Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitser voor K10D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Flitser voor K10D

Ik ben, nog steeds, op zoek naar een flitser voor mijn K10D. Nu heeft Pentax er zelf 2 die in aanmerking zouden komen de AF540FGZ en de AF360FGZ. Deze zijn echter vrij prijzig. Zijn er alternatieven? Ik vond op internet een Sigma EF-500 DG super. Deze heeft een hoog richtgetal, vergelijkbaar met de Pentax AF540FGZ en is een stuk goedkoper.
    Zijn er misschien nog andere mogelijkheden.
    Wie heeft er goede raad?

Re: Flitser voor K10D

Voor andere merken dan Nikon en Canon moet je blijkbaar niet op dit forum zijn.
    Jammer.

Comment

Sorry, tijdje niet hier geweest. Andere dingen aan 't hoofd.

Pentax heeft een nieuwe flitser aangekondigd die misschien meer in je budget valt?
      ziehier: AF200FG

Nogal beperkt van mogelijkheden, slechts richtgetal 20 en bovendien geen tilt of swivel. Allicht kan hij wel als wireless controller worden gebruikt, zodat hij een oplossing kan bieden voor alle niet-*istD/K10D Pentaxians die wireless willen flitsen. Ook biedt hij wat meer kracht, dus ook K10D-gebruikers die wireless fill-in willen flitsen zullen er allicht mee worden gebaat (nu geeft de interne flitser soms niet genoeg licht opdat de wireless flits het controle signaal detecteert bij daglicht).

Bij de andere merken heb je voor zover ik weet enkel de Sigma die P-TTL doet... Maar ik meen ergens te hebben gelezen dat ook Metz met een P-TTL flits zou gaan uitkomen... Nog niks concreets van gezien echter.

hth, Wim
      Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reintje Bekijk bericht
        Voor andere merken dan Nikon en Canon moet je blijkbaar niet op dit forum zijn.
        Jammer.
        Persoonlijk zou ik voor de sigma gaan.
        Lijk me erg veel bang for the bucks te hebben.

Ofwel proberen ergens 2 de hands zo'n pentax flitser vast te krijgen (hoewel ik denk dat dat moeilijk zal worden).

Comment

Ik was me nu ook aan het kijken voor een flitser voor m'n K10D , maar vind ze ook echt prijzig.Heeft er misschien al iemand ervaring met de SIGMA Flitser EF500 DG Super

Comment

Heb de SIGMA Flitser EF500 DG Super sinds 2003 in gebruik , gaf wel meerdere malen problemen op mijn Nikon cameras, In 2005 overgestapt naar de SB800 en deze werk feilloos. De Sigma gebruik ik nu uitsluitend op statief en paraplu via IR. Dus niet meer gekoppeld aan camera.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door De Jos Bekijk bericht
              Ik was me nu ook aan het kijken voor een flitser voor m'n K10D , maar vind ze ook echt prijzig.Heeft er misschien al iemand ervaring met de SIGMA Flitser EF500 DG Super
              Die schijnt wel goed te werken, maar ik geloof dat er een firmware upgrade of zo nodig is om 'm van alle functies op de K10D gebruik te laten maken (o.a. wireless). Hoe je die installeert op een flash weet ik niet, ik veronderstel dat dat in service moet gebeuren?

Wim
              Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

soligor heeft ook een P-ttl en deze wordt ook onder de naam exacta verkocht!

De complete informatie bij soligor.

Voor 89 Eurie valt de prijs wel mee dacht ik zo!

mvgr Walter
                ~ Canon + weinig glaswerk

WalterSoestbergen.nl website = vernieuwd

Comment

Hoi,

heb eind Juli een Sigma dg super aangeschaft, en tot nu toe ben ik er tevreden van.

Het enige mindere aan dat ding is de bijgeleverde handleiding (vind ik beneden alle maat).

Direct fotograferen geen probleem, bounce flash geeft soms underexposure, maar dat is met de ev wat aan te passen te corrigeren.

Ik gebruik de flash hoofdzakelijk met een lumiquest softbox bij macro fotografie.
                  Ronny

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rhermans Bekijk bericht
                    Hoi,

heb eind Juli een Sigma dg super aangeschaft, en tot nu toe ben ik er tevreden van.

Het enige mindere aan dat ding is de bijgeleverde handleiding (vind ik beneden alle maat).
                    Nou ja, die handleidingen bij de flitsers van Pentax zijn minimaal net zo beroerd, geloof me
                    www.indetailfotografie.nl

Comment

Working...
                    X