Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon ip4000 printer, slechte resulaten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon ip4000 printer, slechte resulaten

    Ik gebruik voor het printen van mijn foto's de Canon Ip4000 printer.
    Als fotopapier gebruik ik het Sihl fotopapier.
    De inkt die ik ebruik is van MVCD.

    Zowel van het Sihl fotopapier als ook de inkt van MVCD woirdt hier op het forum vaak positief beoordeeld.

    De printresulaten zijn mijn afdrukken zijn echter niet goed.
    Foto's hebben onnatuurlijke kleuren.

    Ligt de oorzaak nu aan de printer en moet ik op zoek gaan naar een betere?
    Of.. ligt het aan de inkt?
    Overigens heb ik ook Canan photo paper pro geprobeerd met de MVCD inkten.
    Ik vond toen het resultaat nog slechter.

    Ik kan natuurlijk alle inktcartridge's vervangen door orginene Canon.
    Maar als het resultaat dan nog slecht is, is dat natuurlijk zonde van het geld.
    Dat kan ik dan beter bij een nieuwe printer leggen.

    En dan komt ook de vraag... welke printer levert goede fotoprints af?

    Peter.
    www.dpix.nl event photography

  • #2
    Re: Canon ip4000 printer, slechte resulaten

    Vraag: heb je ooit al goede prints gemaakt met deze printer? Er zat in de doos toch originele inkt en testpapier?

    Vraag: maak je bij het printen gebruik van profielen? Zo niet, neem hier dan eerst eens een kijkje.
    "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
    Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
    Uit: Apocrief

    Comment


    • #3
      Re: Canon ip4000 printer, slechte resulaten

      Deze printer heeft voorheen wel goede prints geprint.
      Ik werk zonder printerprofiel voor deze setup (MVCD inkt en Sihl papier).
      Maar maakt een printerprofiel zoveel verschil?

      Peter.
      www.dpix.nl event photography

      Comment


      • #4
        Re: Canon ip4000 printer, slechte resulaten

        Gebruik eerst originele inkt en kwaliteitspapier en trek dan je conclusies...
        Het heeft geen zin over "profielen" te praten als je niet met het beste materiaal werkt.
        Vraag is of "goedkope" inkt en papier op het einde van de rit wel zo "goedkoop" is?...

        Comment


        • #5
          Re: Canon ip4000 printer, slechte resulaten

          Werk je al lang met dat papier ? , gisteren per toeval een print gemaakt op een een papier die hier nog rondslingerde was om bij te wenen kleur trok er langs geen kanten meer op, dan maar mijn vertrouwde papier gebruikt (aldi) en alle problemen waren van de baan gebruik overigens de ip 5000 met pelican of sigma inkt t.o.v. de canon inkt zie ik niet echt een verschil.
          mvg Luc.
          BD0407BE * Canon EOS 40D -Canon Eos 5D mkIV Camouflage -Luc David Photography

          Comment


          • #6
            Re: Canon ip4000 printer, slechte resulaten

            Heeft het hier soms mee te maken? In deze post wordt gewag gemaakt van problemen met mvcd-inkt.
            "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
            Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
            Uit: Apocrief

            Comment


            • #7
              Re: Canon ip4000 printer, slechte resulaten

              Iedere printer zal min of meer aanvaardbare resultaten geven met de originele inkt ! Jij vervangt de inkt, en de resultaten zijn ernaar .....

              Op je vraag welke printer geeft goede prints kan ik zeggen dat ik met mijn Epson R2400 en met de originle inkt en papier Smooth Pearl van Ilford zeer goede resultaten haal .

              Bespaar nooit op inkten en papier, dat is een valse besparing want je gooit veel weg en het resultaat is toch niet dat en is gewoonlijk ook veel beperkter houdbaar in tijd dan een afdruk met originele inkten .

              MVG, Jeff
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment


              • #8
                Re: Canon ip4000 printer, slechte resulaten

                Na heel veel experimenteren ben ik erachter gekomen dat de papierinstelling Photo Paper Pro de oorzaak is.
                Dit ICC profiel is dus niet in orde.... vreemd.
                Kijk is voor Glossy paper is de afdruk ineens wel goed.

                Ik heb bij Canon via hun actie een foto laten afdrukken met een IP5300.
                Het resultaat is nu nagenoeg hetzelfde.
                Grijs is nu ook echt grijs, zonder kleurzweem.

                Peter.
                www.dpix.nl event photography

                Comment


                • #9
                  Re: Canon ip4000 printer, slechte resulaten

                  Oorspronkelijk geplaatst door scannie Bekijk bericht
                  Na heel veel experimenteren ben ik erachter gekomen dat de papierinstelling Photo Paper Pro de oorzaak is.
                  daarvoor dienen nu net die profielen

                  1 type inkt, 1 type papier en 1 profiel
                  foto als spiegel of als venster?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon ip4000 printer, slechte resulaten

                    Lijkt me ook sterk dat de printer slechte prints maakt, ik print gewoonlijk rechtstreeks van de camera (pictbridge) naar het toestel met papier van Canon, ilford en van het huismerk van de Makro en nooit problemen mee gehad en van uitstekende kwaliteit.
                    Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
                    Website : http://runaque.deviantart.com/

                    Comment

                    Working...
                    X