Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Snelheid van Sandisk CF kaartjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Snelheid van Sandisk CF kaartjes

Kort vraagje:

Ik heb nu een Sandisk Extreme III in mijn 400D zitten.

Als ik een Extreme IV zou gaan gebruiken, zou ik dan veel verschil zien in de schrijfsnelheid of word die dan gelimiteerd door de schrijfsnelheid van de 400D zelf?

En wat is precies het verschil in snelheid tussen de Extreme III/IV en de Ultra II?

Is "Ultra" sneller of juist minder snel?

Thanks in advance,
    P.

Re: Snelheid van Sandisk CF kaartjes

Ultra 2 is al sneller dan de camera dus. Voordeel van snellere kaart is het snellere overzetten op de pc als je een kaartlezer hebt...
    Canon 5D2 17-40L, 24-105L, 70-300, 14 2.8L, 24 2.8, 50 1.8, 135 2.0L, 8 peleng, 430EX, ST-E2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door qless Bekijk bericht
      Ultra 2 is al sneller dan de camera dus. Voordeel van snellere kaart is het snellere overzetten op de pc als je een kaartlezer hebt...
      haha, ik vermoedde al zoiets na het lezen van een aantal andere threads. Wou het toch even vragen voor de zekerheid.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door qless Bekijk bericht
        Ultra 2 is al sneller dan de camera dus.
        Is dit zo? Heb dit nog niet gelezen (zal mss wel aan mij liggen )
        Canon Eos 80D / Canon EF-S 10-22 / Canon EF-S 17-55 f2.8 IS / Canon EF 50 f1.4 / Canon EF 70-300 IS / Lowepro Nova 5 AW / Lowepro Slingshot 3 AW
        http://www.orlik.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ParadoX Bekijk bericht
          Kort vraagje:

Ik heb nu een Sandisk Extreme III in mijn 400D zitten.

Als ik een Extreme IV zou gaan gebruiken, zou ik dan veel verschil zien in de schrijfsnelheid of word die dan gelimiteerd door de schrijfsnelheid van de 400D zelf?

En wat is precies het verschil in snelheid tussen de Extreme III/IV en de Ultra II?

Is "Ultra" sneller of juist minder snel?

Thanks in advance,
          P.

Ultra II: 10MB/9MBsecond read/write
          Extreme III: Min 20MB/second sequential read and write
          Extreme IV: Read and write performance of 40MB/sec with ESP Technology

Bron: www.sandisk.com

mvg,
          2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henk_01 Bekijk bericht

mvg,
            Bedankt. Heb de Extreme III 2GB ondertussen besteld bij konijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henk_01 Bekijk bericht

mvg,

Niet alleen de snelheid is belangrijk maar ook de prijs

De going prijs voor een 2GB SanDisk CF kaart is

Euro 28,50 voor een Ultra II

Euro 35,- voor een SanDisk Extreme III

Euro 49,- voor een SanDisk Extreme IV

Dan is de keuze snel gemaakt.
              Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Bedankt. Heb de Extreme III 2GB ondertussen besteld bij konijn.
                Je zal zo goed als geen verschil merken tussen een Ultra II en een Extreme III.
                Het verschil is wel meetbaar, zie http://www.robgalbraith.com/bins/mul...e.asp?cid=6007 (een 400D staat er spijtig genoeg niet bij, maar voor een 30D is het verschil héél klein), maar je zal het in praktijk nauwelijks merken.

Je hebt alleen een duurder kaartje gekocht waaruit je geen echte voordelen kan halen.

De veel goedkopere Transcend "120x" 2GB staat ook vrij ver bovenaan in de lijst, ik zie nu ook dat wanneer je kaartjes koopt die groter zijn dan 2GB, dat je dan toch best een héél snel kaartje kiest, want zelfs een Sandisk Ultra II van 8 GB staat vrij ver onderaan in de lijst , terwijl een Ultra II van 2GB heel wat sneller is.
                Last edited by Black B@ndit; 18 maart 2007, 11:35.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Je zal zo goed als geen verschil merken tussen een Ultra II en een Extreme III.
                  Het verschil is wel meetbaar, zie http://www.robgalbraith.com/bins/mul...e.asp?cid=6007 (een 400D staat er spijtig genoeg niet bij, maar voor een 30D is het verschil héél klein), maar je zal het in praktijk nauwelijks merken.

Je hebt alleen een duurder kaartje gekocht waaruit je geen echte voordelen kan halen.
                  Niet als ik een snelle kaartlezer heb, waar de extra snelheid van de Extreme III wel zijn voordelen heeft

Plus ik wil in de (verre) toekomst toch een 5D gaan aanschaffen, en dan hoef ik geen nieuwe kaartjes meer te kopen omdat ik al snelle kaartjes heb.

Comment

Niet als ik een snelle kaartlezer heb, waar de extra snelheid van de Extreme III wel zijn voordelen heeft

Plus ik wil in de (verre) toekomst toch een 5D gaan aanschaffen, en dan hoef ik geen nieuwe kaartjes meer te kopen omdat ik al snelle kaartjes heb.

In je snelle kaartlezer kan je wel wat verschil merken, maar de wegschrijfsnelheid bij een 5D komt volgens dezelfde website overeen met die van een 30D. Er zit daar ook bijna geen verschil tussen een Ultra II 2GB en een Extreme III 2GB (de Extreme IV 2GB is ook niet zoveel sneller).
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Working...
                    X