met de aparte schouderriem draagt.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lowepro Photo Trekker AW II Black

                              Oorspronkelijk geplaatst door JonD Bekijk bericht
                              Een kleine oplossing voor het in de weg hangen van het harnas,
                              Als al de riemen van het harnas goed afgesteld zijn op uw afmetingen,
                              Ze gewoon (buikgordel + schouder riemen) rond de Photo Trekker omdraaien en vast maken, zoals ge de rugzak zelf op uwe rug draagt maar dan omgekeerd rond de Photo Trekker,
                              Dan heb ge zo geen op de grond sleurende riemen meer, als ge de Photo Trekker met een van de twee handvatten of met de aparte schouderriem draagt.
                              Dat is nog een idee, thx. Ga dit eens testen.
                              Groetjes Peter.
                              http://www.chernobyl.be

                              Comment

                              Working...
                              X