Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Handriem E1 voor canon 30D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Handriem E1 voor canon 30D

    Gebruikt iemand die handriem bij zijn 30D? Is dat een handig iets? Ik vraag me af hoe je die eigenlijk bevestigd want ik zie maar 1 mogelijkheid: nl daar waar de halsriem bevestigd is. Moet er dan misschien ook nog een grip op?

    Voorbeeld van zo'n grip hier te zien:
    www.digitalstreet.nl/product_info.php?products_id=1603

  • #2
    Re: Handriem E1 voor canon 30D

    Ik gebruik die op een 10D, maar daar heb je idd nog een grip voor nodig, anders kun je het onderste riempje nergens aan vastmaken...

    Als ik een reeks foto's maak, dan koppel ik een stuk van de draagriem los en gebruik alleen de handstrap: werkt gemakkelijk en comfortabel en geen kans dat je de cam kwijtgeraakt...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Re: Handriem E1 voor canon 30D

      Bedankt voor de vlugge reactie. Een handriem lijkt me inderdaad handig maar zonder grip zal het dus niet gaan hé.

      Comment


      • #4
        Re: Handriem E1 voor canon 30D

        Er bestaan nog van die varianten die via een koppeling vastgemaakt worden in de statiefschroef, maar dat lijkt mij absoluut niet handig... De camera kan niet goed meer blijven staan, en het is effectief een extra blokje onderaan de cam (en dus niet even groot als de cam en niet mooi aansluitend)...

        Voor mij is die grip geen "handicap", integendeel, ik kan het niet gewoon worden om met de camera te fotograferen zonder grip... Is een kwestie van gewoont en grote handen waarschijnlijk... De volgende keer moet dan maar een 1-reeks, daar zit de grip ingebouwd
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment


        • #5
          Re: Handriem E1 voor canon 30D

          Zelf gebruik ik deze al geruime tijd en hij komt er gewoon niet meer af,Uw camera zit gewoon vast aan je hand.Je kan gewoon met een hand opnamen maken ( onder bepaalde omstandigheden uiteraard) gewoon aankopen!!!!!!
          Zo objectief als mijn objectieven.....
          bd 616 be MVG Jan

          Comment


          • #6
            Re: Handriem E1 voor canon 30D

            Als ik veel moet fotograferen op 1 plek, dan draai ik mijn draagriem een 5tal keer rond mijn arm, en maak er zo een handstrap van. Het is niet direct de meest stabiele bevestiging, maar hij is toch nog nooit los gekomen. IMO werkt het zo veel vlotter dan dat je de camera rond je nek hebt hangen.

            Ik zal misschien naar de toekomst toe toch maar eens uitkijken naar een grip en een échte handstrap

            Comment


            • #7
              Re: Handriem E1 voor canon 30D

              een handstrap is enorm handig, maar ik gebruik hem wel samen met mijn neckstrap, want soms is het toch nog wel handig als je je camera rond de nek kan hangen.
              als ik nu zou moeten kiezen welke weg gaat, dan is het de neckstrap

              een handstrap is zoals een grip of in raw fotograferen, of als klikpedalen op een mountainbike... eens je het geprobeerd hebt, wil je niets anders meer
              5DmkIII en wat glas

              Comment


              • #8
                Re: Handriem E1 voor canon 30D

                Ik heb de 30D nog maar een paar dagen en ik vind hem nu al zwaar (zeker met mijn macro lens er op). Ik denk dat als ik er een grip op doe, het niet meer te doen is

                Comment


                • #9
                  Re: Handriem E1 voor canon 30D

                  Oorspronkelijk geplaatst door linda Bekijk bericht
                  Ik heb de 30D nog maar een paar dagen en ik vind hem nu al zwaar (zeker met mijn macro lens er op). Ik denk dat als ik er een grip op doe, het niet meer te doen is
                  ik heb mijn toestel graag zwaar.
                  als ik de d70 van een vriend van mij vastpak ben ik bang dat ik hem in twee ga breken
                  5DmkIII en wat glas

                  Comment


                  • #10
                    Re: Handriem E1 voor canon 30D

                    Oorspronkelijk geplaatst door linda Bekijk bericht
                    Ik heb de 30D nog maar een paar dagen en ik vind hem nu al zwaar (zeker met mijn macro lens er op). Ik denk dat als ik er een grip op doe, het niet meer te doen is
                    Gezien je naam vermoed ik dat je een vrouw bent

                    De camera is inderdaad zwaar met een stevige lens erop. Wat je wel zult merken is dat je met grip en strap veel meer grip hebt op de camera. Ik vind de combinatie veel makkelijker te hanteren dan zonder grip.

                    En het gewicht heeft ook een heel groot voordeel: het wordt stabieler
                    Groeten,

                    Albert Jan

                    Website AJH
                    lidnummer: BD0371NL

                    Comment

                    Working...
                    X