Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

onontbeerlijk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• onontbeerlijk

Ik heb nu een prachtige camera, Nikon D50 en 2 goede lenzen (denk ik toch, nikon 18-55 en 55-200). dus ik kan al aan de slag!

maar nu vroeg ik me af af wat ik zeker zou moeten overwegen om te kopen, dingen die m'n resultaten nog zullen verbeteren of als bescherming...

welke boeken kunnen julie me aanraden?
    Nikon D90 - Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6 G ED VR

Re: onontbeerlijk

maak eerst wat foto's met je toestel
    daardoor leer je je toestel degelijk kennen en dan zul je wel merken wat je nog kunt ervoor kopen
    bv externe flitser
    andere lensen
    ....
    dat is nu koffiedik kijken wat voor u persoonlijk onontbeerlijk zou zijn
    dit is voor elke persoon anders

Comment

misschien toch wel dit, welke fotozakken raden julie aan?

er is zoveel keuze ook... is zo'n rugzak handig of toch eerder een draagtas over de schouder?
      Nikon D90 - Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6 G ED VR

Comment

dat is ook persoonlijke voorkeur en type fotografie dat je doet
        wissel je veel van lensen neem dan een heuptas
        moet je lange afstanden te voet overbruggen en weinig wisselen van lensen
        neem dan een rugzak
        ikzelf heb een rugzak gekocht
        omdat ik veel mountainbikefotografie doe
        dus af en toe wat klimmen/afdalen in het bos en dan is een rugzak zeer handig

een lens zou ik je wel durven aanraden om die bij je andere lensen te kopen
        de nikon 50mm 1:1,8 deze kost rond de 110€ nieuw
        het is eentje met een vast brandpuntafstand maar deze is vrij lichtgevoelig en dus zeer bruikbaar als de lichtomstandigheden slecht zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Helsen Bekijk bericht
          misschien toch wel dit, welke fotozakken raden julie aan?

er is zoveel keuze ook... is zo'n rugzak handig of toch eerder een draagtas over de schouder?
          Beste Helsen,

hierover is al veel gediscussieerd
          zelf heb ik al 2 maand een LowePro Slingshot 200AW
          deze combineert beide

na enig herschikken van de binnenindeling (90% draaien zodat alle vakken van opzij=boven wanneer aan de heup toegankelijk zijn) is het een handige tas voor korte wandelingen met een DSLR en 3-4 niet te grote lenzen

het valt ook minder op dan een fototas

je kan ook nog een klein regenzeiltje en 2 boterhammen meenemen,
          het is dus niks voor een trekking

Comment

Zeker voor een tas gaan die goed waterdicht is, zelfs als je niet van plan bent bij regenweer te fotograferen, vroeg of laat kom je toch eens in een bui terecht.

Comment

Ook altijd goed ter bescherming van je lenzen: UV of polarisatiefilters
              Tiponi Digital Photography http://www.everyoneweb.com/TiponiDigitalPhotography

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jurgen1981 Bekijk bericht
                Ook altijd goed ter bescherming van je lenzen: UV of polarisatiefilters
                Een UV-filter als bescherming kan natuurlijk, maar een pola gebruik je natuurlijk alleen voor het effect en nooit als bescherming, hoogtens een enkele keer als een grijsfilter als het te licht is.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
                X