Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterij nodig ???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Batterij nodig ???

Ok! Ik ben vandaag eens gaan zoeken naar die bewuste Canon NB-2LH accu in de Media Markt en vond die daar dan ook.

Enkel: Het was in een verpakking van Hama??? Er stond ook Canon op de verpakking. Op de sticker die op de batterij kleeft staat ook Hama en geen Canon.

Zijn dit nu valse batterijen die als Canonbatterijen verkocht worden? Of hoe zit dat? Prijs was 29,90 euro. Specificaties van de batterij ben ik vergeten te bekijken en dus te onthouden.

Mister Canon
    Mijn foto's maak ik met een Canon eos 400D body en de standaardlens 18-55 mm en de Speedlite 430 EX II

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mister Canon Bekijk bericht
      Ok! Ik ben vandaag eens gaan zoeken naar die bewuste Canon NB-2LH accu in de Media Markt en vond die daar dan ook.

Enkel: Het was in een verpakking van Hama??? Er stond ook Canon op de verpakking. Op de sticker die op de batterij kleeft staat ook Hama en geen Canon.

Zijn dit nu valse batterijen die als Canonbatterijen verkocht worden? Of hoe zit dat? Prijs was 29,90 euro. Specificaties van de batterij ben ik vergeten te bekijken en dus te onthouden.

Mister Canon
      Op de verpakking staat dus het merk Hama, en er staat bij dat ze bruikbaar zijn voor Canon.
      Ze proberen dus geen namaak-akku's te verkopen als echte Canon-akku's, en dan is er toch niets aan de hand?

Als ze dezelfde akku's in een "originele" Canon-verpakking steken, en nergens vermelden dat het Hama-akku's zijn, dan is er sprake van namaak, en dat is strafbaar.

De Hama-akku's zullen overigens wel even goed werken als de originele .

Maar waarom zou je 29,90 euro uitgeven als je er veel goedkopere kan bestellen?
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Ik heb ooit eens opgezocht wie er allemaal compatibele batterijen maken voor een Canon BP511A batterij (oa Canon G6). Ongeveer alle bekende batterijenmakers hebben een geldig model met dezelfde vormfactor dus daar zal wel niets mis mee zijn. Waar ik wel bang van ben zijn de obscure "no name" batterijen die voor een prikje aangeboden worden. meestal is de capaciteit van die batterijen ook veeel hoger dan het standaardtype. Voor die BP511 is de nominale capaciteit net geen 1400mAh .. de no-name batterijen adverteren daar 1800mAh .. voor mij is het niet uit te sluiten dat die ook nog *boem* zeggen, wegens het nemen van een loopje met de technologie
        FWIW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Bij sommige namaakprodukten worden er experts bijgehaald om vast te stellen dat er iets fout zit. Je bent dus nooit 100% zeker, want ook de verpakkingen worden nagemaakt.
          De boetes op namaak zijn ook heel hoog, en dat is een reden waarom zeker de betere (online)winkels zich nooit wagen aan dit soort praktijken. Maar via websites van andere landen is er altijd wel ergens iemand die zo'n spullen aanbiedt. De douanediensten houden de boel een beetje in het oog, maar het is onmogelijk om alles te controleren.

Lithium-ion akku's kan je best nooit te ver ontladen (in tegenstelling tot nikkel-cadmium of nikkel-metaalhydride akku's) omdat ze daar niet goed tegen kunnen.
          Je kan dus beter de akku van je camera of gsm geregeld wat bijladen, dan te wachten tot ze zo goed als leeg is. Dan gaan die akku's meerdere jaren mee. De akku's die ik gebruik in mijn 20D zijn al meer dan twee jaar oud, en die werken nog steeds prima, dus ook de compatibele akku's van akkuninternational, die toen maar 5,99 euro kostten .

Waarom zou je tot 10x meer betalen voor originele akku's die niet beter zijn dan de compatibele akku's???

Er zitten hier héél veel tevreden gebruikers van die goedkope akku's .
          Je kan goede Lithium-ion akku's niet geheel ontladen: er zit een electronische beveiliging in die er voor zorgt dat de accu niet geheel ontladen wordt.
          Alle accu blijven optimaal wanneer je ze regelmatig gebruikt. Dus laden ontladen, daar zijn ze ook voor gemaakt. Ze gaan dus achteruit wanneer je ze maandenlang ongebruikt laat liggen.

Comment

http://aq4u.biedmeer.nl/website/inde...tentItem=78534

kan ik deze van 1800 mah zonder problemen gebruiken in mijn d50,die ik nu gebruik is 1400 mah.
            ruud

Comment

Ook goede ervaringen met http://www.accuplus.nl
              Batterij gekocht voor eos 400D destijds voor 9 euro, verzendingskosten 2 euro. Voor vorig toestel ook al batterij BP-511 gekocht daar, ook nooit problemen mee gehad. Mijn pa heeft nu ook voor z'n ixus 850IS ook een extra batterij van accuplus in gebruik, werkt ook perfect.

Nu vroeg ik me nog wel hetvolgende af: Wat als je twee batterijen van een totaal ander mA in je battery grip steekt? Kan dit kwaad? Ik veronderstel van niet, maar hoe verloopt dan het ontladingsproces?

Mvg, Fre
              Mvg, Fre

Comment

Kan wel kwaad hoor, mss nt veel maar toch een zeker een beetje. Ik ben nu wel vergeten of het kwaad kan aan je toestel of batterij

Wat gebeurt is de batterij met het meeste mA zal direct ontladen tot het aantal mA van de andere batterij.

Wat ik persoonlijk doen is mijn 2 "namaak" batterijen doe ik in mijn grip, zijn die op heb ik nog 1 originele over die ik gewoon stop in mijn toestel.
                [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
                  Kan wel kwaad hoor, mss nt veel maar toch een zeker een beetje. Ik ben nu wel vergeten of het kwaad kan aan je toestel of batterij
                  Weet iemand misschien wat voor problemen dit dan juist geeft?
                  Mvg, Fre

Comment

[QUOTEWeet iemand misschien wat voor problemen dit dan juist geeft?][/QUOTE]

Akku's van ongelijke waarden in je grip ontladen zeer snel en het wordt ernstig afgeraden.
                    Maar je koopt gewoon twee of meerdere naamloze (van dezelfde waarden) en die werken perfect.
                    Ik gebruik al meerdere jaren naamloze en die zijn prima , die ik nu gebuik werken zelfs nog langer dan de originele canon akku en aangeschaft bij akkuinternational voor zo'n 6 euro (akku Nb-2lh).
                    Groeten Omega.

www.digiwaart.nl

Comment

Vreemd, op diverse fora vind je namelijk alle mogelijk antwoorden op de vraag of het gebruik van batterijen met verschillende mAh schadelijk is of niet...
                      OK, om alle onduidelijkheid hier even uit de wereld te helpen heb ik toch even naar het canon service center gebeld. Op de helpdesk van canon (tel 026200197) hebben ze me klaar en duidelijk gezegd dat dit NIET schadelijk is voor je toestel. Zolang je batterijen gebruikt die compatibel zijn en hetzelfde voltage waarderen, kan je die dus zonder problemen in 1 dezelfde battery grip gebruiken. Het verschil in mAh geeft dus GEEN problemen. Aldus Canon.

Mvg, Fre
                      Mvg, Fre

Comment

Volgens de garantie voorwaarden mag je geen andere gebruiken dan Canon en die hebben allen een gelijke waarde, dus vreemd dat de helpdesk nu zelfs aangeeft dat je wel andere mag gebruiken.
                        Groeten Omega.

www.digiwaart.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Omega Bekijk bericht
                          Volgens de garantie voorwaarden mag je geen andere gebruiken dan Canon en die hebben allen een gelijke waarde, dus vreemd dat de helpdesk nu zelfs aangeeft dat je wel andere mag gebruiken.
                          Daar heb je wel een punt... Maar daarmee zullen ze ook bedoelen dat je geen andere batterijen dan die van canon zelf hoort te gebruiken (en die zijn pokkeduur) omdat er her en der wel eens een slechte kan tussenzitten en niet zozeer het feit dat die van een ander mAh kan zijn.
                          Soit, ik moet zeggen, ik heb er tot hiertoe geen problemen mee, hopelijk blijft het zo. Ook Fred van konijnenberg vertelde me dat dit geen kwaad kan.
                          Mvg, Fre

Comment

UPDATE:

ik kreeg vandaag een tweede reactie van canon, dit maal per e-mail (ik had een mailtje verstuurd maar nadien toch even gebeld). Hierin stond hetvolgende (citaat):

Canon raadt altijd aan om dezelfde batterijen te gebruiken van hetzelfde mah en van hetzelfde merk. Wanneer u dit niet doet, kan dit schade brengen aan de battery grip.

Aangezien dit antwoord net het tegenovergestelde was dan hetgene ik gisteen kreeg, belde ik toch maar eens terug naar de helpdesk en legde het probleem uit. Hij zou het meteen navragen en verontschuldigde zich voor de tegenstrijdige antwoorden. Enkele ogenblikken later kreeg ik te horen dat je best batterijen van hetzelfde mAh gebruikt omdat het anders zou kunnen dat "het niet werkt". Ik vroeg dan wat er dan niet werkt of wat dan het probleem zou kunnen zijn, maar daar kon geen antwoord op gegeven worden. Blijkbaar weten ze het op de helpdesk zelf niet goed... Vreemd.
                            Mvg, Fre

Comment

De materie is nogal troebel he .. Bij ongelijk ontladende batterijen gaat de "sterkste" batterij de zwakste batterij opladen waarbij het niet onmogelijk is dat, afhankelijk van het stroom circuit de "zwakste" batterij van polariteit *kan* veranderen .. met alle gevolgen van dien ..
                              Ik pas verdomd op met oplaadbare batterijen want er zit een serieus vermogen achter en bij elke vorm van "ongecontroleerd hoog verbruik" (oa kortsluiting) zit je meteen in de gevarenzone ..
                              FWIW

Comment

Ook even aan 't kijken naar een reservebatterij, en dan kwam ik tot de verbluffende vaststelling dat er verschillen zijn tot bijna 1/10 van de prijs...
                                Een batterij voor mijn LUMIX, "de originele" kost tot €85, een HAMA alternatief kost ongeveer €25, telkens plus "minieme" verzendkosten en dan kom je op het Duitse Akkuinternational en daar betaal je voor een gelijkaardige batterij €9,95 + verzendkosten (€12.95). Dezelfde "alternatieve" batterij van €9,95 vind je nog op andere sites vanaf een €14, maar eigenlijk kom je nergens goedkoper uit dan de €9,95, behalve dan op ebay... €1,98 ??? Pfffffff... die durf ik dan toch echt niet bestellen

Verschil zal er wel zijn, maar aan dergelijke prijsverschillen, wil ik best een alternatief proberen.

Mvg

Comment

Working...
                                X