Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon SB-2x flash met wireless remotes?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon SB-2x flash met wireless remotes?

    Geïnspireerd door Strobist wil ik gaan starten met off-camera flash (met mijn Nikon D70).

    Hiervoor ben ik op zoek naar oudere Nikon flitsers zoals de SB-24, SB-25 en SB-26. Ik heb wat lijntjes open staan op Marktplaats enz.

    Nu vraag ik me af of er mensen zijn die ervaring hebben met de Wireless Remote Radio Flash triggers die op eBay worden aangeboden, zoals bijv. deze.
    Die kosten ongeveer net zo veel als de Nikon AS-15 (23 euro).

    Mijn vragen zijn:

    - ben ik in 1 keer klaar?
    het lijkt er op dat ik nog een kabeltje moet vinden van de phono-jack plug naar een X-sync contact van de SB-flitser

    - heeft iemand deze triggers?
    of ben ik beter af met een set van bijv. Falcon Eyes? (55 euro), zoals op www.fotosg.nl

    - of ben ik zelfs beter af met een kabel?

    - als ik 1 set triggers aanschaf dan kan ik volgens mij aan de ontvanger kant een splitter maken en zo meerdere flitsers aansturen?
    of gewoon nog een ontvanger bijkopen...

    Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee. Alvast bedankt.

  • #2
    Re: Nikon SB-2x flash met wireless remotes?

    ik zit eigenlijk met ongeveer hetzelfde in mijn hoofd

    Ondertussen heb ik mij al een SB-25 en een SB-24 aangekocht en ook al wat zitten zoeken hoe ik die het best kan aansluiten. Ik twijfel echter nog wat tussen een draadloos systeem of gewoon via een kabel aansluiten. Maar ik weet niet of zo een draadloos systeem (dat binnen mijn budget is ) wel perfect werkt.

    hier , hier en hier vind je diegene die ik gevonden heb en volgens mij heb ik gewoon zo een set met een zender en een ontvanger nodig en dan nog een tweede ontvanger voor de tweede flits.

    Als ik het fout heb, corrigeer mij dan maar
    Andere tips zijn uiteraard ook altijd welkom
    Nice pen, bet you write good stories with it.
    Nikon D50 * 17-35 F2.8 * 35-70 F2.8D * 50 F1.8 * 180 F2.8 * Tamron 90 F2.8 * SB-600

    Comment


    • #3
      Re: Nikon SB-2x flash met wireless remotes?

      Ik heb inderdaad dezelfde gedachte, hoewel die eBay setjes vaak een grote hoofdtelefoonachtige plug hebben, die dan moet worden omgezet naar een X-sync contact.
      En bovendien zijn die ontvangers niet op batterijen maar op netstroom, waardoor je weer vastzit aan een stopcontact, prima in de studio maar niet wat ik zoek denk ik.

      De Falcon Eyes RF25D set lijkt op batterijen te gaan, is dan ook 55 euro ipv 20 euro.

      Ik overweeg wel sterk om te starten met een kabeloplossing en een Nikon AS-15 plug in mijn camera.
      Hier staat veel info over die kabels.

      Houd je mij de hoogte van je bevindingen dan doe ik hetzelfde?

      Comment


      • #4
        Re: Nikon SB-2x flash met wireless remotes?

        Ik heb 3 sets die Seppe aanhaald --> LINK

        Werken perfect!
        www.fotofolio.be

        Comment


        • #5
          Re: Nikon SB-2x flash met wireless remotes?

          Die sets zien er inderdaad goed uit. Zo te zien gaan ze toch op batterijen?
          En geen gezeur met de X-sync kabel omdat hij onder de voet zit.

          @fotofolio: Wat voor flitsers heb je er op zitten?

          @seppe: waar heb je die flitsers op de kop getikt en voor hoeveel als ik vragen mag?

          Comment


          • #6
            Re: Nikon SB-2x flash met wireless remotes?

            Oorspronkelijk geplaatst door bv72 Bekijk bericht
            Die sets zien er inderdaad goed uit. Zo te zien gaan ze toch op batterijen?
            En geen gezeur met de X-sync kabel omdat hij onder de voet zit.

            @fotofolio: Wat voor flitsers heb je er op zitten?
            Gaan idd. op batterijen, dus géén generator nodig op locatie.

            Flitsers: alles met een middencontact werkt, heb hier een oude ACHIEVER getest en werkt feilloos, onlangs heb ik via BD een SB50 DX gekocht.
            www.fotofolio.be

            Comment


            • #7
              Re: Nikon SB-2x flash met wireless remotes?

              Oorspronkelijk geplaatst door bv72 Bekijk bericht
              Die sets zien er inderdaad goed uit. Zo te zien gaan ze toch op batterijen?
              En geen gezeur met de X-sync kabel omdat hij onder de voet zit.

              @fotofolio: Wat voor flitsers heb je er op zitten?

              @seppe: waar heb je die flitsers op de kop getikt en voor hoeveel als ik vragen mag?
              Mijn SB-25 heb ik hier op BD van spanjaart gekocht voor 55 € en mijn SB-24 heb ik van een Italiaan op eBay gekocht voor 65 € (incl. verzending)
              Op eBay zie je ze wel regelmatig passeren en de prijs ligt dan toch vaak tussen de 50 en de 75 €, afhankelijk van welk type en de staat.
              Maar ook hier op BD of op sites als 2dehands.be, fotoapperatuur.nl en fotobeurs.com zie je ze wel regelmatig staan.

              Zoals fotofolio ook al aanhaalde, is het ook mogelijk om het met andere flitsen te doen en ik denk dat je zo ook wel goedkoper kan werken want bij nikon flitsen blijf je nog altijd wat extra betalen voor de naam.

              @Fotofolio: wat zijn jouw ervaringen met het bereik van de zenders?
              Nice pen, bet you write good stories with it.
              Nikon D50 * 17-35 F2.8 * 35-70 F2.8D * 50 F1.8 * 180 F2.8 * Tamron 90 F2.8 * SB-600

              Comment


              • #8
                Re: Nikon SB-2x flash met wireless remotes?

                Oorspronkelijk geplaatst door Seppe86 Bekijk bericht
                Mijn SB-25 heb ik hier op BD van spanjaart gekocht voor 55 € en mijn SB-24 heb ik van een Italiaan op eBay gekocht voor 65 € (incl. verzending)
                Op eBay zie je ze wel regelmatig passeren en de prijs ligt dan toch vaak tussen de 50 en de 75 €, afhankelijk van welk type en de staat.
                Maar ook hier op BD of op sites als 2dehands.be, fotoapperatuur.nl en fotobeurs.com zie je ze wel regelmatig staan.

                Zoals fotofolio ook al aanhaalde, is het ook mogelijk om het met andere flitsen te doen en ik denk dat je zo ook wel goedkoper kan werken want bij nikon flitsen blijf je nog altijd wat extra betalen voor de naam.

                @Fotofolio: wat zijn jouw ervaringen met het bereik van de zenders?
                Bedankt voor de feedback. Ik lig momenteel onder bieding voor zowel een SB-24 als een SB-26 in één koop.

                Ik heb ondertussen nog een artikel gevonden over de triggers die jullie gebruiken en een 'preferred supplier'.
                Bluehost - Top rated web hosting provider - Free 1 click installs For blogs, shopping carts, and more. Get a free domain name, real NON-outsourced 24/7 support, and superior speed. web hosting provider php hosting cheap web hosting, Web hosting, domain names, front page hosting, email hosting. We offer affordable hosting, web hosting provider business web hosting, ecommerce hosting, unix hosting. Phone support available, Free Domain, and Free Setup.


                Bedankt!

                Als ik mijn flitsers heb en er mee aan de gang ga post ik nog eens wat om te laten weten hoe het gaat.
                Ben jij er al mee gestart?
                Bevalt het?
                Moeilijk?

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon SB-2x flash met wireless remotes?

                  Bedankt voor de link

                  ik heb ze nog niet besteld dus voorlopig nog geen ervaringen ermee, maar ik hoop dat het binnenkort wel anders zal zijn

                  als je overboden wordt voor die SB-24 en SB-26 kan je anders hier eens kijken. Daar staat een SB-28 voor een mooie prijs, het is dat ik er geen meer nodig heb, want anders was ik er zeker op ingegaan
                  Nice pen, bet you write good stories with it.
                  Nikon D50 * 17-35 F2.8 * 35-70 F2.8D * 50 F1.8 * 180 F2.8 * Tamron 90 F2.8 * SB-600

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon SB-2x flash met wireless remotes?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Seppe86 Bekijk bericht
                    Bedankt voor de link

                    ik heb ze nog niet besteld dus voorlopig nog geen ervaringen ermee, maar ik hoop dat het binnenkort wel anders zal zijn

                    als je overboden wordt voor die SB-24 en SB-26 kan je anders hier eens kijken. Daar staat een SB-28 voor een mooie prijs, het is dat ik er geen meer nodig heb, want anders was ik er zeker op ingegaan
                    Hmm... hele mooie prijs. Waar ligt Sinaai-Waas?
                    (ik kom uit Breda in NL)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon SB-2x flash met wireless remotes?

                      Kaartje
                      Nice pen, bet you write good stories with it.
                      Nikon D50 * 17-35 F2.8 * 35-70 F2.8D * 50 F1.8 * 180 F2.8 * Tamron 90 F2.8 * SB-600

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon SB-2x flash met wireless remotes?

                        Ik heb meteen gebeld... maar de flitser was al weg, binnen een uur verkocht. Ook niet vreemd. Ik hoorde die man nog zeggen: de volgende al weer...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon SB-2x flash met wireless remotes?

                          @Seppe86: Ben jij al aan de gang?
                          Ik heb ondertussen slave triggers via eBay gekocht en ben gestart. Ondertussen was ook mijn camera nog kapot, dus alles heeft vrij lang geduurd.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon SB-2x flash met wireless remotes?

                            Nee, ik heb ze zelfs nog niet besteld

                            en ik ga ze ook nu nog niet direct bestellen
                            de reden is dat ik binnenkort examens heb en ik ken mezelf; als ik iets koop, wil ik dat direct proberen en dan ben ik daar direct een hele tijd met bezig,...

                            maar ik heb wel al eens naar jouw resultaten gekeken op je blog en dat ziet er toch al goed uit

                            ik heb wel al wat zitten zoeken naar een goedkoop statief (rond de 20€) waar ik een flitser kan op zetten, maar nog niet echt iets goed gevonden. Jij weet toevallig niet waar ik zoiets zou kunnen vinden?
                            Nice pen, bet you write good stories with it.
                            Nikon D50 * 17-35 F2.8 * 35-70 F2.8D * 50 F1.8 * 180 F2.8 * Tamron 90 F2.8 * SB-600

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon SB-2x flash met wireless remotes?

                              Dat is toevallig, ik was net bezig om daar wat foto's van te posten.


                              Het kan voor een 20 euro voor een lightstand en een 20 tot 40 euro voor iets om je flits op te zetten, geen idee of dat allemaal in elkaar geschroefd kan worden of met van die pivot-dingen moet. Dat kunnen ze in de winkel wel vertellen. Ik ga maar naar Kamera-Express.nl, die hebben een mooi aabnod Falcon Eyes. Geen idee van de kwaliteit, stuk goedkoper dan het meeste spul, maar ik ben maar een amateur.

                              Comment

                              Working...
                              X