Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

oogschelp voor de Canon 400D ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• oogschelp voor de Canon 400D ?

Hallo iedereen,

Een (stom ?) vraagje. Ik vind het altijd lastig dat ik met mijn neus tegen het LCD scherm van mijn body zit, waardoor die altijd weer moet opgepoetst worden om de beelden te bekijken.
    Is het produkt op http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...id_product=607 hetgeen ik zoek ? Wat bedoelen ze met 'Gebruikt om oogcorrectielens E aan te passen.' ? Is dit eigenlijk bedoeld om een lens in te schuiven om je bril te vervangen ?

Graag meer info, gebruikerservaringen, tips, ...

met dank !

Ronny
    Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

Re: oogschelp voor de Canon 400D ?

Ik denk dat dit het schelpje is dat er oorspronkelijk op zit hoor.

Mvg Kurt

Comment

Oooo, ik dacht aan zulk een rubber opzetschelpje zoals ik destijds voor mijn analoge AE1 heb gekocht. Praktische ding, je kan je oog tenminste goed tegen de zoeker aandrukken zodat je ook minder last hebt van zijdelings licht ...
      Blijkbaar bestaat er voor oa de 10d etc er ook zoiets : 'Description
      Extends the eyepiece 5/8" (15mm) from the camera body and reduces viewfinder magnification by 30%. Useful for eyeglass wearers and others to keep the tip of the nose from touching the camera body'. Dus ik zoek verder
      Last edited by fotomanneke; 13 maart 2007, 21:30.
      Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

Comment

Dit is wat je zoekt

Goede, snelle winkel. Heb er al verschillende dingen besteld
        Vinny
        Canon EOS 1000D, Canon 18-55 IS, Canon 55-200 II USM, Canon EF 50 mm 1.8 II

Comment

Ik was al op http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...id_product=712 uitgekomen, maar dat is weer iets heel anders. Ik begrijp zelfs niet helemaal wat het nut van dat ding is.
          Maar wat Vinny getipt heeft is inderdaad wat ik bedoelde !! Bedankt voor de tip, Vinny !

Toch ineens eens kijken wat ze nogal voor interessant materiaal hebben, anders gaan de verzendkosten de prijs van de bestelling benaderen

Update : net gevonden : heb ik niet deze versie nodig : http://www.enjoyyourcamera.com/Eye-P...-etc::402.html ? Of is de eerste een soort 'set' waar er altijd wel iets van past ?
          Last edited by fotomanneke; 13 maart 2007, 21:59.

Comment

Ik heb deze laatste ook, denk dat die andere met verschillende adaperstukken is, waardoor je kan kiezen welk stuk je erop zet.

Eens goed rondzien op die site, zitten echt wel goede dingen tussen zoals de display beschermer. Dan ben je ineens van die plakdingen die om de haverklap loskomen vanaf.

Veel koop plezier
            Vinny
            Canon EOS 1000D, Canon 18-55 IS, Canon 55-200 II USM, Canon EF 50 mm 1.8 II

Comment

ik heb een Oculairverlengstuk EP-EX15 gekocht
              is een blokje waardoor je zoeker een half centimeter uitsteekt
              google maar eens op het type nummer
              ik vind dit een stuk beter werken
              had namelijk het zelfde probleem

groetjes Anton
              Canon EOS400D + Canon 18-55 + Sigma 70-300/F4.0-5.6 + Speedlite 430EX + sandisk-ultra II 1gb - 2GB en een Olympus SP310 compactcam

Comment

Ook een goede tip, Canotrapt ! Bedankt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cantotrapt Bekijk bericht
                  ik heb een Oculairverlengstuk EP-EX15 gekocht
                  is een blokje waardoor je zoeker een half centimeter uitsteekt
                  google maar eens op het type nummer
                  ik vind dit een stuk beter werken
                  had namelijk het zelfde probleem

groetjes Anton
                  Heb deze ook op mijn 350D gezet met identiek dezelfde reden, werkt prima !
                  Zo'n schelp is eventueel wel interessant, maar als je de camera dan in je rugzak steekt schuift die er nogal eens dikwijls af, de schelp is net te groot om je cam mee op te bergen, de EX15 staat er bij mij constant op tegenwoordig.

Mark
                  Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                  Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Probleem opgelost, lijkt me, ik ga me zulke EP-EX15 aanschaffen.
                    Bedankt aan iedereen !

Ronny

Comment

Ik heb ergens gelezen dat je toch wat beeld verliest links en rechts met dit oculair, klopt dat?

Comment

Deze sluit mooi om je oog. http://www.fotoshopaalten.nl/product...b0b8bd8758cabe
                        Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Working...
                        X