Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flits Pentax K100

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Flits Pentax K100

Hey

Ben deze middag bij Grobet is gaan informeren voor een flitser voor mijn digicam. De vriendelijke verkoper vertelde me dat ik in géén geval mocht gaan voor de merk-vreemde flashkes (bv. Sigma, Sunpack, ...). Enkel de flitsen van Pentax zouden me voldoening schenken. De prijs van deze dingen is tov de andere wel bijna maal twee.
    Dus daarom mijn vraag: iemand ervaring met Sigma-, Sunpack-, Metzflitsen?
    Tips ivm de aankoop van een opzetflits voor Pentax zijn uiteraard steeds welkom.

Alvast bedankt.

Grtz
    E
    Pentax K100D + kitlens /Tamron 28-200/Pentax SMC 50mm/Vivitar 135mm/Tokina 24mm/Pentax F 28-80/Sigma 28mm 1.8/Tamrac Velocity 8/Crumpler Pretty Boy 4000/Lowpro CompuDayPack

Re: Flits Pentax K100

De Pentax flitsen zullen wel heel goed presteren, maar je moet even bedenken of je dat wel nodig zal hebben.
    Een andere flits (ik denk bv. aan een sigma ef500super) zal ook zeker niet slecht presteren (heeft ook ttl) en is een HEEL stuk goedkoper, op die manier kan je bv. het geld wat je overhoudt uitgeven aan iets anders wat je ook nodig hebt (en ik neem aan dat je niet lang zal moeten nadeken om op iets te komen ).

Jij moet het weten, de pentax flitsen ZIJN goed.
    Maar dat wil niet zeggen dat een sigma, metz of eender welk merk minder is.

ps: ik heb zelf een metz flits op mijn DL en ik was hier wel tevreden over alleen beschikte hij niet over TTL waardoor hij er soms al eens langs zat.
    Maar zelfs gewoon op A-stand had ik normaal goed belichtte beelden.

Comment

Working...
    X