Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

geheugenkaartjes voor EOS 10D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• geheugenkaartjes voor EOS 10D

Hallo Iedereen,

Ik ben al enkele jaren de trotse bezitter van een 10D, maar ben pas sinds kort gaan fotograferen in RAW.
    Nu ondervind ik daar wel het voordeel van in het nabewerken, maar het nadeel is dat mijn 512MB en 1GB geheugenkaartjes wel heel snel vol zijn.

Nu is mijn vraag, kan ik eender welke CF kaart gebruiken in mijn 10D, of is er een beperking? Ik heb daar ooit eens iets van gehoord dacht ik, maar nu ik het nodig heb vind ik daar niets meer van terug.

ik zou namelijk voor 4GB of 8GB CF kaartjes willen gaan (EXTREME III of IV), omdat ik in de toekomst (binnen dit en een jaar) een 1D MK III wil aanschaffen, en dan kan ik die CF-kaartjes zonder probleem overdragen, zonder opnieuw met een geheugentekort te zitten.

alvast bedankt
    David Goovaerts
    Canon EOS 1DsmkIII & 1Dx, L lenzen

Re: geheugenkaartjes voor EOS 10D

Ik maak gebruik van 2 en 4 GB kaartjes (Ultra II van Sandisk) In combinatie met een Canon 10D. Persoonlijk zou ik nu nog geen 8GB kaartjes kopen Ultra II of III als je die nu niet direct nodig hebt. Koop er enkele van 4 GB en pas als je je nieuwe camera hebt schaf je dan neiuwere kaartjes aan. Tegen dan zijn ze misschien weer wat sneller maar waarschijnlijk ook goedkoper.
    Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

Bezoek mijn foto's online

Comment

Re: geheugenkaartjes voor EOS 10D

Alvast bedankt voor je respons Karlito,

Nu weet ik intussen dat grotere kaarten geen probleem vormen.

of het nu de 4 of 8 GB kaartjes gaan worden dat weet ik nog niet,
      maar ik leun inderdaad dichter bij de 4GB kaartjes, aangezien deze bij geheugenkaart in aanbieding zijn (119,90Euro voor 2)

groetjes
      David Goovaerts
      Canon EOS 1DsmkIII & 1Dx, L lenzen

Comment

Working...
      X