Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goed balhoofd voor 500mm f4..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Goed balhoofd voor 500mm f4..

    afblijven van Benro, slecht spul (en ja, ik spreek uit eigen ondervinding)

    Comment


    • #17
      Re: Goed balhoofd voor 500mm f4..

      Ik ben heel erg kontent met m'n RSS BH55 kop. Ik gebruik die met een Gitzo 1505MKII ( nog zo'n zwaar metalen ding ) , een carbon versie zou intressanter zijn ware het niet dat zo'n ding een fortuin kost
      Ik gebruik deze combinatie met tevredenheid met een 300 2.8 lens in combinatie met extenders maar qua gewicht zal dit niet veel schelen denk ik.
      Berg alvast je droom maar op om die 055PROB te gebruiken met zo’n 500mm kanon, sterker nog ik zou het niet durven om zo’n lens op dergelijk statief te plaatsen…
      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

      Comment


      • #18
        Re: Goed balhoofd voor 500mm f4..

        Oorspronkelijk geplaatst door fotofiel Bekijk bericht
        afblijven van Benro, slecht spul (en ja, ik spreek uit eigen ondervinding)
        Geen idee welke kop jij had?. Ik heb de Bero Ks-1 en is een fantastische hoofd. Zelfs met de 30d en de 400L en de rugtas met 8 kg rest materiaal aan de lens hangen zonder dat er beweging in komt. De afwerking van de kop is heel netjes, en de beweging van de kogel is mooi soepel zonder haperingen. Met weinig draai kracht aan vastzetmoer is de kop in de juiste positie vastzetten zonder verspringenen. Kortom een hele goede kop dat is mijn ervaring.
        Mvg, drh

        "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

        Comment


        • #19
          Re: Goed balhoofd voor 500mm f4..

          Lees en huiver, een test die veel duidelijk maakt.



          andere testen staan ook in mijn statievenverhaal op m'n site.
          Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

          Comment


          • #20
            Re: Goed balhoofd voor 500mm f4..

            Inderdaad is het 055PROB statief van manfrotto te licht voor 500mm lenzen.

            Ik zou zeggen tot 400 mm is er geen probleem maar eens je daar boven komt....

            Ik heb mijn canon 30D met 400mm lens op zo een 055PROB statief staan in combinatie met een balhoofd als ik in mijn tentje zit.

            Werkt prima.

            Maar nu ik de 300-800mm sigma heb is dit statief veel te licht, zelfs het balhoofd is levensgevaarlijk met deze lens.

            Met een balhoofd heb je kans dat je vingers worden gebroken, als de lens doorslaat naar eender welke richting.

            Hou maar eens een kleine 7 kg in balans als je het balhoofd losdraait.

            Deze zware lenzen moeten hangen, in een soort schommel hangen, zodat je geen moeite/kracht moet doen om ze in evenwicht te houden.

            Op een balhoofd staan deze lenzen en moet je redelijk veel kracht gebruiken om ze in evenwicht te houden. Komen ze iets over het loodpunt/zwaartepunt dan hebben ze de neiging om door te slaan, te kantelen.

            Vingers en glaswerk konden dan wel eens beschadigd worden.

            Als je met zwaardere lenzen werkt is er maar één oplossing en dat is een Wimberly WH-200 in combinatie met een stabiel statief.
            Groetjes
            ----JO

            Comment


            • #21
              Re: Goed balhoofd voor 500mm f4..

              Ik heb me de Manfrotto 393 Heavy Lens Support aangeschaft,in de korte tijd dat ik het gebruik nu ben ik er blij mee.we zullen wel zien wat het heeft na een tijdje...
              website: www.stijnboelens.com

              Comment

              Working...
              X